Gender divers

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Rietje88, 17 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Mijn dochter moest altijd een klassennummer op haar schoolshirt genaaid krijgen voor de sportdag. Dat deed mijn exman dus altijd :D
    Ik kan me geen enkele keer in haar basisschool periode herinneren dat ik dat heb gedaan... :)

2. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Wat ik bedoel is dat de scouting-leidster niet mag zeggen dat moeders of oma niet naaien, maar datwij dan vervolgens wel uitgebreid uit de doeken mogen doen over luie mannen.
    Dat spreekt elkaar toch enorm tegen?

3. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Owww ik vind het weer een trend die de maatschappij bedenkt voor mensen die in de war zijn. Ik doe nergens moeilijk over en de meiden mogen bepalen naar harte lust maar ik heb wel 2 echte meisje meisjes.

4. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Gut, die mogelijkheid krijg ik niet eens. Hier dol op kroontjes, nagellak, prinssenjurk. (Heeft ze niet van mij) Af en toe speelt ze met autootjes. En ze wil ook wel een skelter en een trekker. Van mij mag ze spelen waar ze maar mee wil, als ze het maar leuk vindt en interesse voor heeft.

5. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Dat ligt eraan hoe zwaar je eraan tilt. Gender neutraal is gewoon onmogelijk, dan blijft bijna niks meer over. Bijna alles heeft wel een associatie met mannelijk of vrouwelijk. Maar divers doe je al als een jongen mag huilen, een meisje stoer mag zijn en een jongen met een pop mag lopen als hij dat wil. Diversiteit is al een hele tijd gaande, dus valt niet onder een trend.

Met de emancipatie hebben vrouwen/meisjes veel vrijheid gekregen om te kiezen en zijn wat ze wilde. Maar bij jongens wordt er wel sneller raar opgekeken als ze meer aandacht besteden aan hun vrouwelijke kant.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Eh tja ik heb het nergens over luie mannen gehad :D overigens denk ik ook dat er in dit draadje nog erg rolbevestigend wordt gesproken. Bijvoorbeeld als men zegt dat hun meisje echt een meisjesachtig meisje is... zijn meisjes die in bomen klimmen minder meisje dan de meisjes die van roze poppen houden?

7. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Jij niet inderdaad. Maar verscheidene andere dames wel.
    En idd. Zijn mijn jongens jongensachtig als ze metauto's spelen en op alles schieten wat beweegt? Of zijn ze meisjesachtig als ze de liefste knuffel kiezen om mee te slapen?
    Jongste is beide. En dat mag hij zijn. Alleen het schieten probeer ik wat af te remmen.... Maarja.... Jongens he :D: Prijs

Deel Deze Pagina