Genieten? Dat lukt nog niet, zo misselijk!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door JustLove, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JustLove

JustLove Lid

22 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel voor de tips...brinta lust ik wel graag......dus dat is te proberen eventueel.......heb nu nog steeds niks op, moet wel wat eten...had ook al liga's, maar bleh!!!! En idd, sommige dingen blijven zo dik dat als je moet spugen het net is of je hele keel dichtzit......

2. JustLove

JustLove Lid

22 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaaaaaaaa bekertje optimel en een stroopwafel opgegeten :D (en nog binnen)

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Zo vind je vanzelf de dingen die wel binnen blijven ;)
    Ik liep op een gegeven moment dagelijks de supermarkt binnen en dan kijken waar ik trek in kreeg...

4. JustLove

JustLove Lid

22 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou heb die bandjes gehaald, vind het geen gezicht, heb een zwarte...maar ja we gaan het proberen, eerst aan 1 kant, want met korte mouw is het helemaal een raar gezicht!

5. JustLove

JustLove Lid

22 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat bandje werkt inderdaad niet, ik snap al niet eens zo goed maar die nou moet....3 vingers onder je 2e lijn van de pols ofzo? Vind het ook nog is lelijk staan.....maar goed

Ik voel me nog steeds niet beter, er lijkt wel een soort van ritme in te zijn, 2-3 na het eten gaat het niet goed....dan gooi ik er geen eten meer uit bijna, maar alleen maar gal en gatverdamme wat is dat smerig zeg! Moet deze week de hele week naar mijn werk, volgende week ook, wel maar van 0930 tot 1500 maar goed....ben alleen, collega en manager zijn op vakantie....en mijn mannetje zorgt smorgens ook niet meer voor me want die moet ook weer naar zijn werk om 0600......moet ook zeggen dat ik vandaag ook echt NERGENS meer trek in heb gehad, heb uiteindelijk nu wel 3 witte bollen, een hamkaas croissant, heel klein beetje soep op en wat drinken......en ga zo een turkse pizza eten...weet niet of ik daar wel zin in heb, nou ja en anders laat ik het gewoon staan....morgen boodschappen doen...ook zoiets moeilijks, ik weet toch niet of ik er zin in heb die dag....denk dat ik maar melk haal en aan de brinta ga als ik het ff niet weet.......manlief redt zich gelukkig wel.......

wat een drama!

6. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik ben tijdens mijn eerste zwangerschap tot 20 weken dagelijks tientallen keren aan het spugen geweest. Daarna werd het minder en ging het zelfs even weg, maar met 28 weken spuugde ik weer één keer per dag. Ik kreeg Emesafene, maar dat hielp niet of nauwelijks. Alle andere mogelijkheden boden ook geen soelaas. Wèl merkte ik dat ik beter zo vaak mogelijk iets kon eten, want gal spugen is idd nog smeriger dan eten spugen.
    Bij mijn tweede (buitenbaarmoederlijke) zwangerschap was ik ook misselijk en aan het spugen. Nu bij mijn huidige zwangerschap ben ik weer misselijk, maar spuug ik dankzij andere medicatie (Primperan zetpillen) alleen nog maar 's ochtends voordat ik opsta. Kortom, richt je op andere medicatie (dat kan echt!) en op regelmatig iets eten, want helemaal niets binnen krijgen en houden is voor de baby natuurijk ook niet goed.
    Sterkte, ik weet hoe vervelend het is! Ik was trouwens niet in staat om te werken destijds (nu ben ik thuisblijfmoeder) want ik viel ook vaak flauw enzo naast het spugen. Mijn baas is zich nog een keer rot geschrokken toen hij mij op gesprek wilde op kantoor, ik zag eruit als een spookje ;)

7. JustLove

JustLove Lid

22 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Danabelle, bedankt voor je berichtje, denk dat ik idd ook maar aan de zetpillen moet ofzo, ben echt een vaatdoekje.....lig het liefst hele dag op bed....en zelfs tv kijken gaat soms niet, want dat gaat te snel en wordt ik weer misselijk......tis vreselijk, zal morgen de dokter nog een keer bellen.

8. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Heel herkenbaar, bij mij is het nu eindelijk iets minder (al spuug ik nog steeds, maar niet zo extreem meer) zelfs met 13 weken aan het infuus gelegen. Heb toen ook primperan gekregen en tot 17 a 18 weken gebruikt. Nu gaat het dus beter. Sterkte want dit is echt zo vervelend he!

9. JustLove

JustLove Lid

22 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja het is echt super vervelend, net weer kennis gemaakt met de pot, hoewel die me nu ondertussen wel als inboedel zal zien.....heb vandaag nu 4x gespuugd en de dag is nog niet om...... :( Morgen naar mijn werk, zie daar zoooooooooo tegenop!

Heb even zitten googlen en daar staat ook dat je je zo lullig voelt, want dit is toch wat je wilde? Ja idd, MAAR DIT NIET!!! Dat je je slecht voelt omdat je zo slecht eet en alles weer uitspuugd enz.....en of je hier eigenlijk wel allemaal op zit te wachten, zo herkenbaar........baal er zo van!

