Genen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Duo Penotti, Aug 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

Jun 17, 2012
    2,078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik heb blauwe ogen, mijn man heeft bruine ogen.

Onze zoon heeft helderblauwe ogen, onze dochter heeft blauw/groene ogen, een heel aparte maar mooie kleur....waar die dus vandaan komen:(:D

Ben benieuwd naar de kleur ogen van ons 3e ukkie, maar volgens mij worden alle baby's met blauwe ogen geboren toch?

2. Jalou

Jalou Bekend lid

Feb 5, 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Mijn ouders hebben beide donker haar en donkere ogen. Aan mijn moeders kant is iedereen donker, maar aan mijn vaders kant niet. Ik en mijn zus zijn allebei blond en hebben blauwe ogen. Mijn jongste zusje is heeft donker haar en hele donkere ogen. ZEgt dus helemaal niets:)

Ik heb nu een zoontje met blauwe ogen en blonde haren. Mijn vriend heeft licht bruine haren en licht bruine ogen. Ik ben benieuwd of nr 2 ook weer zo licht wordt of toch een stukje donkerder:)

3. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38

Nee hoor, hier een baby die met bruine ogen is geboren en nu nog heeft (2 maanden jong)

4. Steph80

Steph80 Bekend lid

Apr 26, 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn half Indonesische nichtje en haar Nederlandse vriend hebben 2 zoons: 1 met donkere ogen, donker haar en donkere huid, de ander is blond, blank met blauwe ogen, echt zo grappig.
    Mijn vriend en ik hebben allebei Indonesische moeders en Nederlandse vaders, ben ook zo benieuwd wat er bij ons uit komt!

5. Happymom2010

Happymom2010 Bekend lid

Jun 11, 2011
    939
    9
    18
    Female
    Mijn man, zijn ouders en zus allemaal bruin...
    Ik heb groene ogen..

Mijn 2 zoontjes allebei blauw. (bij de oudste beetje groen erbij)

Maar wat ik wel begrepen heb is dat de opa van mijn man ook blauwe ogen had...
    misschien dat t daardoor komt?

6. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

Jan 13, 2008
    794
    0
    0
    #26 Crazy angel, Aug 2, 2012
    Last edited: Aug 2, 2012
    ik heb groene ogen, mijn moeder bruin en vader blauw! mooie mix :p

mn dochtertje heeft donker bruine ogen
    ben ook benieuwd naar de oogkleur van mn zoontje.. k heb wel t gevoel dat ie best eens groene ogen zou kunnen hebben of een rare mix

7. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Mijn vader, moeder en 2 zussen hebben alle 4 bruine ogen, alleen ik heb blauwe ogen in ons gezin. En ben niet van de melkboer lijkt veelste veel op mijn vader verder haha

8. Momof3

Momof3 Fanatiek lid

Dec 5, 2011
    3,421
    1
    0
    Full time huismama
    Thuis
    Ik heb donkere ogen, mijn ouders ook, mijn oma's hebben beide lichte ogen. Vader van mijn dochter heeft donkere ogen en de rest van zijn familie ook.
    Dochter heeft kei blauwe kijkers.

Wij zijn ook heel nieuwsgierig naar onze zoon.. ik heb krullen en sproeten, mijn man heeft stijl haar en geen sproetje te bekennen hahaha

9. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,284
    2,236
    113
    Female
    Nederland
    Mijn opa heeft bruine ogen, mijn oma blauwe. Ze hebben 3 kinderen gekregen, mijn oudste tante heeft bruine ogen en mijn andere tante en mijn moeder blauwe. Dus het hoeft niet zo te zijn dat bruin overheerst!

Mijn man heeft rood haar en ik ook. Krijgen we dan per definitie een vuurtorentje? Verder is in mijn familie niemand rood, bij mijn man alleen een nichtje. Ben er wel benieuwd naar! Heb alleen nooit zo goed opgelet bij biologie...

10. rinnie

rinnie Bekend lid

Apr 11, 2008
    660
    0
    0
    Het schijnt idd erfelijk te zijn, dit heeft mijn vriend:

Heterochromie is de medische benaming van kleurverschil in de iris van het linker en rechter oog, of waarin één iris verschillende kleuren heeft. Twee verschillend gekleurde ogen is zeer zeldzaam en wordt heterochromia iridis genoemd.

Heterochromie kan erfelijk zijn. Het ontstaat vaak na een ontsteking aan het regenboogvlies en veroorzaakt vaak ook een ongelijke pupillenwijdte. Het kan uiteindelijk tot grijze staar of andere vertroebelingen leiden. Ook bij aandoeningen aan het orthosympatisch zenuwstelsel kan heterochromie ontstaan. Alleen twee verschillende kleuren ogen, waarbij andere symptomen afwezig zijn, is altijd erfelijk. Deze vorm wordt eenvoudige heterochromia genoemd.

Mijn vriend kan door zijn bruine oog bijna niks zien, pupil is ook kleiner dan in zijn blauwe oog.

Ik ben benieuwd, zou het wel leuk vinden als ons kindje 2 verschillende kleuren ogen heeft, bijna blind aan één oog zou ik dan weer wat minder leuk vinden ;) :), alhoewel mijn vriend er gelukkig totaal geen last van heeft.

11. niekenie

niekenie Actief lid

Feb 29, 2012
    387
    0
    0
    Reet / Antwerpen
    mijn vader heeft grijs-blauwe ogen (net als heel de tak van zijn familie) en mijn moeder groen-bruine
    nu heeft mijn zus blauwe ogen net zoals mn vader en ik heb een mengeling van alles door elkaar :s (hangt ook af van de lichtinval)
    nu heeft mijn vriend blauwe ogen dus zijn ook benieuwd naar t resultaat

12. kieke77

kieke77 Actief lid

Jul 5, 2008
    467
    7
    18
    Mijn man heeft blauwe ogen, schoonouders ook.

Mijn moeder heeft 1 groen en 1 bruin oog
    Mijn vader heeft grijze ogen
    En ik heb alle kleuren, dus randje grijs, beetje blauw, doorlopen met groen en in het midden bruin.

zoonlief heeft felblauwe ogen.
    Het kon bij ons alle kanten opgaan, dus ben benieuwd wat deze plurk voor een kleur krijgt.

Share This Page