genante vraag...

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door LadyIngrid, 9 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Hoi,

Sinds een week of drie heb ik zo nu en dan vreselijke jeuk bij de labia. Niet inwendig, dus mijn vagina kan t niet zijn. Ook heb ik geen extra afscheiding ofzo, wel zie ik bij de buitenste schaamlip een dikke ader lopen (nog nooit gezien!). Kan deze jeuk komen door de zwangerschap?
    En met enkele regelmaat, als ik op mijn rug wil liggen, heb ik een nare druk op mijn blaas. En heb ik het gevoel alsof ik weer naar de wc kan, terwijl ik net ben geweest. (en als ik dan ga, komt er weinig...) Zou de baby dan op mijn blaas kunnen liggen of drukken?

Groetjes een onzekere mama-to-be

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedemiddag,

de jeuk op je labia kan komen door een schimmelinfectie. Het kan namelijk ook alleen voorkomen op de labia en niet in de vagina. Vaak is het dan erg rood. Indien dit het geval is kan je het behandelen met een schimmelcrème. Het kan ook zijn dat de jeuk komt door de spatader, die zich blijkbaar ontwikkeld heeft tijdens de zwangerschap. Het kan geen kwaad, het is alleen vervelend. Soms helpt het om stevig ongergoed te dragen, zodat het wat steun geeft of een steunpanty. Wat je tweede vraag betreft, denk ik inderdaad dat de baby op je blaas ligt of er tegen aan trappelt. Je hebt dan inderdaad het idee dat je de hele tijd naar de wc moet. Succes!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina