Ze snapt het niet!!! (geen alcohol meer)

Discussion in 'Zwangerschap' started by SushiLover123, Jul 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Mijn moeder snapt het echt niet...
    Ze snapte niet, dat ik geen alcohol dronk tijdens mijn eerste zwangerschap. Ook niet na uitleg waarom niet. Want ja, ZIJ dronk wel af en toe een glaasje wijn toen ze zwanger was van mij.

Maar gisteren was ze wel héél dom bezig. Ik had een glaasje Bavaria Rosé 0,0% voor mezelf ingeschonken en ik vroeg of ze een slokje wilde proeven. Zegt ze: "Ik drink toch geen alcohol meer!"
    Hallo! Alcohol? Ik ben 33 weken zwanger, ik drink OOK geen alcohol, dus hoe kom je erbij dat er alcohol in zit? ;););)

Zo, wilde ik even kwijt. :D

2. Bootjekatootje

Bootjekatootje Actief lid

Aug 23, 2011
    471
    1
    18
    Kinderdagverblijf
    Ik krijg af en toe het gevoel/idee dat ze ons maar aanstellers vinden.. Want 'vroeger' kon dat gewoon en wij zijn toch ook gezond!
    Nou die informatie is er niet voor niks en zo vanzelfsprekend is het niet om zo'n wonder te mogen krijgen..

3. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

Mar 13, 2008
    6,167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Oh dear ja herkenbaar alleen niet betreft alcohol.

HAd op dat moment ook echt tegen mijn moeder gezegd: duh wat dacht je van 0%.....

4. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

herkenbaar, alleen niet met alcohol maar met sigarette. ik wil graag dat niemand in mijn buurt rookt. ik word er misselijk van en het is niet goed voor de baby. helaas respecteerd mijn moeder het helemaal niet en rookt ze gewoon naast me;)

5. tulip

tulip Niet meer actief

hier in omgeving belgie is alcohol tijdens de zwangerschap helemaal niet not done. In belgie mag je met mate best een paar glaasjes. Etentje met collega's van man en ik werd ook raar aangekeken omdat ik niet met de rode wijn mee deed. Nee, ik wil gewoon geen druppel alcohol binnenkrijgen.

6. Maytje

Maytje Bekend lid

Jan 8, 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh ik erger me kapot aan mensen die het allemaal zo goed weten dat het best kan omdat zij dat vroeger ook gewoon deden. Heb respect voor de genen die het niet doen denk ik dan!! (lijkt mij normaalste zaak van de wereld maar dat terzijde)

Vroeger was vroeger en nu is nu en ieder doet t op zn eigen manier maar idd irritant is het wel :)

Maar lekker hoor een rosebiertje 0.0 ;)

7. onzekerbloempje

onzekerbloempje Niet meer actief

hoi
    mijn zoontje is geboren met een chomosoonafwijking en een hygroma colli,ik heb in de zwangerschap nooit gerookt en nooit alcohol gedronken.stel je voor ik had t wel gedaan dan had ik me hele leven schuldig gevoeld dat mijn zoontje iets had wat misschien door mij kon komen.
    mijn schoonmoeder wilde mij ook vroeger toen ik zwanger was van de eerste een breezer geven en ze bleef maar zeuren,NEE NEE,ik ben zwanger van een wondertje wanneer snappen ze t nu eens.
    groetjes:)

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Dat had ze ook niet gesnapt, want in haar tijd wás er geen 0% ;):D
    Wow, dat heb je wel goed verwoord, denk ik! Want in jouw geval heeft het daar niet aan gelegen, maar dat wéét je nu eenmaal niet als je wel hebt gerookt of gedronken. Ik denk ook dat ik me daar schuldig om zou voelen en denken dat het daaraan heeft gelegen.

Helaas ken ik ook een gevalletje andersom: Die rookte als een ketter tijdens de zwangerschap. Kindje was te licht bij de geboorte en had ademhalingsproblemen. Maar mevrouw was volledig overtuigd dat het daar überhaupt aan zou kunnen liggen... ;)

9. Gingerkitten

Gingerkitten Actief lid

Aug 12, 2011
    225
    0
    0
    Zeist
    mijn moeder helaas precies hetzelfde...:(

10. onzekerbloempje

onzekerbloempje Niet meer actief

ja erg he,iemand in mijn familie waar ik niet mee omga rookte in alle 4 haar zwangerschappen,slikte in de tijd toen ze zwanger was in een maand tijd meer dan 300 pijnstillers,heeft zij mij verteld.
    ja zei ze ze zijn toch gezond, dat kindje heeft epilepsie aanvallen gehad toen hij geboren was en achterstand.
    o wat was ze trots toen haar laatste baby zo lief klein was ja door dat roken ja.sommige mensen snappen het echt niet.
    baby geboren ,naast haar de baby en in haar mond een sigaret binnen in huis.
    ik ben blij dat zij uit mijn leven is bah toch
    groetjes

11. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Hier moeder en schoonvader vinden dat ik mij erg aanstel als ik niet bij hun in de buurt wil staan als ze roken. En dat ik te erg bezig ben ze hadden vroeger ook gerookt etc en mijn vriend is gezond en ik ook. Nou sorry maar het is mijn kind en ik ben sinds ik zwanger ben erg beschermend over mijn ukkie! Zal me een worst wezen hoe ze het vroeger deden, ik doe het op mijn manier dus geen alcohol en niet bij iemand staan die rookt en zowat rook in mijn gezicht blaast. :|

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Tja als je de keuze maakt om gewoon geen alcohol te drinken ben je tegenwoordig een vreemde moeder hahahahah te erg gewoon!

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@Yasmijnkai wat ik dan nooit snap ....waarom kunnen mensen niet juist trots zijn dat je zo`n goede moeder bent?!!!! :$Oh jee dat mag ik natuurlijk niet zeggen dit;)

14. Liana1982

Liana1982 Actief lid

Apr 10, 2012
    307
    0
    0
    Omg. Amsterdam
    Ik kan ook onwijs genieten van mijn amstel 0,0 helemaal met dit mooie weer helemaal... En dan gaan we over 2 mnd all incl naar een ressort... Dan heb ik het wel moeilijk....Maar ik ga kijken of ik 6 blikjes 0,0 mag meenemen naar turkey... Hihi

15. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

Mar 12, 2012
    2,806
    0
    36
    Hier ook zo'n moeder... Ze gaat dan wel een 'eindje' weg zitten, maar rookt gewoon meerdere sigaretten in mijn bijzijn waarvan de rook alsnog langs mij gaat! En volgens mij is ze tijdens haar zwangerschap van mij ook nooit helemaal gestopt... ( ik ben nu blakend van gezondheid, maar ben wel prematuur en dysmatuur geboren ).

Alcohol ben ik al mee gestopt voor ik zwanger raakte. Ik drink nu ook met warm weer een Wieckse o.o%. Heerlijk! Het is toch of je dan lekker een 'biertje' meedrinkt met de club :D. Maar nee, ik neem niet 'zo nu en dan' ( onder het mom dat het wel kan ) een glaasje alcohol.

16. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ik vind het erg vreemd dat sommige mensen jullie niet respecteren. Sowiso is t jullie keus. En of t vroeger allemaal anders was doet er eigenlijk niet toe.

Gelukkig houd iedereen in mijn omgeving rekening ermee en wordt er niet gerookt in mijn bijzijn (behalve mn oma dan die snapt het niet echt maar ik ga dan zelf er niet naast zitten, dan is het ook opgelost)

17. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Hoe wil je dat doen? Je mag geen vloeistoffen mee het vliegtuig innemen (tenzij je het taxfree hebt kunnen kopen en dan in een verzegelde tas mee neemt) en in je koffer zou ik niet doen, want dan klappen de blikjes in de koffer vanwege de luchtdruk en zitten bij aankomst al je kleren onder de 0,0 :D

18. Marianne78

Marianne78 Actief lid

Feb 10, 2012
    210
    0
    0
    Secretaresse
    Zaanstad
    Tja, mijn moeder is bij de zwangerschap van mijn broer direct gestopt met roken en mijn broer kwam te vroeg ter wereld, mét CARA en zuurstofgebrek. (fout van het ziekenhuis) Bij mij heeft ze gewoon door gerookt en ik was kerngezond...

Maar maakt dat dat roken 'dus' geen kwaad kan? Dat denk ik niet; ik ben zelf ook direct overal mee gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. Mijn mams is er helaas niet meer maar ik weet zeker dat ze respect gehad zou hebben voor mijn keuzes en daar gaat het uiteindelijk om...

19. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ach ja, als je nu nog niet weet dat alcohol schadelijk is voor een ongeboren kind, ongeacht hoe oud je bent, ben je gewoon een onbenul, sorry dat ik het zo zeg. Het is heeeeel veel in het nieuws geweest en ook al was het vroeger niet bekend....nu wel. Vroeger zaten wij ook los op de achterbank, hadden we geen fietsstoeltjes, geen maxi cosi's etc. Is toch ook geen reden om het nu niet aan te schaffen? Ik vind dat zo'n oliedomme redenering........hormonen :D

20. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    heelemaal mee eens :D

Share This Page