Harde buiken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door angel1978, 8 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel1978

angel1978 Actief lid

6 sep 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Hallo dames,

Ik heb een vraagje. Ik heb sinds deze week vrij veel last van harde buiken en vandaag echt heel erg, ik moet zeggen heb ook veel gedaan in het huishouden. Nu heb ik net de Huisartsenpost gebeld en die zei dat ik het rustiger aan moest doen. Ik het normaal dat ik nu al harde buiken krijg met bijna 23 weken zwangerschap?

Groetjes Angele

2. Ramona17

Ramona17 Actief lid

22 jul 2007
    150
    0
    0
    Limburg
    Ik heb het zelf ook gehad toen ik zover was,
    Ik deed ook te veel mee in het huishouden
    Het is gewoon normaal dat je dat krijgt
    Maar doe wel wat de vk zegt ! wat meer rusten

3. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Ik had het al met 20 weken. En ik werk niet en we hebben een schoonmaakster voor de zware klussen dus het ligt niet altijd aan teveel doen. Dat kan maar hoeft dus niet. Bij mij is het waarschijnlijk gewoon een kwestie van een zeer gevoelige buik/baarmoeder. Volgens de VK kan het verder niet zoveel kwaad zolang het geen pijn doet.

4. mrietje

mrietje Bekend lid

4 nov 2007
    871
    0
    0
    Mama
    Ik heb al vanaf een week of 14-15 harde buiken. Dacht eerst dat dat niet kon, maar wel dus. Je moet wel rustiger aan doen, maar als je er geen pijn of bloedverlies bij hebt is het niet erg. Heb het er toevallig nog over gehad donderdag met de VK. Niet te druk om maken dus ;).

xxx

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ja hoor dat kan. Heb ze vanaf 12 weken, dan is het echt tijd om gas terug te nemen!

6. plientje123

plientje123 Actief lid

20 jun 2007
    117
    0
    0
    Ik heb er ook veel last van vanaf de 20e week. Het is bij mij wel minder geworden na een antibiotica kuur ivm urineweg infecite. Misschien moet je voor de zekerheid even laten testen op blaasontsteking? Dat kan harde buiken veroorzaken

Groet
    Plientje

7. wendyp

wendyp Niet meer actief

Ja ken het hier ook, heb ook al vanaf week 20-21 last van veel harde buiken. Ben zelfs op advies van de vk gestopt met werken vanaf week 23.

Dat vele doen, gaat inderdaad niet bij iedereen op. Als ik lang sta of gewoon een stukje wandel (lees; waggelen) dan heb ik al een harde buik. Vk zei ook al gevoelige bm.

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Ik heb geen idee, ik heb ze tot op de dag van vandaag nog niet gevoeld. Mijn man voelde mijn buik wel een paar keer verharden, maar ik voel het gewoon niet. Heb wel altijd begrepen dat je wanneer je ze vaak achter elkaar hebt het wat rustiger aan moet doen.

9. angel1978

angel1978 Actief lid

6 sep 2006
    259
    0
    0
    Callcentermedewerkster
    Neer
    Dank jullie wel allemaal, dat stelt me alweer een beetje gerust. Ik heb gisteravond helemaal niks meer gedaan, me lekker laten verwennen, en vandaag gaat het stukken beter. :D

Dan moeten we inderdaad gas terug nemen.

Groetjes Angele

10. Anique

Anique Niet meer actief

Ja rond de 20e week en aan aantal weken erna heb ik ook last gehad van harde buiken die ook doortrokken in m'n benen, vooral als ik een eind moest lopen of heel plotseling opstond of als ik heel nodig moest plassen. Nu ik wat verder ben heb ik ze nog wel, maar ik voel ze minder :(
    Ik was vorige week bij de verloskundige en toen ze ging voelen aan m'n buik voelde ze dat ik een harde buik had, ik voelde wel dat dat drukken wat ze deed een beetje onaangenaam voelde, maar ik voelde niet dat m'n buik hard was ofzo. Op een gegeven moment voelde het niet meer naar als ze aan m'n buik voelde, na een paar keer diep inademen.

11. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    Misschien een heel belachelijke vraag, maar hoe voelen die harde buiken aan?

Ik ben nog maar 12 weken, maar soms voelt mijn buik zo gespannen...
    Het doet niet echt pijn, maar het is wel een raar gevoel...
    als ik mijn buik dan aanraak is hij echt hard, en een kwartiertje later kan hij weer gewoon soepel zijn...

Maar weet niet of dit nu harde buiken zijn...

Srry voor de domme vraag :oops: :oops: :oops:

12. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    wat fijn te lezen dat anderen ook zo vroeg al harde buiken hebben! ik had het zo nu en dan al eens vanaf 14 weken, nu bijna dagelijks, soms in 3 uur tijd heel vaak achter elkaar. vrees inderdaad dat het een teken is rustiger aan te doen. baalde er van dat het nu al zo ver is, wist niet dat zoveel anderen het ook al zo vroeg hebben, dat stelt me gerust

13. Juff

Juff Actief lid

14 okt 2006
    203
    0
    0
    Juffrouw
    Hallo dames,

Ik heb even een vraagje over harde buiken. Kan het zijn dat ik die met 35,5 week nog nooit heb gehad, ik kan mij niet vinden in de omschrijvingen van hier hoe dat zou moeten voelen.
    Hebben sommigen van jullie ze ook nog nooit gehad?

Xx Juf

14. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Juff: Zie mijn berichtje hierboven, ik heb ze dus ook nog nooit gevoeld. Kan geen kwaad volgens vk.

15. Anique

Anique Niet meer actief

Jouw omschrijving klinkt inderdaad als een harde buik, net of je buik even wat te hard opgeblazen wordt, het doet inderdaad niet echt pijn, maar het is een vreemd gevoel.
    Volgens mijn VK is dit niet erg, pas al je het vaker hebt dan 6 a 7 keer per uur is dat "vaak", het zijn eigenlijk al een soort lichte oefenweeen.

Pas als je ze dus vaker dan 6 a 7 keer in een uur hebt moet je echt rust gaan nemen, want dan betekent het dat je te druk bent.

Deel Deze Pagina