Ja dat vond ik ook raar! Ik vond sowieso het echt zo'n stel die hun hele leven al gepland hadden. Wanneer trouwen, kinderen,...eerst carriere enz. Niets mis mee hoor, maar ze praatten inderdaad al een beetje zo van ik geef dit leven liever niet op.
Nou inderdaad. Ze kwamen op mij over als zo'n stelletje dat zegt "Ja, al onze vrienden hebben ook kinderen dus dan moeten wij nu ook maar" En toen zei ze iets dat ze het zwanger zijn maar helemaal niets vond en dat ze zo baalde dat ze niet meer kon sporten want dat deden ze beiden heel veel (Nou als ik naar zijn lichaam keek dan zag ik weinig sportiviteit ) Ik had er gewoon echt een raar gevoel bij.
Ben ik met je eens, ze kwamen echt *verwend* over. Alsof het kind nu al overal de schuld van krijgt ( even kort door de bocht gezegd).
Heb het vanmiddag ook gekeken op uitzending gemist. Als ik die bevallingen zie kijk ik nog niet echt uit naar die van mij , haha. Over dat "sportieve stel": ik vond het ook zo'n gezemel dat ze zei dat ze geen roze wil want dat vind ze te rollenpatroonbevestigend. Pfff, dat vind ik altijd zulk geneuzel....Alhoewel iedereen het natuurlijk zelf moet weten... En er was ook nog zo'n stel waarvan hij niets lustte. Hij zei ook dat ie nog nooit macaroni en spaghetti gegeten had. Dat hoeft ie niet, terwijl hij het nog nooit geproefd heeft. Vond ik ook niet echt van veel volwassenheid getuigen. Ik ga volgende week iig weer kijken.
Oh ja, toen hij dat zei zat ik me ook behoorlijk te irriteren, als je niks probeert weet je toch niet of je het lekker vind? En toen die jongen van dat jongste stel bij zijn vader in tranen uitbarste, hield ik het ook niet meer droog hoor..(sowieso huil ik bij elke bevalling op t.v.. lang leve de hormonen)
Interessant en vermakelijk programma inderdaad! Wat een verschillende stellen. Heb om verschillende situaties echt wel even moeten lachen en dan vraag je je toch af: hoe moet dat straks als de baby er is...?! Pfff, wel al aan kinderen beginnen, maar nog niet weten hoe bijv. een wasmachine werkt... Weet iemand hoeveel afleveringen er dit jaar zijn? En komt het dan elk jaar terug rond deze tijd met weer een paar afleveringen?
Ik dacht eerst ook zo. Even op vakantie gaan en kind naar opa en oma. Maar ik wil haar nu nog niet eens 1 nacht kwijt. Ze gaat lekker overal mee naartoe. Het komt op : donderdag, 4 februari 2010 om 21:30
Ach, laten we toch niet iedereen veroordelen. Wat wéét je nou in hemelsnaam van die mensen? Je ziet alleen wat de producers hebben gekozen, wat jij mag zien. Dat de jongen van het relatief jonge stelletje ging huilen, getuigt (voor mij dan) van een grote liefde voor zijn kind. Uiteindelijk zullen ze vast wel de liefde en de kracht hebben om hun kind op te voeden. Of ze wel of niet samen blijven. En wat zegt hun taalgebruik over hun intellect? Of dat ze niet kunnen opvoeden? Beetje kort door de bocht, toch? En ik denk dat het vrij vaak voorkomt dat mannen in de eerste paar weken ontzettend moeten wennen, die hebben er de hele zwangerschap toch wat buitengestaan. Die kunnen zich toch niet zo goed voorbereiden als wij. En het maakt echt niet uit welke leeftijd je hebt dan.
Ik veroordeel niemand, maar denk wel dat het handig is als je enigzins volwassen bent, wanneer je aan kinderen begint. En als je bij je (schoon)ouders woont en bijv. zaken als wassen draaien niet eerder op je hebt genomen, dan vind ik de zorg voor een kind wel even héél wat meer verantwoordelijkheid!
Ze zeggen toch ook dat ze niet gepland zwanger is? Ik ben ook 'maar' 21, relatief jong tegenwoordig dus. Ik was ook heel erg onverwacht zwanger en mijn ex had geen zin in verantwoordelijkheden. Ik heb ook een tijdje bij mijn ouders gewoond, simpelweg omdat ik nog geen huis had. Dat zegt helemaal niets over mijn kwaliteiten als moeder. Misschien heb ik wel meer liefde voor mijn kind, omdat ik zo ontzettend hard voor haar gevochten, dan de zogenaamde standaard die er is. Dit is vast ook heel bot, maar jij zegt het tegenovergestelde. En dat komt bij mij weer bot over. Natuurlijk is het handiger, maar je hebt het niet voor het uitkiezen.
Zag net pas dit topic en heb even de 6 pagina's met jullie meegelezen! Valt me ook op dat iedereen gelijk al een mening heeft over de stellen maar die is gewoon mensenlijk! Mijn man en ik hadden ook gelijk een mening. Toen die man in bed bleef liggen zei ik ook gelijk tegen mijn man, als jij er niet uitkomt als ik je roep.... haha. Vond zelf ook dat zij hem al een hele tijd had laten liggen en in de keuken (alleen) de weeen aan het wegpuffen was, daarna is ze pas naar boven gegaan om hem te wekken. Waarschijnlijk had ze toen echt wel pijn, anders was ze langer alleen beneden gebleven. Ben er vorige week helaas halverwege de uitzending ingevallen dus ga straks op uitzending gemist nog even kijken! leuk.
Je hebt het niet altijd voor het kiezen. Wij waren het eerste half jaar inwonend bij schoonmoeder. Nu eigen huis.. allemaal op eigen kracht maar ik was ongepland zwanger... Wou het eerst laten weghalen (paniek all the way) Maar toen heeft ze ons haar huis aangeboden, ik ben haar nu nog dankbaar voor alles wat ze heeft gedaan voor ons. En dat heeft geen reet met volwasssenheid te maken of leeftijd. Een kind word je toch echt wel gegeven, en is niet vaak te plannen.
Oh ik veroordeel niemand,..ik vind alleen sommige dingen raar en ik zie ze anders. Bijvoorbeeld het stel wat weekendjes weg wil blijven gaan zonder kids,....kan me er gewoon niets bij voorstellen. Maar ja zij ook nog niet tot dat ze bevallen is denk ik.
Volgens mij is het juíst goed om af en toe met je partner zonder de kinderen een weekendje weg te gaan. En je bent wel een beetje bevooroordeeld.
Nou goed,..het is hoe je het noemt, maar een discussie over zo'n programma vind ik anders dan veroordelen. Ik spreek vanuit mijn gevoel en denken en dat vind ik geen veroordelen. Als ik hoor in zo'n programma dat ze niet willen dat er te veel veranderd in hun leven, dan krijgen ze het nog moeilijk denk ik. Ze vulden niets in om met hun kind te doen, alleen maar dingen zonder hun kind. Zoals sporten en weekendjes weg. Ben gewoon benieuwd hoe hun leven er uit gaat zien met kind.
Grappig, het meest "volwassen"stel wordt hier het meest besproken. Ik had ook direct een mening hoor. Weekendjes weg, niet te veel veranderen, het kind is een toevoeging op je relatie enz. Ik dacht ook bij mezelf: daar kom je nog wel op terug. Dat stel wil ik over een jaar of wat nog wel eens zien!