Waarom zeggen mensen dat?? Gekwetst!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lani, 14 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lani

Lani Actief lid

26 mrt 2014
    133
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik ben nu rond de 15 weken zwanger van de tweede. Super blij natuurlijk! Ik krijg alleen van zoveel mensen te horen' Jeetje wat heb je al een grote buik', ' zijn het er geen twee' ?

Snappen mensen niet dat je iemand daar onzeker door maakt? Of verdrietig? Of stel ik.me gewoon aan?

Ik heb een verleden met een eetstoornis, dus misschien.dat ik het mij daarom zo aantrek? Hebben jullie dit gevoel ook wel eens?

Zou het zo graag loslaten en Lekker willen genieten.......

Groetjes Lani

2. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier denken ze al vanaf 30 weken dat ik moet bevallen.
    Mega buik das echt waar....
    T is niet anders mensen hebben altijd wat op te merken!

3. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

10 dec 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey lani, ik herken het zelf niet maar lees soms hier ook wel reacties dat ik denk...hmmmm....misschien is dat voor degene met het zwangere buikje niet zo heel leuk. Het is zeker belangrijk dat jij lekker geniet van je zwangerschap. Probeer vooral de leuke reacties goed te onthouden en die te blijven horen. Zeker als je een verleden hebt met een eetstoornis komt zo'n 'negatieve' reactie dubbel zo hard aan en blijft ie met een beetje pech de hele dag door je hoofd malen. Echt niet zoveel van proberen aan te trekken, sommige mensen zeggen de dingen ook gewoon niet helemaal tactisch of zoals ze ze bedoelen, want uiteindelijk denk ik dat er niemand is die jou er zo'n een rot gevoel door wil geven. Geniet nog van je zwangerschap!

4. MiniMe88

MiniMe88 Lid

16 jul 2013
    77
    0
    6
    Als je zwanger bent is dat blijkbaar een vrijbrief voor mensen om te mogen zeggen wat ze denken:x
    Hier kreeg ik ook vaak die opmerkingen. En hoe trots je ook bent..het doet pijn als mensen zulke dingen zeggen. Ik heb op een gegeven moment zelfs aan de gynaecoloog gevraagd of hij mijn buik groot vond:) puur omdat ik er zo mee zat.
    Pas toen hij zei dat ik helemaal geen grote buik had heb ik het naast me neer kunnen leggen..hij ziet immers zoveel buiken;)

Nu krijg ik juist weer te horen dat mijn buik wel 'meevalt' qua grootte en dat ie zo mooi is omdat ik alles maar voren draag..wie bepaald er eigenlijk wat normaal is qua grootte:(

5. elsje

elsje Actief lid

4 dec 2011
    369
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook hoor. Mensen denken dat ik al bijna zover ben terwijl ik nog 9 weken moet. "Zitten er geen 2 of 3 in?" is hier een regelmatige gehoorde uitspraak. Ik heb ook een lichtelijke eetprobleem verleden dus ik merk dat ik het wel eens lastig vind en dat ik er onzeker door kan worden. Aan de andere kant,.. ik wil niks liever dan dit kindje dus ik probeer het van me af te laten glijden. Laat maar lullen. O en soms maak ik een opmerking terug ;)

6. Evira

Evira Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.533
    0
    0
    De eerste 18 weken had ik ook een soort haat-liefde verhouding met mijn buik. Ook herstelde eetstoornis-patient. Blijkbaar was ik toch nog best bang om aan te komen en ligt het heel gevoelig.

Pas toen ik de kleine echt ging voelen veranderde het. Toen werd mijn buik ineens de verpakking van iets prachtigs en kan ik er helemaal van houden en het accepteren.

Ik hoop dat die omslag bij jou ook komt! Dan boeit het namelijk niet meer zo wat anderen ervan vinden.

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik heb het idee dat het nooit goed is. Ik kreeg juist tot mijn buik ongeveer 5 weken geleden begon te groeien de hele tijd de vraag of het wel goed ging, of mijn baby wel groeide en wat de verloskundige daar wel niet van zij dat ik nog zo'n kleine buik had. Ik gelijk bang dat ik hem verhongerde!
    Nu krijg ik ineens, jeetje, jij groeit goed, grote buik heb je! (Ehhh....???)

8. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Vervelend he! Hier hoorde ik gisteren ook van mijn oom " ga aan de kant met je dikke lijf" of " je bent nu net zo dik als die en die" pffff precies, zwanger zijn is geen vrijbrief om alles maar te zeggen

9. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Niks van aantrekken hoor, mensen hebben om de een of andere reden gewoon altijd wat te zeggen. Ik kreeg op een verjaardag binnen 5 minuten 2 totaal verschillende reacties. De een zei dat ze me een mooie bescheiden buik vond hebben en een ander vraagt letterlijk 5 minuten erna of het er geen 3 zijn 😐

10. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Je hebt bij de ene een grote buik, en bijde volgende persoon hoor je weer wat een bescheiden buik Je hebt.
    Blijkbaar heb je geen 'normale' zwangerschapsbuik. Alleen twee uitersten.
    Ach, als de baby goed groeit en er verder niks bijzonders is als je op controles gaat dan kunnen ze wat mij betreft mijn kont kussen.

11. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel herkenbaar hoor. Ik heb alleen meer het idee dat mensen echt geen idee hebben hoe groot een zwangere buik bij welke termijn is. Ik kan echt op dezelfde dag horen dat ik 'echt dik' ben en 'of ik een tweeling krijg' en daarna zegt iemand dt ik een heel bescheiden buik heb.

Het heeft mij altijd verbaasd waarom mensen denken dat het opeens cool is om je dik te noemen. Dat het nu opeens wel "mag" terwijl dit normaal niet echt sociaal wenselijk gedrag is. Het valt mij wel op dat het vaak mannen zijn die dit tegen mij zeggen. Vaak mogen ze zelf wel een paar kilo minder wegen en dan denk ik altijd maar dat mijn buik na een paar maanden weg zal zijn maar dat zij dan waarschijnlijk nog steeds een pens hebben.

Overigens heb ik een goede manier gevonden om met gewichtstoename om te gaan. Ik weeg nu inderdaad meer dan voor de zwangerschap, maar ik ben nu ook met z'n tweeën! Als je het gewicht door twee deelt valt het allemaal reuze mee ;)

12. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Wat jammer dat je je zo gekwetst voelt. Eerlijk gezegd vond ik het best leuk als mensen mijn buik dik vonden. Was superblij dat ik een kindje in mijn buik had dat lekker aan het groeien was en duidelijk was te zien. Moest wel lachen als mensen dachten dat het er twee waren. Had jaaaaaaaaaren gewacht op de zwangerschap en eindelijk dik :D. Is natuurlijk heel ander uitgangspunt dan als je zwanger wordt na eetstoornis. Ik had bijna alleen positieve associaties met mijn lichaam, hoe zwangerder ik eruit zag hoe beter. E mocht van mij wel oopgemerkt worden. Hoop dat je de opmerkingen kunt relativeren, is voor je zelf veel fijner. Als je het niet leuk vindt : ene oor in, andere uit toch? ;)

13. lisa27

lisa27 Bekend lid

25 sep 2013
    557
    91
    28
    Vrouw
    Ongelooflijk hè? Hier loopt ook iedereen te zeuren hoor. Mijn oma zegt zelfs dat ik erom moet denken want ze wil niet zo'n groot achterkleinkind. Een kleintje is veel leuker. Natuurlijk bedoeld ze het niet zo maar het kwetst wel. Ik heb een klein buikje volgens de verloskundige maar mijn familie vind hem evt enorm. De laatste weken ben ik ook heel fel dus ik pik dat soort opmerkingen echt niet meer:x

14. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Hier ook, al vanaf 25 weken is de vraag me bijna dagelijks gesteld,,,,hoe lang moet je nog!!??
    En "weet je wel zeker dat t er maar 1 is"

Dit is mn derde en ook bij de eerste een enorme buik. Ik draag naar voren en de kleine heeft gewoon een riante villa en ik vind het prima. Laat maar lekker groeien, ze hebben ruimte genoeg, vruchtwater genoeg, alles prima.

Iedereen is anders zwanger, je hebt mensen daar zie je niet eens aan dat ze zwanger zijn, dan staan mensen raar te kijken als je achter de kinderwagen loopt.
    Het is idd nooit goed, mensen hebben en willen gewoon wat te zeuren hebben.

