Bij mijn man in de familie komt al generaties lang de naam VICTOR voor! Nu is zijn oom (Victor) 5 jr geleden gestorven.. dus is dr geen Victor meer. Mijn man zou t helemaal geweldig vinden, dat als wij een zoon krijgen hem VIC of VICTOR noemen! Wat vinden jullie hiervan.. ik twijfel nog wel enorm! en welke naam zouden jullie kiezen dan? Als t een meisje word zitten we te denken aan Amber of Renee, Maar hier zijn we ook nog nie helemaal over uit! Alvast bedankt voor jullie recaties!
als jullie het allebei een mooie naam vinden kun je die gewoon gebruiken, en als je hem niet mooi vindt eventueel als 2e naam kiezen? hier hebben we ook een paar generaties met dezelfde naam, mijn man, zijn vader en zijn opa heten allemaal hetzelfde, maar omdat ik die naam echt afschuwelijk vindt, is bij ons die 'traditie' gestopt. vond mijn schoonmoeder niet leuk, maar wij moeten die naam mooi vinden! en aangezien wij geen doopnamen voor onze kindjes hebben, hebben we die naam ook niet als 2e naam.
Dat is moeilijk. Wij hebben eigenlijk afgesproken dat als 1 van ons de naam niet mooi vond, die naam niet werd gekozen. Ik zou me niets aantrekken van tradities wij vonden de namen van onze moeders/vaders niet mooi om te vernoemen dus heeft Amanthis geheel eigen namen gekregen.
Wij breken straks ook een traditie van eeuwen. Best wel vervelend misschien, maar ik vind de jongensnaam gewoon niet leuk genoeg. Wij hebben gekozen om de naam dan in de tweede naam te zetten. Voor wat het waard is, ik vind victor wel een leuke naam, , maar goed dat is gewoon een kwestie van smaak.
Ja ik vind Victor ook best leuk! ma ik denk soms dat een oudbollige naam is.. natuurlijk omdat dr al 6 in de familie waren Maar als jullie moesten kiezen zouden jullie dan Vic of Victor nemen..?
Nou dan weet je het toch eigenlijk wel? Ik vind Victor ook wel kunnen, en ik denk dat hij dan vanzelf door intimi wel VIC genoemd gaat worden
Ik vind zelf Victor veel leuker als Vic. Vic lijkt net niet af en krijgt denk ik toch de verwarring moet het met Vic/Vick/Vik (ik denk haast dat er zelfs wel Vieck zal voorbij komen). Ik vind het ook belangrijk dat er geen (weinig) verwarring moet bestaan bij een naam (uitspraak/schrijfwijze) en dan is Victor toch handiger (en toch ook mooier) VIND IK.
Ik ken een jongen, van 23 geloof ik, die heet ook Victor. Zijn naam wordt verder niet afgekort, maar dat kan wel. Ik vind het helemaal niet ouderwets eigenlijk. Ik zou gewoon victor doen. Wij hebben ook een langere naam, die kan nog op 3 manieren worden afgekort. Dat gaat vanzelf denk ik.