Mmm ik heb sowieso altijd te veel in huis, zeker na deze vakantie en een verjaardag.. Ik had nog lekkere cakejes en daar heb ik (jawel) slagroom en hagelslag opgedaan. ik kan heul slecht van lekkere dingen afblijven en dat terwijl ik graag zou lijnen
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!! Doe het niet. Doe het alsjeblieft niet. Loop naar de voorraadkast of waar je dat pak ook hebt staan; pak het pak op, scheur het open en deponeer de inhoud door de wc. Geloof mij; dat is waar het thuis hoort. De magnetron-chocoladecakejes/brownies liggen als een baksteen op je maag en je raakt er serieus verstopt van. Not kidding. Echt niet. Je mag mijn halve boterkoek komen halen als je zo wanhopig bent, maar doe het niet Het is het echt niet waard. We hebben er serieus 2 dagen buikklachten van gehad!!!
Ik heb altijd een pot hazelnootchocoladepasta in huis. Theelepeltje pakken, scheppen en likken. Ik noem het altijd pralines zonder chocoladeomhulsel
Jep Ik smeer een plak bladerdeeg in met ei, daarna bestrooien met kaneel/suiker mengsel en snij de plak bladerdeeg dan in 5 repen. Warm zijn ze het lekkerst!
Hou op, de lahmacun in de vriezer lonkt..... Mam1991: die broodjes frikandel, hoe maak je die dan? Met een bevroren frikandel er in? Of moet ie ontdooid zijn?
- Bevroren frikandel door de midden - Plak bladerdeeg door de midden (de plak die bovenop komt moet iets groter zijn) - Flink wat curry op de onderkant - halve frikandel erop - halve plak bladerdeeg erop - op de onderste plak om de randjes beetje water en dan de bovenste plak erop (dan blijft het beter plakken) - GOED aandrukken en sneetjes in het bladerdeeg maken - dan 12 min in de oven op 220
Ik doe de frikandellen w ontdooit en 25 minuten op 200 graden. Maar dat zal om het even zijn. Met bevroren frikandellen wordt het broodke slap bij mij.