Wie ook deze medicatie weleens gekregen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door naadje21, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naadje21

naadje21 Actief lid

19 okt 2012
    154
    0
    0
    Juf
    ROtjeknor
    Hallo lieve dames,

Ik heb jullie hulp nodig bij een beslissing..

Ik heb weleens pijn na t plassen..ben k naar de huisarts geweest. Die was zo druk, dat k een assistente kreeg toegewezen..ze heeft mijn plasje gecontroleerd en zei dat ze enige infecties erin kon zien. ze wist verder niet wat t precies was :moe:

Zij wist ook niet zo goed welke medicatie k ervoor moest krijgen vanwege mijn zwangerschap..en mocht k dus naar huis, zij zou overleggen met de huisarts en k zou gebeld worden en kon dan de medicatie ophalen bij de apotheek.

Ik heb nu Amoxicilline Sandoz disper 500 mg gekregen, maar k durf t niet in te nemen:( Is iemand bekend met deze medicatie?

K lees de bijsluiter en er staat: ALS VOORZOORGMAATREGEL MAG AMOXICILLINE TIJDENS DE ZWANGERSCHAP ALLEEN WORDEN INGENOMEN ALS VOLGENS DE ARTS DE MOGELIJKE VOORDELEN OPWEGEN TEGEN DE NADELEN:(:(:(

Mijn huisarts is nu op vakantie, kan niet bij hem terecht..pas over 2 weken en weet nu niet of ik t wel of niet moet innemen

2. Within

Within Niet meer actief

Ja, die heb ik ook gehad met kerst/oud en nieuw was het bij mij raak met een flinke infectie aan mn blaas en heb dezelfde pillen geslikt.

3. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.230
    6.690
    113
    Ja hoor, dat is het enige antibioticum dat veilig in de zwangerschap te gebruiken is. Dat waarschuwingszinnetje staat altijd in de bijsluiter als er geen officiele studie naar verricht is. Dat is een verplichting voor de fabrikanten.

4. sammie80

sammie80 Actief lid

12 jul 2012
    197
    0
    16
    Ik slik het nu ook...de laatste dag alweer! Beterschap.

5. naadje21

naadje21 Actief lid

19 okt 2012
    154
    0
    0
    Juf
    ROtjeknor
    Super, dank je wel voor je reactie..was zo erg aan t twijfelen

6. naadje21

naadje21 Actief lid

19 okt 2012
    154
    0
    0
    Juf
    ROtjeknor
    Dat zinnetje heeft me zo erg laten twijflen..thanx voor de info!

7. naadje21

naadje21 Actief lid

19 okt 2012
    154
    0
    0
    Juf
    ROtjeknor
    Dank je wel..jij ook beterschap:)

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Ik heb het met mijn beide zwangerschappen gebruikt. 1x voor een oorontsteking en 1x voor een blaasontsteking. Mijn kids zijn gezond geboren, dit is idd de enige antibiotica die je mag gebruikten tijdens de zwangerschap.

9. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ik gebruik hem nu ook voor bijholteontsteking.

10. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    De enigste waar ik tot nu een heftige reactie mee heb gehad en me daar dus allergisch op qualificeer ik moet die troep niet maar als je niet extreem reageerd niks aan ' t handje!

11. hopelessinlove

hopelessinlove Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.143
    0
    0
    Ik heb het ook voor een blaasontsteking gehad.

12. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    De fabrikant moet dat er in zetten, het zelfde als bij paracetemols daar staat ook in alleen gebruik met overleg van huisarts.
    Terwijl wij zwangeren ook gewoon 4 of 6 paracetemols mag hebben op een dag.

Beterschap!

13. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    ik heb dit een paar weken geleden gehad ivm bijholteontsteking. Als je het toch niet vertrouwd kun je de apotheek bellen. Maar deze mag je gewoon gebruiken. max 3 keer daags

14. JBM85

JBM85 Bekend lid

18 mrt 2012
    740
    0
    0
    NULL
    NULL
    Join the club, maar ik heb het zelfs bij de apotheek nog dubbel gecheckt en gevraagd en was geen probleem! Hopelijk slaat het snel aan bij je! Succes

15. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.158
    33
    48
    Ik heb m nu ook liggen..
    ben dan niet zwanger(voor zover ik weet) maar k durf ook niet zo goed te beginnen haha!

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Kijk er alleen niet raar van op dat je als souvenirtje mogelijk ook nog een schimmelinfectie krijgt! Dat is een zeer bekende bijwerking van AB. En zeker in de zwangerschap komt het voor. Is onschuldig maar vreselijk irritant vanwege de heftige jeuk.
    Je kunt daarvoor ook medicatie krijgen die mag met zwangerschap.

17. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    zelf ben ik allergisch voor amoxiciline. Ik heb wel anti biotica geslikt tijdens mijn zwangerschap. volgens mij ook voor blaasontsteking. Ik weet niet meer welke dat was. maar er moet er dus nog eentje zijn naast amoxiciline die je tijdens je zwangerschap kunt gebruiken.

18. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ik had het gister even gegoogled en er zijn er meerdere. die gewoon mogen tijdens de zwangerschap. Ik heb er in ieder geval eenngoed gevoel bij om het te gebruiken, ik hoop alleen wel dat ht vandaag of morgen aan gaat slaan.

19. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    De gyn heeft m mij voorgeschreven ivm een blaasontsteking.. Mijn apotheek zoekt echt álles uit betreft medicijnen en zwangerachap, ik krijg daar niks mee zonder dat t tot op de bodem uitgezocht is.
    Kon alleen wel gelijk een canesten gyno tabletje bij ophalen:(
    Maar mijn blaasontsteking was wel weg:)

20. naadje21

naadje21 Actief lid

19 okt 2012
    154
    0
    0
    Juf
    ROtjeknor
    Super...k heb t net ingenomen en moet t nu kuur afmaken. ben wel blij dat k de topic geopend heb, was zo erg aan t twijfelen

Thanks zusterss, Xx

Deel Deze Pagina