Sporten na de bevalling

Discussion in 'Na de bevalling' started by Kristel0, Jun 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kristel0

Kristel0 Lid

Jan 3, 2011
    66
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede morgen,

Zijn er hier meer meiden waarbij de uitgerekende datum nadert? En weer kriebels krijgen te kunnen en mogen sporten?
    Ik heb altijd actief aan spinnen gedaan, maar eigenlijk direct mee gestopt, zodra ik wist dat ik zwanger was. Is gewoon echt te zwaar. Wel heb ik nog gezwommen tot de 35 weekjes.
    Zo'n zin om weer lekker actief te worden en lekker in je vel te zitten.

Nu las ik dat je na 6 weekjes weer langzaam mag gaan opbouwen, wat een heerlijk gevoel. Meerdere meiden hier weer zin om te gaan sporten of al eerder meegemaakt na de bevalling?
    De eerste weekjes lekker veel wandelen, dat is al iets om naar uit te kijken!!!

2. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

Aug 2, 2010
    1,094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi, bekend gevoel weer te willen sporten. Wandel/fiets sinds 4 weken vier keer per dag naar de school van de oudste en haal vrijwel dagelijks groente en andere boodschappen te voet met de kinderwagen. Gisteren voor het eerst weer naar sportschool geweest. Viel nog behoorlijk tegen, na drie kwartier wandelen en fietsen toch uitgevloerd. Voelde het eerste half uur goed aan maar daarna..... (ondanks goede conditie). Spinning stel ik op advies van instructeur nog maar even uit (ook vanwege lage bloedruk en lage hartslag). Met paardrijden wil ik graag weer beginnen, maar m'n bekkenbodemspieren zijn nog niet goed op orde.

3. Chai

Chai Niet meer actief

Ik moet nog 1 weekje wachten en kijk er enorm naar uit. Ik ben best een veel eisend type als het gaat om mijn eigen lichaam en ik schaam me gigantisch voor mijn slappe buikje.
    Gelukkig zijn me spieren gewoon lui en slap geworden en is het doodnormaal. Ik kan niet wachten tot ik weer lekker me buikje strak mag trainen, ik mis me strakke buikie enorm!

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Ooohh, ik wil ook het zwembad weer in. Lekker m'n baantjes trekken. En ik wil meer wandelen dan ik nu doe...

Wordt ook niet vrolijk van mijn slechte conditie, overtollige kilo's en flubberbuik....

Heb ook het gevoel dat ik dan alles beter aan zal kunnen.

5. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

Mar 16, 2010
    1,010
    0
    0
    utrecht
    Ik had het ook heel erg aan eind van de zwangerschap. Ik rij fanatiek paard maar moest daar vanaf een week of 12 echt mee stoppen ivm met lage bloeddruk en spugen.
    Na 6 weken heb ik wel weer op wat paarden gereden. Sinds deze maand rij ik weer zo'n 5 keer per week.

Wandelen ben ik al heel snel gaan doen. Veelste snel. Ik heb echt een terugval gehad dus probeer wel je tijd te nemen en de lat niet te hoog te leggen dat je teveel wilt doen.

Share This Page