geniet moment van je kinderen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tuc, 6 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Nog een geniet moment, s'ochtends als hij wakker wordt gaat hij heel hard liedjes zingen in bed. Allemaal kinderliedjes zoals alle eendjes zwemmen in het water, hoofd schouders knie en teen,...
    bij de eerste noot vlieg ik omhoog want hij zingt best hard maar dan draai ik me om in bed richting de babyfoon en kijk ik hoe hij zingt en zo word ik heerlijk op mijn gemak wakker.
    dit is echt heerlijk :D

Vanochtend ook, super gewoon, tot ik hoorde 'mamaaaa beetje kaka gedaan' :D:p

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Zoontje is van de rollenspellen en kan zo van die toneelstukjes genieten.
    Als ik 'm wakker moet maken, net als vanmorgen, dan wordt ie zo lief wakker.
    En als ik 'm 's nachts/'s morgens naar de wc hoor gaan krijg ik ook een glimlach, hij probeert heel stil te doen...totdat ie z'n slaapkamerdeur dicht doet ;)
    Soms hangt ie teveel aan me maar hij zit nu in de 'ik wil met mama trouwen' fase, *smelt* :D :)

3. Rana84

Rana84 Actief lid

12 dec 2011
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als de oudste dochter achter de kinderwagen loopt (en gekke bekken trekt :D ) en de jongste dat helemaal geweldig vind en dan aan het schaterlachen is.

4. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Wanneer ze samen met de lego/playmobil aan het spelen zijn, en er hele fantasie verhalen uitkomen over wat de poppetjes beleven. Heerlijk om daar stiekem naar te luisteren terwijl ze denken dat ik iets anders aan het doen ben.
    Of wanneer ze hand in hand over straat lopen, heerlijk!
    En natuurlijk alle 'jij bent de liefste mama'opmerkingen, ik ben zo blij dat jij mijn mama bent etc.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.935
    3.945
    113
    #25 ikkie97, 8 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2016
    Er zijn er zoveel, vooral als ze oprecht lachen en plezier maken.

Wat ik zelf ook zo' leuk moment vind is wanneer de oudste heel irritant (in mijn ogen, lees druk en lawaaiierig) doet aan tafel en ik haar er net op wil aanspreken, ik in mijn ooghoek een dreumes zie die heel hard moet lachen om z'n zus, dan hou ik maar gauw m'n mond dicht :D

En hoe dubbel het ook is, als de jongste 's nachts wakker wordt (gelukkig bijna nooit) en ik til hem op, gaat hij lekker op mn schouder liggen met zn hoofdje...aaaah... En als ik dan weer richting zn bedje beweeg, dan klampt hij zich vast als een aapje (shit hij sliep toch nog niet;))
    Aan de ene kant wil ik graag weer terug naar mijn bed en aan de andere kant kan ik zo de hele nacht wel blijven staan:)

Als de oudste wakker wordt slaapt die meestal bij ons verder. Hoe vervelend soms ook, heel stiekem geniet ik er toch van, zo'n snurkend wezentje naast je :)

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    bij de oudste als ze net op dr kop gekregen heeft ze even later even komt zeggen dat ik de liefste moeder van de wereld ben.
    zal vast niet lang meer duren voordat dat stopt.
    bij de jongste dat ze altijd als ik haar uit bed kom halen als ze wakker is een combi maakt van een zucht van verlichting en een lachje.
    zoooo schattig!

7. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Toen ik vanmiddag mijn knie stootte en mijn kleine ventje aan kwam snellen om er een kusje op te doen. :)

8. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Oh.. En s avonds even kijken als hij slaapt. De geur van slaap en rust, die lieve, wollige, alle kanten op- haartjes, geluidjes in zijn slaap... Dat is toch echt genieten.

9. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik geniet elke ochtend van het moment dat ze nog even bij ons in bed verder slaapt.
    Ze slaapt alleen verder als ze me der hoofd op mijn arm ligt en dan helemaal tegen me aan ... 😍
    En als ze dan wakker word ligt ze me lachend aan te kijken, beter wakker worden kan niet.

De momenten dat ze ligt te spelen en dat je ziet dat ze helemaal in der eigen wereldje zit en de momenten dat ze overal om moet lachen. Begin al een lach op mijn gezicht te krijgen als ik er aan denk :D

10. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik vind het enorm genieten als ons zoontje van oor tot oor lacht en duidelijk trots op zichzelf is wanneer hij iets nieuws doet. Ik hoop dat hij altijd zo trots op zichzelf blijft wanneer hij iets doet.

11. Joiedevivre

Joiedevivre Bekend lid

1 aug 2014
    717
    0
    0
    Als de meiden weer wat nieuws leren, en dat dan trots laten zien. Sinds deze week klappen ze in hun handjes. En ze vinden het zelf zo leuk dat ze dan kunnen, hun blijdschap is echt aanstekelijk :).

Als ze hele verhalen brabbelen tegen hun speelgoed. De rest van de wereld doet er dan niet toe. Heerlijk toch, om jezelf zo af te kunnen sluiten en lekker je ding te doen.

Als ze papa zien thuiskomen 's avonds en wild enthousiast worden, lachen van oor tot oor.

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    vanochtend mee gelopen bij dochter in de klas en wat vond ze het leuk, en ik? ik vond het nog veel leuker!

13. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Als haar vader haar naar bed brengt.. En ik op de gang de was ophang.. En haar dan tegen haar vader hoor praten over wat ze beleeft en haar gevoel. van die verhalen maakt m'n hart een sprongetje!

Als onze zoon lekker bezig is met spelen. Hij kan echt goed spelen voor zijn leeftijd. Hij is dan stil maar echt druk met van alles heen en weer slepen etc.

Als ze samen ravotten. En elkaar begroeten als ze in de ochtend elkaar weer zien. Dat is echt een en al liefde..

14. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Als ze samen met de Lego of Duplo spelen. Hele avonturen worden er dan beleefd.
    Mijn jongste met stralend gezicht in zijn brandweerpak.
    Mijn oudste die bij de verloskundige een pop van een baarmoeder en placenta en dergelijke ziet en begint te beschrijven wat hij al weet en zulke slimme vragen erbij gaat stellen.

Deel Deze Pagina