ben een beetje bang..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Magree, 14 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magree

Magree Actief lid

6 okt 2015
    138
    0
    16
    Hallo dames,

Ik ben 16 weken zwanger, werd vanmorgen wakker met een hele harde onderbuik wat ik nooit eerder gevoeld heb. Kom echt een bal vastpakken. De vk gebeld en ze zei dat ik vandaag rustig aan moet doen. Lig nu dus op de bank met een kruik op mijn buik. En krijg af en toe hele lichte menstruatie krampen. Echt heeel licht. Ik ga nu natuurlijk ook overal op letten maar ben zoooo bang dat er iets fout zou kunnen gaan. Onderbuik ook best gevoelig als ik er op druk of overheen wrijf.Een zaterdag nog een echo gehad, kindje zag er goed uit en hartje mooi regelmatig.
    Hebben er meer vrouwen last van gehad? En hoe pakte dat uit?

Onzekere groetjes!

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.824
    2.249
    113
    Hee hallo,

Ja das ff schrikken! Ik had dit ook rond die tijd en ben met 16 weken al 6 uur ipv 8 gaan werken door die harde buiken. Ik werk in de zorg en t werd gewoon te zwaar.
    Je baarmoeder groeit, de baby raakt wellicht zo nu en dan de wanden wat harder, je lijf veranderd, dat kan dat soort klachten geven. belangrijkste is dat jij naar je eigen lijf goed luistert, inderdaad rustig aan, een kruik, een slapen vanmiddag en kijken hoe t dan gaat! Als je de zenuwen houdt en t niet vertrouwd, bel je gewoon weer, wellicht kan je even langskomen om het hartje te luisteren!
    Niet twijfelen, harstikke goed dat je hebt gebeld , als je niet belt en achteraf was er wel wat, neem je t jezelf kwalijk. Nu lekker rustig aan en ontspannen! :)

3. Magree

Magree Actief lid

6 okt 2015
    138
    0
    16
    Ukkie, bedankt voor je berichtje

Zou idd ook de groei kunnen zijn!
    Ik ben erg onzeker en bang, al de hele zwangerschap eigenlijk. Ik weet dat ik lekker moet genieten maar kan dat zomaar af en toe niet. Overal zo bang voor en nu al te beschermend naar ons kindje toe. Ik wacht het vandaag nog even af. Lief dat je ff reageerde ukkie!

4. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Ik heb 'ochtends vaak een harde buik. Als ik net wakker ben, dan voelt het alsof er een harde bal in mijn buik zit. Dit kan ook komen omdat je blaas vol zit of omdat de baby lekker heeft bewogen.
    Het is vaak wel een teken van rustiger aan doen, maar als het een keer gebeurd als je net wakker bent dan is het meer door je blaas volgens mij.
    Als je het niet vertrouwd zou ik even langs de vk gaan als ze tijd heeft vandaag.

5. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    als je het niet vertrouwd natuurlijk altijd de VK bellen.

Ik heb het vanaf 22 weken gehad (tot aan de bevalling) ben toen ook gestopt met werken en in de ziektewet terecht gekomen.
    Uiteindelijk pas met 39,4 weken bevallen :)

6. AnneRose

AnneRose Bekend lid

10 aug 2015
    643
    0
    0
    Ik snap dat je geschrokken bent!
    Ook ik herken die harde bal, vooral als ik een volle blaas heb.
    Wat betreft de menstruatie-achtige krampjes en gevoelige onderbuik: dat zijn bij mij tekenen van een beginnende blaasontsteking. Wellicht heb je daar last van?
    Een beetje urine inleveren kan in elk geval nooit kwaad ;)

Sterkte!

7. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Wilde ik net zeggen. Ik had/heb harde buiken als ik een blaasontsteking heb. Even laten checken, kan nooit kwaad.

8. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb dat gevoel als ik verstopt zit.

9. MoniqueA

MoniqueA Bekend lid

11 sep 2008
    800
    0
    0
    Ik heb dat ook vaak gehad. Dit had te maken met de groei van debaarmoeder maar schrok er toen ook van. Sterkte!!

10. SANne1987

SANne1987 Actief lid

11 jan 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volle blaas en / of darmen kunnen harde buiken veroorzaken. Als je zelf het gevoel hebt verstopt te zitten zou ik hiermee rekening houden. En darm-activerende handelingen doen (bij mij helpt een wandeling) of je voeding aanpassen (Google maar eens).

Mocht dit niet voldoende blijken of ben je erg ongerust dan meteen vk bellen. Jij kent jouw lichaam en voelt het.

11. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik heb sinds 22 weken elke dag harde buiken, inderdaad heb ik het vaak als mijn blaas vol zit, een te snelle beweging maak, soms gebeurt het gewoon in rust. Soms merk ik dat ik enkele dagen achter elkaar veel harde buiken heb (iets van 15 per dag) en dan heb ik het idee dat mijn manneke hard aan het groeien is. Ik ben dan ook erg moe en neem veel rust. Na een paar dagen is het over en heb ik er nog 5 per dag ofzo.
    16 weken vind ik wel erg vroeg voor harde buiken? Misschien moet je inderdaad je urine eens laten checken en zeker het wat rustiger aan doen! Succes, en sterkte want het is soms toch een beetje eng.

12. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    Ik had bij de oudste ook altijd een harde buik wanneer ik wakker werd en moest plassen vanaf 17 weken.

13. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Dat is een echte harde buik! Dat kan wel vaker voorkomen tijdens je zwangerschap, rustig aan doen is dan het beste. Als dit sporadisch voorkomt is het niet erg, gebeurt het vaak dan kun je beter minder gaan werken en meer gaan zitten/liggen.
    Soms wil een blaasontsteking hier ook wel eens voor zorgen. Voor de zekerheid zou je dit uit kunnen sluiten.
    Ik had ze trouwens ook vanaf 16 weken. Een paar keer per week. Maar ik ben niet minder gaan werken, dat kon haast niet minder, en het was al zittend. Uiteindelijk was er niks aan de hand.

14. Magree

Magree Actief lid

6 okt 2015
    138
    0
    16
    Ik heb het nu al 2 dagen, en vanmorgen was het echt de rechterkant van mijn baarmoeder die knoert hard was. Ik kon het niet induwen. Dacht misschien ligt het kindje daar met ruggetje, kontje, maar kon het niet wegduwen. Maandag naar de vk, zal mij enorm benieuwen!

Deel Deze Pagina