Bij a 16 weken en niet goed warm kunnen eten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ladygaga, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Woensdag ben ik 16 weken zwanger maar ik kan gewoon niet warm eten ik word misselijk van de lucht en ook als ik het moet eten.
    Aardappels en groente zijn een ramp .
    En als ik dan heb gegeten dan ben ik de hele avond misselijk en heb buik krampen.
    Brood gaat wel goed en vlees meestal ook maar kan toch moerlijk elke dag allen maar brood eten?
    Iemand tips voor mij om me iets beter te voelen ?
    Voel me erg slap en moe en heb elke dag hoofdpijn.

Liefs gaga

2. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Probeer wat te varieren in avondeten. Zoals pasta of een lichte ovenschotel.
    Ik ben nog niet zo ver in de zwangerschap maar ik heb er ook last van. Alleen van de lucht word ik al misselijk.
    Vandaag een erg lichte preischotel met geietenkaas en bladerdeeg gegeten, dat viel toch een stuk beter dan de aardappels, lasagne, wraps en zeker de pizza.

3. Brabantsmeisje

Brabantsmeisje Bekend lid

13 jul 2012
    923
    46
    28
    Vrouw
    honden gedragstherapeut
    Noord Brabant
    Ik heb er ook last van! Probeer inderdaad zoveel mogelijk te variƫren en maak veel rauwkost klaar.
    Lekkere salades enz

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Eten wat je wil. Desnoods pakje middags een schaaltje wortels komkommer of tomaatjes heb je je groentes binnen.

Als ik bij mijn opnames wat hebt geleerd is van je normale patroon af te stappen. Heb je om 10 uur smorgens zin in een bak patat eet je dat. Je moet eten waar je zin in hebt. Het word vanzelf beter

5. Flowerz

Flowerz Bekend lid

3 jan 2010
    537
    0
    0
    Hier hetzelfde verhaal.
    Gekookte aardappels en groenten krijg ik er ook niet in, ik moet er zelfs van overgeven!
    Eet nu gebakken krieltjes met sla...of noodles met kip en en roerbakgroenten..pasta's ..
    Wel lastig, Maar je moet inderdaad een. Beetje creatief worden..
    Of inderdaad komkommer, tomaatjes of rauwe wortel eten!

6. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik heb in mijn zwangerschap meerdere periodes gehad dat ik geen warm eten kon zien of ruiken. In het begin heb ik me daar heel druk om gemaakt en voelde me schuldig naar mn kindje.
    Maar de vk zei dat ik me over de kleine geen zorgen hoefde te maken, die krijgt wat ie nodig heeft en voor mezelf ben ik vitaminepillen gaan slikken en ik probeerde overdag zo goed mogelijk brood, groenten, fruit en yoghurt te eten.

7. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Probeer 's middags wat vaker iets extra's te eten bij je boterham. Maak een broodje gezond met sla, tomaat en kaas.
    Of maak lekker verse groente of tomatensoep en eet dat tussen de middag vast, kun je meerdere dagen van eten en kun je een hele hoop groente in stoppen.
    Ik eet momenteel heel veel groente in de 'soepvorm'. Courgette en broccollisoep bijvoorbeeld. Zo kom ik toch aan m'n groente als ik 's avonds geen warm eten kan eten.

8. Minnimouse

Minnimouse Actief lid

15 nov 2009
    311
    0
    0
    Hoi Ladygaga,

Hier hetzelfde, ben nu 24 weken en heb voor de kerst mijn laatste warme maaltijd genuttigd :p
    Als ik eten voor mijn dochtertje opwarm (mijn man kookt nu en we vriezen eten voor haar in) dan moet ik meteen overgeven van de geur.
    Toch moet je je niet verkijken op het belang van 'warm eten' an sich. Het gaat erom dat je goede voedingstoffen binnenkrijgt. Twee volkoren boterhammen met pindakaas bevatten meer voedingsstoffen dan sommige 'warme maaltijden'. Ik eet nu veel (goed gewassen) rauwe groenten en noten met daarbij calciumpillen en visoliecapsules en een zwangerschapsmultivitamine. Voelde me wel heel duf en slap door het misselijk zijn, ben nu minder gaan werken en dat helpt ook...
    Heel veel sterkte!!

9. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik lustte ook haast geen warm eten. Heb heel veel brood op. Pas de laatste weken lukte het weer. Wij hebben gewoon een gezonde vent gekregen. Wel is het lastig en niet leuk voor jezelf en je man. Ik heb dit toen moeten leren accepteren.

10. ladygaga

ladygaga Niet meer actief

Bedankt voor de tips en ben blij te lezen dat ik niet de enige ben.
    Ga idd vanavond maar eens een boodschappen doen met groente en komkommer enzo erin kijken of het werkt.

11. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    rijst brood eten en anders rosevice eten vla soep
    probeer worstels komkommer en tomaat te eten of salade

Deel Deze Pagina