tot wanneer brommer rijden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lovekisses, 14 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag meiden!

Ik rijd al 7 jaar brommer en (gelukkig) nog nooit een aanrijding gehad of iets derglijks.
    Sinds ik weet dat ik zwanger ben rijd ik alleen nog als het echt moet.. maar voor me gevoel vind ik het niet prettig meer.
    Nu is het zo dat me vriend naar een nieuwe bouwklus is gestuurd en dat is zo ver dat hij onze auto wel MOET pakken 1 jaar lang tot de klus is afgelopen.
    Waar ik woon is openbaar vervoer dramatisch en bijna onmogelijk.
    Het komt er nu op neer dat ik dus de brommer moet pakken.
    Nu ben ik nieuwsgierig wie er nog meer brommer rijd en tot hoeveel maanden/weken?

Groetjes

2. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Ik zou persoonlijk helemaal niet meer de brommer pakken.. Nog eerder de fiets dan.
    Je weet tenslotte maar nooit!

3. Username

Username Niet meer actief

Zolang jij je prettig voelt lijkt me t enige goede antwoord. Dus als jij je er niet prettig meer bij voelt dan gewoon niet meer doen.
    Snap het wel, ik voel me ook kwetsbaarder nu ik zwanger ben. Fietsen doe ik met dit weer ook niet, terwijl ik me in niet zwangere toestand door de sneeuw ploeg met fiets. IJzel etc maakt me normaal gesproken echt niet uit. Maar nu wel :)

4. Username

Username Niet meer actief

Wel lastig als je geen alternatief hebt. Ik heb openbaar vervoer op minder dan 100m afstand. Dus ideaal.
    Zit je lang zonder auto?

5. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Kun je niet evt een auto lenen van je broer/zus/ouders/oom/tante...... Als je je daarbij veiliger voelt

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat weet je nooit, niet met de brommer, niet met de fiets en ook niet met de auto.... je hoeft echt niet in een glazen kommetje te zitten hoor.

Gewoon doen totdat het niet meer goed voelt. Bij de oudste voelde fietsen na 32 weken ook niet meer lekker... dus toen gestopt.

7. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

Ik rij ook brommer, moet wel omdat we 1 auto hebben en vriendjelief deze de hele week nodig heeft.. Ik werk dichtbij huis dus het zijn vaak kleine stukjes..

Moet zeggen dat ik me veiliger voel op een brommer dan op een fiets, ben in (bijna) 8 jaar tijd 2 keer gevallen en 1 keer aangereden, ik val liever met een brommer dan met een fiets hoor :p Je zit tenslotte dichter bij de grond en de brommer is iedere keer bij me vandaan gegleden, terwijl ik met een fiets vaak in de knoop zat..

Het is met de sneeuw vaak even wennen, maar best redelijk te doen.. Ik kijk altijd eerst of ik mensen zie fietsen 's ochtends, dan weet ik dat ik met de brommer ook wel de weg op kan ;)

Maargoed, als je je niet prettig voelt erbij, moet je het niet doen..

8. lovekisses

lovekisses Bekend lid

24 okt 2012
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vriend werkt 5 dagen in de week van 6 tot 4. En zijn huidige klus is erg ver dus hij moet wel de auto pakken. Hij zit minimaal een jaar op deze klus.
    Gelukkig heb ik vlakbij ee. supermarkt en eigenlijk alles wat ik nodig heb. Verloskundige is ook vlakbij. Wel moet ik hiervoor met de brommer maar dat maakt me niet heel veel uit omdat het in het dorp is en iedereen rijd rustig hier.
    Maar lange afstanden durf ik gewoon niet meer..
    Ik kan wel af en toe me moeder haar auto lenen, maar zij heeft hem ook dagelihks nodig..
    Rot situatie dus.. nu lukt het nog wel.. maar wat nou als ik rond de 9 maanden ben!

9. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Hopmarjanneke ik zei al, persoonlijk hé.
    Ik zou persoonlijk niet op een brommer stappen! :)

Zolang je het zelf aandurft kun je het gewoon doen.
    En misschien als je straks rond de 9 maanden bent en ergens heen moet kun je misschien de auto lenen van je moeder.

10. Pinokkio89

Pinokkio89 Niet meer actief

Mijn vriend is de hele week van huis weg :p Is ook rottig, hij werkt aan de andere kant van het land.. 1 a 2 dagen in de week is hij thuis en dan doen we de weekboodschappen..

Ik maak me er nog niet zo heel druk om, ik maak me eerder druk om het feit dat ik straks met de brommer moet en me jas niet meer dicht kan omdat er een toeter in de weg zit :p

Tja, met de auto kan er ook altijd wat gebeuren, lopend ook.. Ik ben er te nuchter voor.. Denk er ook niet echt over na.. En als ik 9 maanden ben, duurt trouwens nog wel ff haha, dan gaan we weer richting de winter en ik kijk nog zoooo uit naar de zomer :D Maar rond die tijd stap ik heus niet meer op het brommertje.. Denk ik..

11. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik rij nu alweer 8 jaar scooter.. En jaja nu nog steeds! Heb de scooter toch echt nodig voor mijn werk, of ik nou wil of niet.

Als het weer echt te slecht is dus sneeuw, ijzel, gladheid dan regel ik wat met mijn partner dat hij me wegbrengt maar makkelijk is dit niet ivm zijn werktijden..

12. chelle93

chelle93 Actief lid

9 dec 2012
    237
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb tot 30 weken op de scooter gereden
    Had toen echt het gevoel van nu niet meer mijn familie vond het eigenlijk dat ik al met 25 weken niet meer mocht rijden maar toch eigenwijs en nog een tijdje door gereden

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Heb tot 25 weken brommer gereden maar niet met dit weer of met regen e.d. Gewoon rustig en voorzichtig rijden.
    had overigens wel een snor dus voor op het fietspad..

14. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

13 okt 2012
    1.385
    1.568
    113
    Hier tot zo'n 11 weken motor gereden naar mn werk. Maar mijn motorbroek zat toen al niet lekker meer aan het eind van de dag, en ik reed dagelijks over een vreselijke stuiterweg. Niet comfortabel met alle buikkrampjes erbij. Met deze gladheid had ik het sowieso niet gedaan en stap ik nu ook niet op de fiets. Ik zou willen zeggen, met gladheid alles op twee wielen vermijden, daarbuiten, doe wat je fijn vindt.

Deel Deze Pagina