Hoi allemaal, Ik probeer al een tijdje wat vaker mijn stijltang te laten en mijn haren te krullen. Vooral omdat ik met 2 kids en 5 dagen in de week sporten geen tijd en zin meer heb voor het stijlen. Ik lees overal dat je beter een shampoo kan nemen zonder sls en siliconen, maar wat houdt dat precies in? Ook heb ik geen tijd om alle shampooflessen en andere haarproducten te gaan bestuderen in de winkel. Ik zou het fijn vinden als jullie mij kunnen vertellen welke merken nou sls vrij zijn en waar ik ze kan halen? Ik hou van zachte krullen en dat staat ook het beste bij mij. Ik gebruik dus geen gel, mouse oid.
Ik gebruik voor mijn dochter gewoon nog steeds babyshampoo en geen conditioner. Daar zit niks verkeerds in en doet haar haar echt goed. Zal wel kunnen zijn dat als jullie daarmee beginnen dat het in het begin even wat vetter zal zijn omdat jullie haar gewend is aan "gewone" shampoo, die zijn wat agressiever. Op een gegeven moment went het haar hier aan en zul je daar geen last meer van hebben. Wanneer het wat pluizig wordt gebruik ik cocos olie/crème uit zo'n potje. Trekt bij haar enorm snel in en houdt het haar mooi. Dit is alleen voor dunner haar minder geschikt.
Nog een kleine aanvulling: ik heb zelf een ander soort krul, wat minder gedefineerd dan mijn dochter haar haar en wat meer slag dan krul. Voor mij werkt andrelon perfecte krul heel goed. Niet wat jullie zoeken omdat daar wel dingen inzitten die jullie willen mijden maar bij mij werkt het wel goed
Andrelon maakte mijn haar vettig. Schwartzkopf was heel erg goed voor mij, een blauwe moisturizer shampoo. Je hebt voornamelijk voedend of moisturizer nodig. Verder heel duur, maar geweldig is 'l Oreal Kerastase. Vooral dan de Oleo Curl lijn. De Oleo Curl leave-in die je als creme op je haar smeert definieert je krullen mooi, maakt het smooth en je voelt de creme niet in je haar zitten, zoals vele andere cremes wel dat effect hebben. Wat betreft de SLS vrije producten heb ik de laatste maanden Naughty gebruikt. Het is een Vegan haarverzorging zonder parabenen, silicone etc. Mijn kapper gaf mij altijd complimentjes dat mijn haar zo gezond is. Niet duur, onder de 10 euro per fles.
Zoek eens op de curly girl methode. Op Facebook is er groep die alles uitlegt en lijsten heeft met welke shampoo en conditioner je mag gebruiken. In het kort, je doet een final wash met een shampoo zonder siliconen maar met sulfaten. Daarna was je je haar alleen nog maar met conditioner zonder siliconen sulfaten. 1x per week een deep treatment en en gebruik je een leave in. Mijn haar is er echt van opgeknapt. Gebruik zelf ook niet vaak gel, mouse of wat anders, soms, dan maak ik hem zelf van lijnzaad, die wordt niet hard. Ik gebruik de garnier milde haver, die is "approved" maar er zijn er tientallen die kunnen, ook gewoon een aantal van de Kruidvat.
Ik ben voor mijn kinderen juist over gegaan op shampoo en crèmespoeling. Van de baby shampoo gingen ze pluizen. Dag 1 doe ik er crème in en dag 2 mouse omdat ze aan het einde van die dag weer de shampoo in gaan. Als ik hun haren netjes maak doe ik dat met anti klit en dan kammen. Daarna genoeg water om de krullen weer terug te halen. Mijn haar is heel dik en kan slecht tegen veel wassen. De eerste dag doe ik er crème in. Daarna anti klit spray en kammen met mijn handen. Als dat niet netjes word pak ik de borstel en doe ik het in een staart. Eenmaal geborsteld ben ik net Tina Turner qua haar.
Ik gebruik love beauty and planet of botanicals van L'oreal. Allebei gewoon bij de etos en allebei zonder troep. Belangrijkste voor mooie krullen (voor mijn haar) is niet föhnen en niet kammen of borstelen als het droog is. Daarnaast gebruik ik graag dit product https://www.salontopper.nl/producten/sprays-cremes/sebastian-twisted-curl-magnifier-cream-145ml-6245?utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc&utm_campaign=productfeed&gclid=CjwKCAjw_YPnBRBREiwAIP6TJ3CJiXRHIKJGL78AeL_F3OImbglmMUe7jm7SlxZ-uHR-0QNGY8ES7hoCx10QAvD_BwE (sebastian twisted curl cream)
Hi @Manana! Ik gebruik voor mijn kids de producten van Mixed Chicks kids en Andrelon Perfecte Krul. Mixed Chicks is heel duur, maar het gaat wel lang mee en het werkt echt het beste bij hun krullen. Hun krullen zijn een combi tussen mijn steile haar (met ietsjes slag) en het kroeshaar van mijn man.
Ik gebrui vooral lush Fairly traded honey shampoo of avocado co-wash (die is iets zwaarder). In combinatie met jungle conditioner. En R&B, een soort leave in conditioner die super lekker ruikt, niet plakkerig is maar wel wat versteviging geeft zonder het hard te maken.
Oh wat een boel geweldige tips! Dank je wel Ik zal de Facebookgroep eens opzoeken! Veel producten die genoemd zijn, ken ik niet, maar ik ze googlen. Dank voor de tips Garnier priducten heb ik altijd fijn gevonden, zal die met havermout zeker eens proberen. @Majo1983 hoe maak je gel van lijnzaad?
Heel simpel, je kookt lijnzaad in water en dan krijg je gel. Je vind op YouTube filmpjes hoe t moet en op google de recepten. Zelf doe ik ongeveer 4 eetlepels op 200 mililiter water en dan koken tot t eiwitstructuur wordt. Dan vanuit de kokend hete pan in de zeef en dan in een pompflesje. Je krijgt er echt heerlijk zachte fijne krullen van. Enige nadeel is dat je t zelf moet maken en t maar 2 weken goed blijft. Ook al is t maar 10 minuten werk toch vind ik t altijd een gedoe.
Jeeejtje best wel een gedoe en een dure grap om mooie krullen te creëren zeg... Lijkt stijlen ineens een stuk makkelijker Ik ben me er nog in aan het verdiepen. Gaat nogal moeilijk met een mopperende baby (last van tandjes en verkouden) en een zware hooikoorts met hoge dosis medicatie.. @Majo1983 zijn alle producten van garnier milde haver goedgekeurd? Die kan ik gewoon halen dan de volgende keer als ik weer naar duitsland ga. Ik gebruik nu de olijfoliefariant van loving blends. Vind garnier sowieso heel fijn. Ook de haarmaskers. Al die andere producten vind ik veel te duur! Kwam net deze link tegen: www.isitcg.com Handig om na te gaan of een bepaald product curly girl approved is