Eindelijk tijd gehad om de uitzending van donderdag te bekijken. GIng nog extra letten op die ouders van Jamie, maar volgens mij was er nogal geknipt en geplakt. VErder weer erg herkenbaar! Vind de ouders va Charlene het prima doen. De ouders van Mirac krijgen het nog moeilijk als die kleine nu nogbij hen op de kamer slaapt en nr. 2 komt er bijna aan!
Onze mannetje heeft het niet gehad en eet ook goed en lust alles. Maar wat houdt die methode precies in dan?
Je geeft alle groenten en fruit zoals ze eruit zien (maar eventueel wel gekookt), dus hele stukken, stronken e.d. Ze zien dan meer hoe het eruit hoort te zien, wat het is en proeven maar 1 smaak tegelijk.
Zoals ze er uit zien? Naja, ik heb de stukken komkommer gister wel in reepjes gesneden, vond ik toch wat handzamer. Wist niet dat ik ze volgens de rapley methode moet aanbieden zoals ze er uit zien? Ik geef ook partjes appel ipv een hele appel
Ik vind Generatie 2010 zo'n leuke serie! Ik volg het samen met m'n vriend. Gewoon leuk om te zien hoe verschillende stellen reageren. Zo kunnen we een beetje zien wat ons te wachten staat.
De ouders van Miraç (schrijf ik dat zo goed?) zaten inderdaad niet op een lijn, dat lijkt me best moeilijk..
Rapley is niet zweverig hoor, dat is gewoon een andere manier van voedsel introduceren dan prakken en mengen. Gaan wij hier ook doen. Vind het jonge stel erg aandoenlijk. Fijn om te zien hoe ze zo hun best doen en hoe goed dat gaat! Erg prettig ook dat ze het echt samen doen, doet me goed De ouders van Dominique vind ik ook erg lief, echt een hele aardsverschuiving zo'n kleine meid en ik vind het mooi om te zien hoe ze dat oppakken.
Pfff... Wat hebben sommige van jullie weer een bepaald oordeel klaarstaan over een ander! Zo is het toch ook niet leuk om te kijken, lijkt mij. Maar goed, dat is dan weer mijn mening. Ik vind dat ieder stel het juist doet op hun manier. Iedereen doet zijn best. Wat ik ook heel eerlijk vond is dat die vader van Dominique vertelde dat hij best wel moeite had met het hele vaderschap in het begin. Ouders van Silvijn, daar kan ik me heel goed in vinden. Fijne mensen! En dat jonge stel doet het ook goed hun best, mooi om te zien!
ja inderdaad En zo stond ik er ook van te kijken dat zij nog borstvoeding gaf! Gewoon omdat het me een enorme controlfreak leek, van de flesjes en milliliters. En dat is een vooroordeel en daarom stond ik ervan te kijken. En was ik AANGENAAM verrast! Hier geen rapley, borstvoeding is ook op en de draagdoek en kinderwagen wisselen elkaar af. (Heb wel birckenstocks) En we roepen toch ook met z'n allen dat dat jonge stel het zo goed doet, dat is toch ook een gevolg van onze vooroordelen...
Hahaha, je hebt gelijk! Ik bedoelde: niet geprakt of door de blender en niet gemixt... Vond het idd ook erg eerlijk van de vader van Dominique om toe te geven dat hij erg had moeten wennen aan het vaderschap.
Ik kom ook even meelezen (beetje laat), ik vind het een leuke serie om te kijken en heel herkenbaar, de ongelukjes met de poepluiers, het geklooi met de kolfflesjes (inclusief ijsblokzakjes), de Rapleymethode (is dat zweverig dan?), die vreselijke eerste werkdag na je verlof, eigenlijk zijn we allemaal hetzelfde Met name dat jonge stel vind ik geweldig met hun kleine, zij bepalen hoe hun dochter wordt opgevoed en niet opa en oma dus Charlene krijgt pas vanaf 6 maanden bijvoeding, 'die mama snapt wel wat ze doet' dacht ik toen ik dat hoorde Als je dan een beetje klungelig met die 3-standenspeen omgaat dan mag dat best hoor! Ik had overigens verwacht dat de moeder van Silvijn wel 2 jaar bv zou gaan geven, maar die stopte heel bewust met 9 maanden, en ik vond het knap dat ze van de bamboeluiers afstapte omdat het de ontwikkeling van haar zoon belemmerde. Oh en ik vond het grappig dat de mama van Dominique zo stoer was in haar zwangerschap maar na de geboorte van haar kind net zo'n onzekere emotionele doos was als wij allemaal
Moeder van Silvijn is antropolosofisch (zitten ook bij antropolosofisch CB) en dan stop je met 9 maanden borstvoeding. Ik vind het ook allemaal vooral erg herkenbaar, soms tot het emotionele toe (ik = hormonendoos)
wat mij ook opviel was hoe mooi die jonge meid is met haar korte haar nu en sinds de zwangerschapskilo's er een beetje af zijn. staat haar erg goed!
Ik vind dat jonge stel helemaal niet leuk eerlijk gezegd. Ik zou mijn kind daar niet achter durven laten. Verder, een hele leuke serie!!
Wat vind je niet leuk aan hun dan? Ik vind dat ze het hardstikke goed doen. Zo slecht gaat het echt niet met hun dochter! Wat hij vorige week ook zei...voor hun is het net zo goed hun eerste kind. Net zoals voor vele andere stellen. Hun doen het niet anders als andere stellen die net hun eerste kindje hebben gekregen. Ik vind de ouders van mirac niet zo leuk. Ik vind hem niet leuk. Hij doet niks in huis. En corrigeert zijn zoon met een tik over de vingers. Vind dat echt niet kunnen.
ik kijk de serie ook, vind het erg leuk om te zien dat iedereen zo verschillend is. ik vind ook de ouders van mirac niet zo leuk, en dat hij nog bij zijn ouders slaapt, zij zei als ik merk dat ie gaat doorslapen gaat hij naar zijn eigen kamer, maar misschien word ie wel wakker door zijn ouders? het jonge stel vind ik erg leuk, wel een beetje druk soms met hun dochter.
Ik weet het niet precies maar heeft ermee te maken dat een kindje vanaf 9 maanden zijn moeder moet gaan loslaten (9 maanden in de buik, 9 maanden borstvoeding en dan zelf verder, zoiets?) en borstvoeding te afhankelijk maakt. Al wordt dat ook weer wat losgelaten. Nou ja, antroposofie zou er dus mee te maken kunnen hebben dat ze met 9 maanden stopt