Genealogie

Discussie in 'De lounge' gestart door Josien, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik gebruik het programmatje Brothers Keeper. Vind dat ook wel handig :) Ja het is erg verslavend hè! Ben meteen na het lezen van dit topic weer gaan speuren ;) Ik weet nu iig dat ik écht familie ben van Christiaan en Constantijn Huijgens :D

2. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    helaas ben ik nog geen beroemde namen tegengekomen aan mijn moeders kant maar bv. wel dat er 5 generaties terug in 1 gezin 7 :confused: :confused: :confused: kinderen al bij geboorte zijn overleden.

vraag me dan wel af hoe dat kan? misschien heerste toen wel de pest oid
    stom hè, dat je daar dan ineens nieuwsgierig naar word!

heb nu ook een klein beginnetje naar mijn vaders kant maar dat word denk ik toch een flinke dobber om dat uit te zoeken, maar ach, het houdt je lekker bezig en het is toch geen weer om buiten te spelen :) :)

3. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Tja... hoe kan zoiets? Hoofdzakelijk denk ik omdat de gezondheidszorg destijds nog niet was zoals nu. Hoeveel kindjes hebben tegenwoordig toch een wat moeilijkere start? In de meeste gevallen komen dat soort kindjes in een couveuse, of in ieder geval onder aandacht van een arts. En van verloskundigen hadden ze in die tijd volgens mij ook nog niet gehoord.

De grootvader van mijn man had 17 kinderen, waarvan er maar 12 de eerste drie jaar overleefd hebben. Dat is dus nog niet eens zo heel erg lang geleden (tussen 1920 en 1940). Maar ik herken dat gevoel van je... je bent er toch nieuwsgierig naar waarom dat destijds allemaal zo ging...

Veel plezier nog met uitzoeken ;)... het is echt sinterklazenweer dus inderdaad... we hebben nog wel even tijd ;).

Groetjes,
    Josien

Deel Deze Pagina