genante vraag

Discussie in 'De lounge' gestart door trotseblonde, 5 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotseblonde

trotseblonde Actief lid

25 feb 2010
    401
    0
    0
    thuismama
    brabant
    hoi,
    ik schaam me best wel om deze vraag hier te stellen, maar ik wil eigenlijk ook niet direct mijn huisarts bellen,
    vanmorgen werd ik wakker en voelde pijn aan mijn linkerschaamlip,
    ik voelen,nu zit er een behoorlijk grote onderhuidse bult,het voelt als een grote puist zeg maar,maar hij doet ongelooflijk pijn als ik eraan zit,
    nu is mijn vraag kan dit idd een puist zijn? op zo'n rare plek?
    en moet ik ermee naar de huisarts?
    en kan ik er trekzalf opdoen? dat staat namelijk op google!
    aaarrggghh ik schaam me dood, maar ja:(:(

2. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hoi Rissie,

Draag je veel strakke (spijker)broeken? Of strak ondergoed? Als dat zo is dan kan het daardoor komen. Het gebied rondom je vagina (van je schaamlippen tot en met je liezen) zitten vol met talgkliertjes. Als jij een knellende broek aan hebt dan kan het zijn dat je zo'n talgkliertje hebt verstopt. Niks ernstigs hoor!

Trekzalf zou ik niet aanraden! De huid van je schaamlippen is extreem dun en goed doorbloed en trekzalf is best heftig spul.
    Lukt het je niet om hem zelf open te krijgen? Net als bij een gewone pukkel een beetje zachtjes duwen aan de zijkanten? Vaak komt ie niet meer terug als ie eenmaal open is.

En ik zou even een iets ruimere broek aan doen vandaag. Of een rok :)

Succes! En ik hoop dat mijn tips helpen en je niet maandag met een rood hoofd bij de dokter hoeft te zitten

Liefs BB

3. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Heb ik ook wel eens gehad: een keiharde (voor mijn gevoel zo groot als een knikker) onderhuidse bult. Ook bij mij deed het erg veel pijn en twijfelde ik ook of ik wel of niet naar de dokter zou gaan. Het voelde bij mij ook warm (ontstoken?) aan en de plek was rood.

Na een week of 3 was-ie helemaal weg! Duurde erg lang dus en oef, wat heb ik vaak geprobeerd dat ding uit te knijpen (want ik ging ervan uit dat het een gewone enorme pukkel was). Dit laatste hielp niet overigens, zat danook regelmatig tegen het plafond als ik dat deed, maar kon het niet laten te proberen....

Dat ding was zo groot dat het leek alsof mijn hele schaamlip was opgezet....

Succes, want bij mij deed het dus erg veel pijn....

4. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik heb het ook wel eens gehad , volgens mijn HA een ontstoken talgklier/puist .
    zij gaf mij het advies om zoveel mogelijk of liever zo min mogelijk de huid te irriteren en met een warme , vochtige compress de pijn te verzachten , dit deed ik dan snachts zie mezelf over dag niet zo rondlopen .
    op n gegeven moment was ie net als n puist "rijp en voelde ik m open knallen was echt viesssssssss maar daarna wel over , heb toen nog n gaasje er tegen gehouden voor de troep die eruit kwam .
    als het vaker voor komt zeker naar de HA gaan en uitkijken met ontharen , want daardoor kan het ook nog dat een haartje verkeerd ingroeid

5. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Same here..

Probeer er dus niet te veel aan te zitten want dat kan echt pijnlijk zijn! Bij mij duurde het ook wel eventjes voor hij helemaal weg was. Maar denk niet dat je echt mee naar de huisarts hoeft hoor.

Succes!

6. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Volgens mij kunnen puisten overal zitten en als ik een onderhuidse puist heb doet ie ook meer pijn. Ik zal het nog even afwachten, maar weet natuurlijk niet hoe groot ie is. Als je het niet vertrouwt zal ik wel even naar de huisarts gaan.

7. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Oh ja die heb ik ook wel eens gehad, de huisarts heeft er 2 "uitgeknepen" en eentje is uit zichzelf gebarsten, had ze niet alledrie tegelijk hoor:D

Kan idd door scheren komen.

