Tjonge nu toch iedereen het over huizen heeft Wij willen graag evrhuizen en heb zojuist iemand van de ing over de vloer gehad.. die ea voor ons berekend heeft maar ik schrik steeds van de maandlasten! we zouden netto op een 750 pm uitkomen met hoeveel hyp weet ik niet meer! wel 5.3 procent rente! maar hoeveel betalen jullie? wij betalen nu bruto iets van net geen 850euro geloof ik dat is netto iets van 680 ???? maar das een rente van 3.9 procent! over 1 jaar en een aantal maanden is het zowiezo een eit dat die is afgelopen {de rnte dan he} Das een hyp. van iets van 185000 Wat betalen jullie aan hyp en hoeveel hebben jullie?
Op andere fora gebruiken ze de term. UTFS. Oftwel. Gebruik de zoekfunctie. Hier is al een topic over geweest, nog geen maand geleden.
Wij hebben een hypotheek van 210.000 euro. We betalen in totaal 970 euro. Het is een hypotheek van de bank of scotland. Er word rente betaald,deels afgelost en we hebben nog een belegging erbij lopen. Rond de 16e krijgen we wel 270 euro terug van de belasting,iedere maand.
wij hebben een huis gekocht voor 157,5 totaal kwamen incl alles dus op 171,500 We hebben een spaarhypotheek wel de duurste dus rente weet ik zo even niet meer.. en betalen 829 per keer ongeveer en sinds de kleine hebben we maandelijks een teruggave ja! moest wel wij gaan dus ook niet verhuizen en oversluiten en gelukkig loopt die 10 jaar dus dan hopen we er weer anders voor te staan! succes met je keuze!
Het andere topic gaat hoofdzakelijk over de hypotheekvorm en niet zozeer over de maandelijkse lasten. Mijn excuses... ik zal deze weer open zetten. Ik vraag me overigens wel af of je twee verschillende huishoudens met elkaar kan vergelijken... je mag van mij zo weten wat ik per maand verdien, betaal of aan hypotheek heb, maar geen twee situaties zijn gelijk en het is er heel afhankelijk van wat je wel en niet wilt in je leven (ooit misschien minder gaan werken, of eerder gaan stoppen met werken, het risico dat je arbeidsongeschikt raakt). Dat zijn dingen die je goed voor jezelf in het oog moet houden als je een keuze maakt. Ooit spiegelen ze je van alles moois voor, maar dan zitten er addertjes onder het gras. Let dus altijd goed op en laat je bij verschillende mensen voorlichten. Zo voorkom je dat je over bepaalde dingen struikelt. Groetjes, Josien
Amarantha nou dat je het niet snapt./... ik zal je even helpen Mijn vraag is wat iedereen betaald.... omdat ik 750euro best veel vind maar mijn gevoel zegt dat dit wel normaal is tegenwoordig! {het het dan wel over een nettobedrag} En zoals ik josien ook verteld heb... het is een hele andere vraag! het gat niet om welke vorm maar juist om het maandelijks bedrag! Maud bedankt voor je reactie bwtje jah idd wij krijgen ook de teruggave idd... josien bedankt voor het heropenen! En je hebt gelijk... verschillende huishoudens kun je idd niet met elkaar vergelijken! maar ik vraag me het gewoon af omdat ik hetidee heb dat dit bedrag wel heel normaal is... maar ik vind het stiekem wel veel! tja en helas kunnen we niet in de toekomst kijken! maar idd voorlichten is erg belangrijk! Kwa minder werken... tja misschien iets maar ik ben 22 en mijn loon gaat nog omhoog mijn vriend verdient nu erg weinig hij is uitzendkracht dus dat wordt ook beter als het goed is.... wel bedankt voor je adviezen!
onze hypotheek is 260.000 we hebben 30 jaar rentevast 4,05% en een spaarhypotheek. We hebben 100000 aflossingsvrij. Onze lasten bruto: 1100 (incl. levensverzek) netto: 800
Wij hebben door een stomme fout van T-mobile een BKR aantekening kwamen we vorig jaar achter. Geheel onterecht, maar dat helpt dus niet... dus kregen we geen hypotheek. Door een hele bijzondere regeleing is het na lang proberen toch nog eindelijk gelukt, maar dat houdt wel in dat we bruto 1125 in de maand betalen. Daar krijgen we rond de 400 van terug van de belasting, maar dat is dus heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel geld!
Overigens is die 1125 dus exl verzekeringen, levensverzekeringen, gas/water/licht etc. Is echt alleen hypotheek-rente!
wij hebben ons huis gekocht voor 167500, nog 10 duizend extra geleend en totaal kwamen we op 193000 we betalen bruto ongeveer 1000 euro en netto 675(150 hiervan is een spaargedeelte)
bij ons ook zoiets! hypotheek 250.000 20jaar vast, rente 4.2 spaar en beleggen en zijn zon 1000 in de maand kwijt bruto ook incl levenverzekering
Wij hebben een hypotheek van 255.000, 12 jaar vast tegen 3,8%. We hebben 70.000 aflossingsvrij, de rest wordt wel afgelost. Incl. aflossing en levensverzekering zijn we 802,- netto per maand kwijt (waarvan zo'n 300,- aflossing is).
wij hebben een hypotheek van 120000. 3.65%procent rente. Wij betalen bruto 365 en krijgen 163 terug van de belasting. voor het spaar gedeelte betalen we 75 euro. (dus de helft lossen we af met het spaargedeelte)
Onze hypo is 230.000 euro. rente is 4,7% 20 jaar vast, 1 deel aflosvrij en 1 deel leven. Bruto maandlasten 900 euro voor de hypo en 130 euro voor de levensverzekering. Wat we precies van de belasting terug krijgen weet ik niet, maar in ieder geval ruim 300 euro.
hoi wij hebben 167.500, 5% voor 10 jaar. wij betalen ongeveer 250 euro voor de levensverzekering en ongeveer 450 euro hypotheek, en krijgen dan iederen maand een kleine 200 euro terug van de belasting. joyce
230.000 euro hypotheek, aflos 808, belasting teruggaaf 300 spaar/obligatie hypotheek met een klein gedeelte aflosvrij.