Hartje gestopt met kloppen nu wat vragen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Tessje34, Aug 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tessje34

Tessje34 Niet meer actief

Hallo,

Ik had met 7 weken een mooie echo met vruchtje en kloppend hartje. Woensdagavond werd ik ineens ongerust zonder reden en donderdagochtend gebeld naar de vk en ik kon die middag terecht voor een echo ter geruststelling. Helaas heeft ze toen moeten constateren dat het hartje met 8 weken is gestopt. Ze kon het allemaal heel moeilijk zien en na uitwendig geprobeerd te hebben moest het uiteindelijk inwendig en toen was het ook lastig te zien maar voor haar wel duidelijk dat er niks klopt. Nu wil ik eerst zelf afwachten op de miskraam wegens vervelende ervaringen in het ziekenhuis (ik heb daar een tijdje geleden wat vragen over gehad en antwoord gekregen van Brigitte)
    Nou weet ik niet of de miskraam snel op gang gaat komen maar mijn vraag is: is er een maximum aan tijd dat het vruchtje in mijn lijf mag zitten? Ik bedoel ik heb over anderhalve week weer een afspraak en is het dan nog niet gelukt mag ik dan nog langer wachten of moet het dan echt anders??? Ik wil heel graag dat het gewoon thuis gebeurt nl... En niet in een ziekenhuis.

Voorlopig gebeurt er nog helemaal niks

Groetjes Tess

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Hallo Tess,

wat vervelend te horen dat het hartje niet meer klopte van de baby. Ik kan me voorstellen dat je heel graag wilt dat het spontaan komt en thuis (ik heb je berichtje terug gelezen over de bevalling). Er staat geen maximum aan tijd hoelang je mag afwachten. Soms kan het een tijd duren voordat het lichaam door heeft dat het hartje niet meer klopt en voordat het los komt. Lang wachten is medisch gezien geen probleem, alleen emotioneel is het vaak heel zwaar. Soms is het handig om voor jezelf een tijd af te spreken hoe lang je wilt wachten. Indien het uiteindelijk toch niet spontaan komt, zijn er twee mogelijkheden. De eerste is een curettage en de tweede mogelijkheid is de miskraam op te wekken met medicijnen. De laatste manier kan thuis uitgevoerd worden bij deze zwangerschapsduur. Het zijn een aantal zaken waar je over na moet denken en daar moet je echt de tijd voor nemen. Ik wil je veel sterkte en succes toewensen in deze moeilijke periode.

Groetjes Monique

3. Tessje34

Tessje34 Niet meer actief

Dank je wel voor je antwoord.
    Ik heb sinds gisteravond best wat krampen alleen nog niet echt bloedverlies alleen bij afvegen wat bloederig slijm dus hoop dat dit het begin is al lees ik wel op internet dat het zomaar een paar weken kan duren. Even een praktische vraag: tampons mogen niet denk ik maar us gewoon maandverband voldoende? Ik weet niet hoe erg het bloeden enzo zal zijn.

Gr Tess

4. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Hallo Tess,

Op het moment van de miskraam kan het bloeden even hevig zijn. Dan heb je soms groot maandverband (voor de nacht) of kraamverband nodig. Tampons mag je inderdaad niet gebruiken. Bewaar het vruchtje en het weefsel als je het kan opvangen. Dan kan de verloskundige controleren of het compleet is. Eventueel kan er met een echo gekeken of de baarmoeder geheel schoon is. Ik hoop voor je dat de miskraam niet al te lang op zich laat wachten. Veel succes en sterkte toegewenst!

Groetjes Monique

Share This Page