10. JustLove

JustLove Lid

22 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet morgen urine naar de dokter brengen......heb gevraagd voor andere pillen, maar ze gaan eerst urine checken of ze iets waardoor ze kunnen zien of ik niet al aan het uitdrogen ben....wat een gedoe......kan wel janken!

11. raspberry

Heb je die bandjes uiteindelijk wel aan beide kanten gedaan? Want daar is het hele principe wel op gebouwd he, met maar 1 bandje gaat het sowieso niet werken....
    En ja, ze zijn leleijk, (ik heb lichtblauwe), maarja...

12. raspberry

Hmm, ja, als je zwanger gaat worden KIES je er echt voor om zo beroerd te zijn dat je werkelijk waar helemaal nergens zin in hebt.... Wat een onzin!
    Maar morgen naar de dokter, las ik. Hopelijk kan die nog iets voor je betekenen!

13. JustLove

JustLove Lid

22 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja morgen naar de dokter...ben benieuwd

heb niet allebei de bandjes omgedaan....maar snap ook niet helemaal waar ze nou moeten.....zal anders zo is proberen, 2 bandjes........

14. JustLove

JustLove Lid

22 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou vanmorgen bij de dokter geweest, urine afgegeven, bij snelle test bleek al snel een urineweginfectie (blaasonsteking) en verhoogde nog iets waaraan ze konden zien dat ik wel enigszins begon uit te drogen, niet zo best dus, urine staat op kweek, moet morgenochtend op afspraak komen :(

15. raspberry

Je legt 3 vingers (wijs, middel en ring) op je pol, zeg maar met het midden van je vingers op het midden van je pols. Het balletje in het bandje moet dan komen op de plek waar het midden van je wijsvinger zit. Snappie? ;)
    En anders wil ik wel ff een foto maken van hoe ik ze om heb, dat helpt misschien ook? :)

16. JustLove

JustLove Lid

22 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    ok ik snap het ;) onder je wijsvinger dus.....nou ga het weer proberen, heb ze gisteravond allebei een paar uur omgehad....maar hielp nog niet, ga het opnieuw proberen....

17. JustLove

JustLove Lid

22 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag 12 weken en voel me nog niet goed......ben eigenlijk de hele dag misselijk, maar wil niet overgeven, waardoor ik de hele dag druk aan het slikken ben......(vooral wanneer ik net pillen tegen blaasonsteking (heb ik ook al 3,5 week) heb ingenomen), op een gegeven moment lukt het gewoon niet meer en geef ik me maar over.

Ook drinken lukt niet, ik lustte tot vorige week nog wat ijsthee maar vind dat nu ook niet lekker meer, gister maar 1 glas drinken gedronken en 1 waterijsje......ben al 7 kilo afgevallen....baal ervan.....overal op internet staat dat het geen kwaad kan voor je kindje......maar je maakt je daar toch druk om.........je hoeft maar naar me te wijzen of ik moet huilen.....

Zit nu huilend op de bank, het huis moet schoon, krijg vanmiddag visite.....moest boodschappen doen....gelukkig doet manlief het allemaal nu, maar voel me zo schuldig! (ik werk maar 24 uur, hij 40 en zwaar werk en dan als ie thuis is krijgt ie dit........)

Moet maandagochtend weer naar de dokter, heb gister om 1650 pas een afspraak gemaakt maar kan maandag om 0840 al terecht.....vandaag maar weer aan de zetpillen, misschien dat ik me wat beter voel.....maar al die pillen staan me zo tegen!

18. Fipo

Fipo Actief lid

14 aug 2011
    154
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar. Ik ben ook erg misselijk. Gelukkig kan ik nu en dan wel eten, als het maar geen avondeten is en ik kleine beetjes tegelijk eet. Ik leef eigenlijk al weken op musli en crackers. Meer lukt niet.

Zonder mijn man zou ik het ook niet redden. Ik maak momenteel helemaal geen afspraken. Alleen als ik me rustig houd gaat het goed, anders ben ik aldoor aan het spugen. Mijn man pakt het hele huishouden over. Ik weet dat het nu even zwaar is, bij mij wordt het meestal tussen week 16 en week 22 minder.

Sterkte!

19. raspberry

Ik viel eerst ook 7 kilo af en Thirza was uiteindelijk 4330 gram.... die heeft dus gewoon gepakt wat ze nodig had ;)
    Uiteraard is het gezonder als je wel kunt eten, maar als het niet lukt, moet je je niet ook nog eens allemaal schuldgevoel aan zitten praten!
    In het uiterste geval word je opgenomen in het ziekenhuis en krijg je een infuus. Dat kan de misselijkheid deels doorbreken, omdat dan je bloedsuikerspiegel weer beter in balans komt en kan soms dus de start zijn van het weer opkrabbelen. Soms ook niet, maar soms dus ook wel...

20. JustLove

JustLove Lid

22 jul 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    dankjullie wel.....soms helpt het toch even om tegen zo'n forum aan te praten.........krijg vanmiddag visite, leidt vast ook een beetje af!

Deel Deze Pagina