Wanneer konden jullie genieten van je zwangerschap?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Snow Fairy, Sep 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snow Fairy

Aug 31, 2014
    20
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ben benieuwd wanneer jullie echt konden geniet van de zwangerschap.

Was dat na een positieve test?

Was dat na de eerste echo?

Of na 3maanden?

2. Gosh

Gosh Actief lid

Aug 31, 2014
    313
    0
    0
    Niet. Haha sorry :(
    Ik maakte me continue zorgen of hij het "nog wel deed"
    En halverwege toen ik schopjes ging voelen en dus dagelijks bevestiging kreeg dat hij er nog zat kreeg ik last van hypertensie waardoor ik vaak naar de gyn moest. Nu heb ik sociale angst en zat ik niet op al die sociale contacten te wachten dus stress!

Nu bij de tweede keer hoop ik dat ik wel kan genieten, maar ik vermoed van niet!

3. la34

la34 Actief lid

Jan 31, 2011
    227
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerlijk? Eerste keer ook heel bezorgd, maar wel genoten van de beweging in mijn buik in het derde semester. Bij de tweede iets eerder, na 20 weken werd ik er iets happier onder. Maar echt genieten begon bij mij bij beiden na de geboorte starend naar dat lieve slapende kindje op mijn buik.

4. Dayna

Dayna Fanatiek lid

Jun 3, 2013
    1,742
    0
    36
    Ook ik heb me veelste druk gemaakt en te weinig genoten.
    Alles ging super met onze dochter, maar 4 miskramen er voor gehad. En als ik ze dan een keer niet voelde was het paniek. Maaar van de echo's en hartje luisteren en van de schopjes heb ik dan wel heel erg genoten!

5. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Eerlijk? Ik denk dat ik de laatste 6 weken oid wel een soort van kon genieten. Ik ben extreem misselijk geweest, 3 keer in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging. De laatste 6 weken was de misselijkheid weg en had ik weer wat energie gekregen. Toen vond ik het wel leuk worden.

6. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Oh en dat was idd wel genieten tussen het zorgen maken door. Had daarvoor ook al 2 miskramen gehad dus ik maakte me ook steeds zorgen of het wel goed ging. Alleen al omdat mijn buurvrouw toendertijd haar kindje tijdens de zwangerschap is verloren (toen ik dus ook zwanger was)

7. Holadiee

Holadiee Bekend lid

Jun 4, 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Herkenbaar wat de anderen zeggen...
    Ik was in het begin heel bezorgd, ik had he-le-maal geen symptomen dus ik dacht echt: dat moet mis gaan.
    Na een goede 12 weken echo kalmeerde ik wat, nu ik hem regelmatig voel geniet ik echt. Maar als ik dan buikpijn heb, dan maak ik me toch weer zorgen.

Ze zeggen wel eens dat met je kind de zorgen worden geboren, nou ik vind dat de zorgen er al zijn zodra je weet dat je zwanger bent!

8. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,273
    2,035
    113
    Ik zat direct na de positieve test op een roze (blauwe, bleek na de 20 wk echo hihi) wolk en daar heb ik tot de bevalling op gezeten!

9. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb de eerste weken een beetje in een waas geleefd en had steeds de angst dat het fout zou gaan, na de eerste 8 weken echo kon ik al iets meer genieten maar de angst bleef, toen de 10 weken echo en ondanks dat de echoscopiste me verzekerde dat het echt raar moest lopen zou het fout gaan bleef ik wat angstig.

Afgelopen maandag de termijnecho gehad, was ook prima, toen viel er een klein beetje last van me af en ik geniet er zeker wel van MAAR toch blijft er een stukje angst, we hebben pas over 4 weken de volgende echo gepland en ben bang dat er in de tussentijd iets fout gaat maar zo moet ik helemaal niet denken maar ik doe het toch.

Ik denk dat je je de hele zwangerschap wel druk doet maken, misschien na de 24 weken minder als je weet dat het ook levensvatbaar is buiten je buik. Toch probeer ik er ook wel van te genieten hoor en heb na maandag voor het eerst ook eens iets kleins gekocht voor de kleine, nu durfde ik het wel :D

10. Skyangel

Skyangel Bekend lid

Nov 20, 2013
    782
    99
    28
    Eerlijk?
    Ik geniet met momenten en wat baal ik daar van!
    Vandaag 27 weken zwanger,maar omdat ze minder en anders beweegt maak ik me gelijk weer zorgen.
    Zeker de 1e 12 weken waren verschrikkelijk pfff.
    Ik hoop dat ik het 3e trimester wel kan genieten.
    Erg zijn wij vrouwen he haha!!

