Ik heb eeb beetje een genante vraag... Het is nu al bijna 8 maanden geleden dat ik ben bevallen. Door omstandigheden (extreme vroeggeboorte) had ik tot nog toe geen energie om mijn zwangerschapskilo's er af te sporten en te lijnen. Nu wil ik het gaan proberen en dus dapper een rondje gaan hardlopen. Dat heb ik nu twee keer gedaan, maar... tijdens het hardlopen verlies ik urine! En niet een paar drupjes, maar echt dat mijn kruis van mijn broek een beetje nat wordt! Dit heb ik nooit eerder gehad... Ik weet dat mijn blaas sinds de bevalling nog niet de 'oude' is (met niezen e.d. moet ik ook oppassen), maar ik vind dit toch wel heel erg... Met fietsen en gewoon wandelen heb ik nergens last van. Hebben jullie tips om mijn blaas te versterken of moet ik me er bij neerleggen dat dit zo is? Hoop het niet.. kan wel janken zeg... doet mijn motivatie om te sporten ook geen goed, zeg maar.. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Veel vrouwen hebben hier last van. Je kunt je bekkenbodemspieren trainen zodat die sterker worden. Google maar eens,er staat veel informatie op internet.
Je kan ook mbv een bekkentherapeut je spiren aansterken, zij kijkt hoe je je bekkenbodem gebruikt en hoe je het anders kunt doen, succes.
Het is inderdaad niet je blaas maar de bekkenbodemspieren. Niks genants aan, het is 1 van die dingen die erbij (kunnen) horen, maar het is wel heel vervelend natuurlijk - maar gelukkig met oefeningen helemaal op te lossen. Zelf ben ik de laatste maanden van de zwangerschap incontinent geweest doordat de niet-zo-kleine op m'n blaas en bekkenbodem drukte, maar zodra dat koppie uit m'n bekken weg was, was de incontinentie over \/ Kreeg ik wel weer andere problemen natuurlijk -zucht-
ik heb het ook hoor zo nu en dan. Vooral lange wandelingen mijdt ik want zodra ik enigszins moet plassen en dan niet ga, heb ik ook de kans wat te verliezen. Erg irritant
in België krijg je na je bavlling 9 keer een half uur kinesitherapie terug betaald. ik ben dus ook gegaan en we deden samen oefeningen voor de bekkebodemspieren. Je moet er nu echt iets aan doen, wachten lost niks op en het wordt alleen maar erger. De kinesist vertelde me dat vele vrouwen de fout maken buikspieren te trainen voor de bekkebodem en dat lokt urineverlies alleen maar uit. Via deze link kun je een gratis dvd met oefeningen verkrijgen: http://www.tena.nl/ Veel succes!
Mij is verteld dat je ze kan trainen door net te doen alsof je een stuiver moet vanshouden van onder... Dus van onder aanspannen alsof je iets vast moet houden en dan weer los laten en dit vaak herhalen. Ik heb zelf nergens last van gehad (gelukkig) maar heb van deze training gehoord...misschien te proberen? Succes...
Je kunt ze de hele dag een beetje aanspannen. Zelf nu achter de computer Reken maar dat je bekkenbodemspieren wat te verduren hebben gehad. Nu moeten ze weer in 'model' komen en aansterken !
Ik had het ook hoor. Is heel normaal. Helaas. Ik had het vooral toen ik weer ging softballen en dan moest sprinten. Ik had dan ook een verbandje in. Je moet wat.... Ik ga deze keer zeker mijn bekkenbodemspieren trainen. Goeie tip trouwens dat als je je buikspieren traint voordat je je bekkenbodemspieren traint dit juist averechts werkt. Dat heb ik ook fout gedaan dus.
Ik heb dat nu nog en mijn zoon wordt over een paar dagen 7. Als ik doe springen of niezen heb ik zo me broek nat. Vindt het zelf vervelend maar ik weet het dus probeer niet te springen en als ik moet niezen blijf ik stil staan als ik gewoon door loop onder het niezen gaat het mis.