Zelf lach ik ermee en geef gewoon een luchtig antwoord terug "ja hoor, echt maar 1, maar ze heeft gewoon ruimte nodig" of "ik mag heel de zomer nog puffen dus t zal nog wel groter worden"

15. anoniempje1987

anoniempje1987 Actief lid

16 jun 2011
    364
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas heel herkenbaar .. Ik had bij beide kindjes ook een enorme buik, bij beide zwangerschappen verschillende (rot)opmerkingen naar me hoofd gekregen ''Goh, weet je zeker dat het geen tweeling is..'' ''Bijna uitgeteld of niet, spannend..''(Was toen 23 weken zwanger) "Zoow, jij bent dik ..'' Dat vond ik denk ik nog wel de vervelendste opmerking, bah mensen hebben overal wel wat op te zeggen. Ik dacht dan altijd, zeg iets leuks of hou gewoon je mond!!

Succes met je zwangerschap!!!;)

16. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Hier had ik met 8 weken al een flinke buik en kreeg ik ook steeds de vraag of ik geen twee kinderen kreeg.

Gisteren een meisje ontmoet die 4 maanden is, dus een maand op mij vooruit loopt. Zij heeft zowat geen buikje maar ja, zij is ook nog kleiner dan ik (en ik ben 165) en zij heeft maatje 34 oid. Echt graat mager. Mijn man zei iets in de trant van huh... ze is zo fit...helemaal niet zoals... jou!

Hij bedoelde het goed maar ook dat kwam eeeeventjes verkeerd aan ;) Ik maak me er verder niet druk om en ben trots op mijn buikje. Heb ook een geschiedenis met eetstoornissen maar daar heb ik echt geen last van nu.

Het zijn je darmen die naar voren geduwd worden om plaats te maken en er is NIETS wat je aan kan doen. Dus probeer er liever van te genieten ipv je er zorgen over te maken of slecht over te voelen.

Hier, dit was ik met 9 weken! Nu dus al een nog grotere ;)

Oja mijn buurvrouw had het lef te zeggen "ik denk dat het vooral veel vet is op je buik, wat je nu ziet" ...zo zijn Turken, heel direct maar dát was dus echt ongepast!

Bijgevoegde bestanden:

17. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

14 mrt 2007
    3.785
    15
    38
    Twente
    Hier ook vanaf 18 weken al de vraag hoe lang ik nog moet en of het er geen twee zijn. Ik ben trots op mijn buik. Laat ze maar kletsen. Mijn kinderen zijn ook gewoon groot dus tja. Ik geniet eigenlijk wel van die aandacht en alleen de positieve dingen blijven hangen ;)

18. marytje

marytje Bekend lid

29 jan 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Mensen hebben inderdaad geen idee hoe een buik bij de verschillende termijnen eruit ziet. De meeste mensen zien ook geen vrouwen in hun laatste weken (vanwege verlof etc), dus weten ook niet hoe groot die buik kán worden (sinds 34 weken ben ik misschien nog wel verdubbeld!). Ik had ook voor de één een dikke buik, voor de ander een bescheiden buik. Mensen zeggen maar wat. Nu word ik ronduit dik genoemd, en ja dat doet soms zeer, maar ach, ik ben ook dik (zeker in vergl. met wat ik was).
    Probeer ook te onthouden dat het niet zonder reden is. Die vet- en vocht reserves zijn belangrijk voor de groei van je beebje. En goed bewegen/sporten gaat nu eenmaal niet meer. Het is maar tijdelijk.

19. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Hihi, ik kreeg van een tamelijk dikke meneer te horen: "Zo, jij hebt een pens!" Waarop ik eruit floepte: "Ja, maar bij mij is het maar tijdelijk!" Het was meteen over...:D

En 'dikke', 'bollie' en 'zo, jij groeit lekker', probeer ik te interpreteren als enthousiasme van de mensen om me heen.

20. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Ik herken het helemaal..
    Ik ben nu 15 weken zwanger van de eerste en krijg ook vaak te horen. Jemig wat heb je al een bolle buik.. En ook idd zijn het er geen 2?
    Maar ik ben juist heel blij en trots met mijn mooie bolle buikje en ik kan me dan ook niet minder blij voelen wanneer iemand zoiets zegt..! Ben er te blij mee:D!
    Hopelijk kun je het wat van je afzetten en blij zijn met je buik! ;)

Deel Deze Pagina