Gisteren na het plassen in het papier een enorme "fluim" ->) wittig slijm gevonden. wel 15 cm lang en 2 cm breed, denk ik. Bij mijn vorige bevalling de middag voor het breken van de vliezen slijmprop duidelijk verloren maar ik was toen 41+3 zwanger en die ochtend was ik gestript, er zat toen dus ook wat bloed bij. Omdat ik nu eigenlijk nog niet ver genoeg ben en er geen bloed bij zit en ik verder nergens last van heb, twijfel ik eigenlijk of het de slijmprop was of gewoon een vieze slijmfluim? (sorry voor onsmakelijk verhaal). Baby ligt goed maar ligt niet vast ofzo. Zouden jullie hiervoor de VK bellen of gewoon alles op beloop laten? Herkennen jullie zo'n slijmerig gedoe rond deze periode?
Nou ik zou het denk ik wel even melden bij de vk aangezien je nog geen 37 weken ben en je kleintje beter nog even in je buik kan blijven
Ik denk dat ik vanmorgen ook mijn slijmprop ben verloren. en daar zaten kleine rode draadjes in.. Kan het niet zijn dat je iets van afscheiding verloren bent? en dat je je slijmprop verliest hoeft niet te zeggen dat je bevallen gaat. (is mij verteld.) dat kan dan nog heel lang duren. in dit topic staat ook een foto http://www.zwangerschapspagina.nl/de-bevalling/156420-slijmprop.html
Het zou kunnen hoor! Ik ben een paar weken geleden mn slijmprop al verloren, maar zolang je vliezen nog niet gebroken zijn is er niks aan de hand. Slijmprop kan trouwens ook weer gewoon aangroeien..
Ja precies, ik heb nu ook meer gegoogled en dezelfde foto's tegengekomen en gelezen dat het zelfs weer aan kan groeien. Dan wacht ik het allemaal maar rustig af...
Het was trouwens echt geen afscheiding: het was echt heel dik en veel (getsie), rook nergens naar, geen sliertjes bloed.
Slijmprop verliezen zegt niks. Die van mij verloor ik in delen over een week en een week later beviel ik pas. Het klinkt wel als je slijmprop!
ik heb ook vandaag mijn slijmprop verloren dik slijm (leek wel snot haha) met donkerrood/bruin bloed alsof ik ongesteld werd maar dan heel veel slijm (sorry voor de ranzige details) na 3 keer vegen was t pas schoon en net weer van bloed met slijm verloren maar het zegt niets echt iets hoewel ik toen ik hem met 36 weken verloor toen ik zwanger was van mijn dochtertje ik savond ben bevallen ik ga er niet van uit dat ik nu ook snel zal bevallen wel heb ik al wat ontsluiting en rommelt het al maar veders niets, ik ga er dus ook niet op wachten, dat duurt te tijd helemaal langer
Het klinkt inderdaad als een slijmprop. Een slijmprop geeft geen zekerheid dat de bevalling zich aan dient op korte termijn. Ik ben tijdens deze zwangerschap 2 keer mijn slijmprop kwijt geraakt en dit schijnt normaal te zijn volgens de verloskundige. Mocht je je zorgen maken dan kun je contact opnemen met de verloskundige.