In maart ben ik met 22 weken bevallen van een prachtig, maar levenloos zoontje. Oorzaak: zwakke baarmoedermond. Nu ben ik weer zwanger. Intussen bijna 20 weken. Er is bij mij een cerclage geplaatst bij 13 weken (een hechting in de baarmoedermond) en ook krijg ik iedere week prolutonspuiten, weeënremmers, toegediend. In het begin van de zwangerschap was ik erg rustig, maar naarmate ik dichterbij de 22 weken kom, voel ik me doodsbang af en toe, ondanks de strenge controle in het ziekenhuis en alles wat we nu al doen. Ik heb de afgelopen week ook weer last van harde buiken en dat beangstigt me. Waarom ik dit vertel? Ik weet het niet. Misschien wil ik het alleen maar van me afschrijven. Misschien zijn er vrouwen die dit.herkennen...
Och ik herken je verhaal maar al te goed . Wat vreselijk dat jullie ook een kindje zijn verloren. Wij zijn ons zoontje met ruim 18 wk verloren door een infectie en ik was heel erg blij toen ik die termijn eenmaal voorbij was. Maar helaas heb ik veel harde buiken en klachten deze zwangerschap dus het is verre van onbezorgd. De angst om ook dit kindje kwijt te raken is er helaas nog iedere dag. Niet echt opbeurend he..? Krijg je wel regelmatig cervix metingen enzo? Of heeft dat geen zin met een cerclage? Hou je vooral heel rustig. Niet lekker voor je hoofd, wel goed voor je buik. Sterkte meis!
Geen ervaring mee (gelukkig) maar kan het wel begrijpen dat je doodsbang bent ik duim mee op een voorspoedige zwangerschap, dikke knuffel
Dank dames voor jullie reactie. Wat fijn Madelein dat jullie ook weer zwanger zijn! Wanneer ben je uitgerekend? Wat naar hè die onderzekerheid. De 24 weken halen wordt nu echt een mijlpaal! Dank je, Sophiaatje!
@soof: ik ben 30/1 uitgerekend. Nog 3 weken tot de 24 weken idd... Gelukkig heb ik fijne artsen waar ik 24/7 terecht kan als ik denk dat er iets niet goed is. Ik maak daar ook wel regelmatig gebruik van, dat is het enige wat me echt gerust stelt. Heb jij ook zo'n vangnet voor jezelf? Krijg je regelmatig controles enzo?
Ik herken de angst wel Ondanks ik gelukkig geen kindje verloren heb maar wel vroeggeboorte. Met 20 weken een spoed cerclage gehad, het vetrouwen in mijn lijf is wel weg en vind deze zwangerschap geestelijke best zwaar. Gelukkig gaat de tijd voor mij gevoel wel snel. Hoop dat je snel die magische grens heb bereikt!
Madelein, ik krijg inderdaad iedere twee weken een controle. Dat stelt me dan ook wel even gerust, maar ik hoef maar iets te voelen of ik word weer bang. Brr. Ik ga denk ik vragen om een wekelijkse controle vanaf deze week tot en met de 24 weken. Lunap, dat kan ik me voorstellen inderdaad. Ik neem aan dat jij nu ook bedrust hebt? Dat hoor je vaak na een spoedcerclage, of is dat in jouw geval niet zo?
Sofie, zeker vragen voor wekelijkse controle! Ongerustheid en stress zijn ook niet goed. Ik heb ook iedere week controle, de gyn vroeg al in het begin wat ik wilde. En bij twijfel gelijk bellen he! Heb je ook psychische hulp? Ik heb hele goede begeleiding, heb er veel baad bij. Succes meid!
Soof, nee geen bedrust. Wel rustig aan maar doe nog wel gewoon dingen. Kan me je angst goed voorstellen! Hoop dat je snel de 24 weken hebt gehaald en dan op naar de 37!
Wat verdrietig zeg ik snap je angst. Gelukkig heb ik er geen ervarring mee maar als je lijf je zo in de steek laat word je wel onzeker. Heel veel sterkte en ik hoop dat je met 40 weken bevalt van een gezond kindje!
Heel herkenbaar . Ik zou zelf idd zeker om een wekelijkse controle gaan vragen. Ik ga dit zelf morgen ook doen. Waarschijnlijk zullen ze dit geen probleem vinden gezien je voorgeschiedenis.
Ik wil je heel veel sterkte wensen. Hoop dat je kindje sowieso tot 36 weken blijft zitten. Ik heb een verweekte baarmoedermond en staat al iets open. Ik heb geen bandje om m'n baarmoedermond omdat m'n cervix nog lang genoeg is. Heel vaak harde buiken. Ik mag al bijna niks meer doen. Ja even op de koffie ergens of even boodschappen doen. (Geen zware dingen) en verder vooral veel rust. Ik snap wel heel goed je angst dat je bij alles wat je voelt bang wordt. Dat heb ik ook. Ik wil dat ons meisje tot minimaal 34 weken blijft zitten. Volgens de vk mag ik al tevreden zijn met 30 weken. 😳 Heel veel sterkte en hoop dat je toch nog een beetje kan genieten van je zwangerschap.