11. Lauwtje86

Lauwtje86 Lid

May 14, 2013
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben nu 5 weken en 4 dagen zwanger heb dinsdag een echo gehad en het lag 'goed' in de baarmoeder maar ik maak me toch zorgen heb ook last van buikpijn en kei misselijk bah bah hihi

12. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

Jun 6, 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Na 3 maanden, toen het ook bekend gemaakt is bij familie en vrienden, begon ik te genieten. Maar met het voelen van de schopjes, word je toch nog wat geruster. Binnenkort bij de 20w echo nóg wat geruster :)
    Dus telkens een beetje meer ;) en op het einde weer wat minder (als er wat zou mislopen met de bevalling)

Maar wel genieten hoor! Ik geniet nu heel erg van het feit dat dit een normale zwangerschap is, ben me er erg bewust van (na verplichte bedrust vorige zschap vanaf 20w)!

13. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

May 18, 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Na een aantal goede echo's met een beweeglijk kindje, en vooral toen ik het begon te voelen. Rond 14 weken:)

14. Daphnegracia

Daphnegracia Actief lid

May 26, 2014
    123
    0
    16
    Het meest na de 20 weken echo. En toen ze veel begon te schoppen

15. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    1,601
    1,098
    113
    helaas pas vanaf de goede 20 weken echo

Eerst doodsbang dat het weer mis zou gaan (eerste keer mk gehad)
    Na 12 weken kreeg ik vertrouwen, maar helaas met 13 weken een bloeding... dus weer bang
    Met 18 weken begon ik mijn babytje te voelen dus al meer vertrouwen, maar pas na de goede medische echo kan ik echt genieten

nu geniet ik met volle teugen van het gedraai en de schopjes :D

16. Noah04

Noah04 Actief lid

May 9, 2014
    354
    0
    0
    Na twee miskramen, ben ik de eerste weken alleen maar panisch bang voor nog een miskraam.
    En dat gevoel is gebleven. Al zou het nu geen miskraam meer zijn (27+3 weken). Na 24 weken is de angst gezakt. Al merk ik wel dat ik elke paar uur wat wil voelen omdat anders de paniek er alsnog inschiet.

Voor mijn gevoel kan ik de laatste weken wel genieten. Tussen de bedrijven door. Want heb veel last van zwangerschapsklachten: vooral bekkenpijn en veel krampen. Nu lig ik daar bijvoorbeeld wakker van. Ben niet bang dat ik acuut ga bevallen, maar echt ontspannen ligt het ook niet. En dan is echt ten volle genieten wel moeilijk.

Feitelijk geniet ik vooral van de schopjes en van de wetenschap dat ik in verwachting ben en moeder mag worden.

17. BLiS

BLiS VIP lid

Jan 29, 2009
    27,768
    1
    38
    Female
    Verplaatst naar 'zwangerschap'.

18. Blie

Blie Actief lid

Jun 24, 2014
    281
    0
    0
    Meteen natuurlijk, je bent immers zwanger! :) al werd het wel meer vanaf dat ik de baby voelde omdat het dan wat 'echter' is.
    Heb me nooit erg ongerust gemaakt (natuurlijk heeft ieder zn momenten) vrouwen zijn al heeeeeeel lang zwanger en dat gaat bijna altijd goed allemaal, een lichaam weet zelf prima wat t moet doen.

19. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

May 1, 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet...hoe erg het ook is...( tenminste zo word het in onze omgeving ervaren )
    Bij mijn zoontje weinig genoten omdat het een ongeplande zwangerschap was en dus onwijs veel ineens geregeld moest worden...
    Ik was door de stress bang dat het mis zou gaan, had veel pijn en na de spoedkeizersnede deed hij het erg slecht...

Toen gingen we voor een 2e....en nu gingen we echt " genieten " omdat dit de laatste keer was...
    Nou mooi niet dus :(
    Tot 12 weken in de stress gezeten of alles goed was, daarna heftige bloeding gehad en onzekerheid tot 20 weken of het wel goed zou gaan...
    Met 19 weken hem pas voelen en meteen in de stress als ik hem minder voel...
    Elke dat mega hoofdpijn en strakke buik wat zeer doet...
    Maar vooral....hoe gaat deze bevalling.....gaat dit kindje het wel goed doen enz enz...
    Nee van mij mag het december zijn en de zwangerschap klaar zijn.....

Al geniet ik wel van de schopjes hoor! En de buik die erg mooi groeit om mee te pronken..

Maar zwanger zijn mag van mij ook maar 2 maanden duren:)

20. Femke86

Femke86 Bekend lid

Feb 15, 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat jammer dat jullie zo weinig kunnen genieten allemaal, ik gun jullie een betere mentale rust hoor meiden! Al herken ik ook wel wat :D
    Ik heb de eerste 16 weken niet kunnen genieten ivm continue beroerdheid 24/7, daarna moest ik wennen aan het bewegen van mijn kindje.
    Vanaf 20 weken kon ik meer genieten en sinds mijn suikertest goed is vind ik het steeds leuker, vooral nu mijn verlof steeds dichterbij komt :D
    Dus ik kan wel zeggen dat ik nu echt geniet van de zwangerschap.

Ik heb natuurlijk geen traumatische dingen gehad zoals een miskraam, ik denk dat dat ook erg scheelt!
    Hoop dat jullie ook meer plezier mogen hebben in deze bijzondere periode ;)

Share This Page