20 mnd verlatingsangst, kan dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door D83, 3 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    #1 D83, 3 nov 2014
    Laatst bewerkt: 3 nov 2014
    Ineens is t naar bed brengen/in slaap vallen een probleem..
    Vooral als ik de kamer verlaat of aanstalten maak is t brullen,ook als ie al lijkt te slapen. Alsof ie een sensor heeft van mama gaat weg...
    Ook kort voor hij in slaap valt is t 9 vd 10 x snel verzetten en brullen

Nu is t zo dat m'n zoontje normaal gesproken Smiddags zelf inslaapt
    En Avonds mij daarbij nodig heeft in die zin dat ik wacht tot ie slaapt voor ik weg ga. Vast ritueeltje en hij slaapt. Altijd al zo gedaan en duurt ook niet lang met enkele uitzonderingen. Had t toen in t begin waarschijnlijk anders moeten doen (weggaan voor hij sliep zoals Smiddags) maar t was mijn eerste en heb gedaan wat toen goed leek omdat ik m'n kind zoveel mogelijk in alles wil volgen. Als ik voelde dat hij me nodig had was ik er ook.
    Ik weet inmiddels dat zelf in laten slapen beter is (doe ik nu dus wel met de tweede, want j leert van dingen) maar dat heb ik Avonds vaak geprobeerd maar tevergeefs. Daarnaast heb ik niet veel geduld meer om dit op te brengen vooral ook omdat ik nie weet waar ik goed aan doe ej hoe ik t beste kan handelen
    Wil m niet in de steek laten maar wil m ook nie afhankelijk van me maken want hij had me nooit nodig Smiddags
    Hij ging blij naar bedje. Brabbelde wat en sliep.

Snap nie waar dit nu ineens vandaan komt en kan me alleen maar bedenken dat ie bang is voor nachtmerries of misschien verlatingsangst heeft maar waarom dat ineens nu? Die fase is toch al geweest?
    Ik begin me iig enorm op te vreten en heb weinig tot geen geduld meer

Hoe dit aan te pakken? Als ik wist dat ie gwn geen slaap had zou ik m nie eens meer naar bed brengen maar hij slaapt elke middag 2-3 uur nog

Want wat ik heb geprobeerd werkt nie..
    Van heen en weer tot uiteindelijk maar gwn laten doen

2. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Verlatingsangst kan met fases (ja, ja, daar zijn ze weer ;)) terugkeren tot kindjes ongeveer 4 jaar zijn. Dan pas kunnen ze echt begrijpen dat mama (of papa) weer terugkomt.

Bij onze oudste werkte het om hem gewoon lekker in bed te leggen en regelmatig even terug te komen. Flink vaak benoemen dat papa en mama in de buurt zijn etc. Maar hij was nooit heel erg overstuur, want dan weet ik niet of dat had gewerkt.

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Ja hier vandaag vanmiddag en nu weer t zelfde probleem..
    Vanmiddag duurde t een uur en we gaan nu ook alweer die richting op.. Bedankt voor je input iig
    Niet veel mensen herkennen t rond deze termijn heb ik t idee

Deel Deze Pagina