Ondanks dat je post eigenlijk helemaal niet positief is, wil ik je wel een fijne tijd in Nederland wensen!
Heftig zeg....dus het gaat om levensverlening? Inderdaad wat Nikki88 zegt...blijf hoopvol want de wonderen zijn echt de wereld nog niet uit.
Wat heftig.. maar hoe weten ze precies dat het ook in je bloed zit. Is dat al onderzocht? En is dat er niet 'uit' te krijgen d.m.v chemo bijvoorbeeld? Misschien zeg ik iets stoms, maar ik heb geen idee. Is het zeker dat het elders in je lichaam terug gaat komen of alleen een grote kans? Een kennis van me heeft na het verwijderen van haar maag alleen een vergrote kans op terugkeer elders in het lichaam. Moeilijk lieverd, zulk nieuws. Weet niet zo goed wat te zeggen. Je bent in mijn gedachte en smeekbeden.
Ik denk dat ze zeggen dat het in je bloed zit, omdat je aan het begin van het traject uitzaaiingen van de maagkanker bij je eierstokken/eileiders had, toch? En het zat toch ook in je buikholte? Uitzaaiingen ontstaan via de lymfeklieren of het bloed. Als je eenmaal uitzaaiingen elders hebt, ook al zijn die nu weg gehaald, dan is het vrijwel zeker dat er op termijn nieuwe uitzaaiingen zullen opduiken. Waarschijnlijk zeggen de artsen daarom dat ze ervan uitgaan dat het in je bloed zit, of dat de tumorcellen in je maag meegevoerd zijn door je bloed naar andere plekken in je lichaam. Nieuwe uitzaaiingen zijn uiteindelijk ongeneeslijk... Het is soms nog wel mogelijk om heel lang stabiel te blijven door te behandelen met chemo, bestraling of medicijnen. Ik ken mensen die al jaren met uitzaaiingen leven. Goed nieuws dat de tumor in je maag kleiner geworden is! En ook goed nieuws dat ze je maag toch kunnen en willen opereren. Heel veel succes met je second opinion in het AVL, hopelijk komen ze met nieuwe behandelmogelijkheden en inzichten. En ik hoop dat je ondanks alles toch van je familie en tijd hier kunt genieten. Hou je taai, denk aan je!
Bedankt allemaal. Ze weten het zo zeker, omdat het bloed onderzocht is tijdens mijn operatie en het was positief. Het moerman dieet ken ik niet. Ff googlen. Ken de Gerson therapie wel en doe ook bepaalde dingeb daarvan. Ik geloof niet dat wat ik heb ongeneeselijk is. Geen 1 ziekte is dat. Misschien voor de artsen wel, maar voor God niet. Dat geloof ik en dat geeft mij kracht in deze tijd. Met mijn man gaat het redelijk. Hij probeerd zich sterk te houden. Hij blijft positief. Met de meiden gaat het goed. Die zijn te jong om te begrijpen wat er aan de hand is. Ik wil iets op papier gaan zetten wat ze latet kunnen lezen. Weet nog niet in welke vorm.
Poeh....jeetje ik schrik van je berichten. Wat is het toch oneerlijk! Geef niet op, blijf zo sterk als dat je nu bent dan krijgt het je voorlopig niet klein. Heel veel sterkte!
Lees nu het topic pas; wat een heftige tijd heb je doorgemaakt en wat komt er nog een turbulente tijd aan! Heel veel sterkte. Je bent ongelofelijk sterk!
Ik wil je ook heel veel sterkte en kracht toewensen. Ook voor je man, kindjes en iedereen die dicht bij je staat. Ik heb bewondering voor hoe je met je situatie om gaat.
Het Moerman Dieet is een alternatief iets. Ontwikkeld door iemand die van 1893 tot 1988 geleefd heeft. Hij claimt dat hij patiënten met kanker heeft genezen door hen bepaalde soorten voeding te laten eten. Makkelijke claim, in een tijd dat er nog niet allerlei gevoelige scans waren. Zonder wetenschappelijk bewijs kun je alles wel beweren. Ik geloof er dus niet in. Maar je moet doen waar jij je het beste bij voelt!
Jeej ik schrik van je post en heb meteen grootste bewondering voor jou vechtlust. Jij vecht voor je leven en je gezin en ondertussen maak ik soms van nietszeggende probleempjes rampen.. ik sta weer met mijn benen op de grond..carpe diem.. sterkte!