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ben er toen wel mee naar de huisarts geweest maar was niet echt nodig geweest, meestal knappen die dingen vanzelf...maar dat kan even duren ja, een warme douche of warme doek kan het rijpingsproces versnellen. Niet teveel aan zitten verder, kans is dan groot dat je er meerdere krijgt.

Zoals je leest ben je niet de enige, kans is inderdaad groot dat het door het scheren komt ;)

9. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Ik heb daar vaak last van... en ik draag geen strakke broeken das dus niet altijd een oorzaak... heeft vaak met je hormoonhuishouding te maken... en kan erfelijk zijn zoals in mijn geval :S

ik zelf ben er operatief aan geholpen... was geen leuke operatie en uiteindelijk komt het nog steeds voor alleen niet meer in die enorme grote's en aantallen...
    zou even laten kijken bij de ha..als hij ontstoken is maakt hij er een sneetje in en laat het leeglopen daarna paar keer in een sodabadje zitten en klaar ben je...
    je bent niet de enigste dus schaam je er niet voor!!!

10. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    klinkt als een ontstoken haar zakje ( dat doet heel pijn ,kan groot en dik worden met pus erin ) of ene volle talgklier.

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier ook een keer gehad, dusdanig dat ik niet meer normaal kon zitten van de pijn. Heb het er niet zo op om naar de ha te gaan, dus vriendlief heeft em hier doorgeprikt met een speld :p

12. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

s Nachts een natte compres is wel een goede tip denk ik. Een vroegere leidinggevende heeft ooit tegen me gezegd (was in dat geval met een open wond) dat water heel helend werkt. Ik zou dat eerst dus eens proberen:)

13. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ja dat kan best pijn doen. ik heb het sinds mijn bevalling 2 keer gehad. 1x een paar dagen en 1x 2 weken. niet teveel aankomen. het gaat als het goed is vanzelf weer weg

14. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Dan heb je wel geluk gehad. Tenzij je flink wat gewend bent (mijn man bv is boer en heeft dus heel vaak wondjes en te maken met vuil en daardoor een aardige weerstand), moet je met zoiets oppassen dat je niet een sepsis oploopt.

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Je hoeft je niet te schamen hoor.

Ik heb regelmatig last van ontstekingen in mijn liezen. Ik ben er zelfs operatief aan geholpen. Mijn talg en zweetklieren zijn aan mijn linkerkant verwijderd zodat ik er geen last meer van heb!

De rechterkant heb ik minder last van, tijdens mijn zwangerschap zat ik vaak bij de HAP om er 1 open te laten snijden omdat ik dan weer koorts kreeg!

Sterkte en in principe gaat het vanzelf weg, maar niet te veeel aan zitten, want dan wordt het erger en erger!

16. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb het helaas ook regelmatig en uitknijpen is hier ook geen optie. Meestal is het na 'n week of anderhalf helemaal over, het pijnlijke na 'n dag of 4.

17. Jel

Jel Niet meer actief

Bedankt voor de details. :D

Ik heb het een paar jaar terug ook een keer gehad. Volgens mij ben ik toen ook niet naar de ha geweest daarvoor maar ben zelf gaan knijpen. Weet het eigenlijk niet precies meer, wat ik gedaan heb, maar uiteindelijk was hij wel weer weg. ;)
    Succes!

18. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ik neem een speld die ik ontsmet ik de sterilon, plekje rondom de puist ff goed schoonmaken, op kracht zetten, en prikken maar.
    Het moment zelf kan je je maag voelen draaien, maar man o man, wat ben ik blij als ik van die viezerds af ben.

19. Gizzy3378

Gizzy3378 Actief lid

18 okt 2010
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hoeft je er zeker niet voor te schamen..Heb dit ook gehad en kreeg erge steken bij die plek..Na 3 maand zat ie er nog en 4 weken later heeft de gynaecoloog het weggesneden zodat het niet meer terug kan komen...
    Het bleek te gaan om een ontstoken/verstopte talgklier...

20. MacG

MacG Bekend lid

3 mrt 2009
    538
    0
    0
    Ik heb gewoon trekzalf gebruikt op advies van de ha, maar bij mij zat het er ook meer naast. Ik kan het iig afraden om het proberen uit te knijpen, dat maakte het bij mij alleen maar erger leek het wel... Ik kreeg trouwens gewoon advies over de telefoon dus hoefde niks te laten zien :p. Het komt gewoon vaak voor denk ik.

Deel Deze Pagina