Vandaag met mijn dochtertje naar het cb geweest. Niet echt een opbeurend bezoekje. Ten eerste was er een arts die ik nog nooit gezien had. Ik weet dat onze eigen arts met verlof is, maar over het algemeen hebben we dan een vaste inval. Vandaag dus niet. Mijn dochtertje moest de vorige keer terugkomen voor een extra weegmoment omdat ze te weinig gegroeid was. Nu was ze 1,5 kg in 2 mnd tijd aangekomen. Dit was eigenlijk te veel! Nou ja . Maar goed. Toen ze drie maanden was is ze naar het ziekenhuis geweest voor een echo van de heupjes omdat de arts toen dacht dat het niet helemaal gelijk was. Het zit in de familie, dus het zou kunnen. Volgens de echo was toen alles goed. Maar ook vandaag had de arts haar twijfels hierover. Nu hebben we oefeningetjes in spelvorm meegekregen en moeten we over een maand terug komen. Kan zijn dat we dan nog een keer voor een echo moeten. Het zal toch niet... Iemand hier die na een goede echo later toch nog een keer heen moest en toen een andere uitslag had? Dus wel een afwijking? Ik zie dit niet als het einde van de wereld hoor, maar maak me nu toch wel een beetje zorgen.
Als met een echo toen geen afwijkingen zijn gezien is de kans dat er iets ernstigs aan de hand is eigenlijk nihil... Vergeet niet dat sommige kinderen gewoon niet echt symmetrisch zijn, maar echt prima heupen hebben. Jouw kindje is 2x getest, direct in de kraamtijd met lichamelijk onderzoek en daarna nog met echo... Heel goed dat de arts zo alert is, maar ik zou me niet te veel zorgen maken. P.s. Ik zou die oefeningen die tegen heupysplasie zouden moeten werken wel willen weten, lijkt me vrij onmogelijk namelijk....