Gezocht:compacte buggy Wie heeft er een goede tip!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Ellin, Dec 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ellin

Ellin Actief lid

Aug 3, 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Wie kan mij vertellen welk merk buggy klein en compact opgevouwen kan worden en ook nog eens comfortabel is voor de kleine?
    Ik weet dat de Quinny Zapp één van de compactste is, maar deze heeft weer geen ligstand. Het nieuwe model Zapp Xtra heeft dat weer wel, maar die vind ik weer vrij prijzig (> €150)

De reden dat ik een buggy zoek die klein opgevouwen kan worden is omdat is maar een klein autootje heb en ik een buggy zoek die ik in mijn kofferbak kwijt kan. Kan m natuurlijk ook op de achterbank leggen, maar niet als er nog meer mensen meerijden :)

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik heb de zapp de normale ik heb er geen spijt van gehad! Ik gebruik hem alleen voor als we naar andere stad gaan.. Jay slaapt rechtop ook;)
    Dus ook vanwege niet zon grote auto..
    En voor in de buurt neem ik gewoon de bugaboo

3. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,740
    7,507
    113
    Female
    Hier een zapp gehad maar weg gedaan. wat een waardeloos ding zeg. kon wel klein opgevouwen worden ja. dat wel. maar super onstabiel. je kan er geen tas aan hangen want dan klapt hij om. en veel kindjes hangen er maar wat in.
    de zapp extra heeft een losse zitting. dus hij kan niet met zitting en al opgeklapt worden. dus dan heb je een onderstel en een zitting achterin je auto liggen.
    ik zou gewoon kijken voor een gewone losse buggy. de meeste kan je wel compact opvouwen.

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik kan me deels vinden in je verhaal hoor.. maar als je soms ziet hoe die dingen bepakt worden:$ daar zijn ze ook niet helemaal voor gemaakt natuurlijk;)
    ook zie je dat kindjes erin hangen ja.. maar goed ik vind tegenwoordig dat kinderen al heel snel in een buggy worden gedaan waardoor ze eigenlijk nog veel te klein zijn voor zon ding en automatisch gaan hangen..

maargoed zo heeft iedereen zijn favoriet toch! hoop dat je nu wel een goede heb gevonden;)

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

6. Ellin

Ellin Actief lid

Aug 3, 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Zijn er nog meer tips?

7. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik heb net de Quinny Zapp Xtra besteld. Die kan wel plat (5 standen), en zowel van je af, als naar je toe. Ben benieuwd!

8. chantal1985

Oh, ik heb trouwens een oude kleur (2011) besteld. En dan was hij maar 160 euro.

9. chantal1985

Het is ook niet de bedoeling dat je er een tas aanhangt. Bij geen enkele buggy. Staat gewoon in de handleiding...

10. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik ben een grote fan van quinny zapp xtra. Wij hebben hem in aanbieding gekocht voor 129 euro. Het heeft een ligstand en je kan je kindje beiden kanten laten opkijken. Dus naar je toe of van je af. Opgevouwen is hij zeer klein en compact. Het is ook het meest compacte buggy. Het enige eventuele nadeel is dat de zitting losgemaakt moet worden, maar dat is logisch gezien de standen (naar je toe of van je af). Als je er eenmaal handig in wordt is het binnen een mum opgevouwen en weer uitgeklapt.
    Ik ben in ieder geval superblij met deze aankoop.
    Het is idd niet de bedoeling dat je een buggy helemaal vol laadt natuurlijk! Hij kan heus wel wat hebben maar geen 2 zware boodschappentassen.

11. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Een Zapp Xtra is denk ik nou niet echt wat TS zoekt, aangezien ze aangeeft heel weinig ruimte te hebben?! Je zit dan alsnog met 2 losse delen natuurlijk....

Wij hebben een Nuna Pepp. Ben er heel erg blij mee.

12. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Nou dat zitje is heel plat en je kunt hem overal kwijt. Ze geeft aan dat ze het wel wat vindt maar te duur. Ze zijn namelijk vaak in de aanbieding.

13. bramtim

bramtim Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,107
    0
    36
    Gisteren gaan oriënteren voor een buggy en no way dat het de zapp xtra gaat worden. Die neemt veel te veel ruimte in. Dan wegen de voordelen niet op tegen dat grote nadeel. En echt heel degelijk vond ik hem ook niet voor dat geld!

Wij gaan voor de koelstra simba of de quinny easyrider. Beiden goed in te vouwen en in ligstanden te zetten.

Het is toch voor snel op de fiets even een boodschap doen of naar de stad. Als we echt gaan wandelen in het bos of verder weg nemen we de mura mee of de rugdrager.

14. Duchess

Duchess VIP lid

Jan 26, 2006
    11,503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier inderdaad ook voor de fiets altijd gebruikt en nu sinds kort ook wel met winkelen e.d. omdat ze liever loopt tegenwoordig. Maar tot 20 maanden ofzo hebben we altijd de wandelwagen nog meegenomen.
    De pepp is een erg fijne voor op de fiets, hij hangt nl recht achter je wiel ipv aan de zijkant.

15. tukker

tukker Fanatiek lid

Dec 1, 2009
    2,980
    17
    38
    wij hebben een Quinny zapp = een krijgertje en ligt achter in onze mitsubushi space star. En ik heb een mclaren volo 2e hands. En die neem ik mee op de fiets en ons dochtertje zit er best goed in.
    Maar we grbruiken het liefste de grote wandel wagen.

Hier wat afmetingen op een rijtje.

NUNA PEPP 179,-
    Eigenschappen:
    Aanbevolen gebruik: vanaf 6 maanden tot 18 kg.
    Afmetingen van het product: 103/92 cm hoog x 55 cm breed x 20 cm diep.
    Heeft meerde ligstanden.
    Gewicht: 7,9 kg

Quinny Zapp 159,-
    Afmetingen
    - Uitgeklapt: L 64 x H 100 x B 46 cm.
    - Ingeklapt: L 70 x H 22 x B 46 cm.
    - 1 stand.

Gewicht
    5,5 kg.

Maclaren VOLO. prijs 109,-
    De lichtste buggy! De buggy is voorzien van een aluminium frame. De buggy is super compact en klein opvouwbaar. De buggy heeft een handvat, zodat u de buggy gemakkelijk kunt dragen als deze opgevouwen is!

Eigenschappen:
    - gewicht van 4,0 kg.
    - voor kinderen tot 15 kg.
    - te gebruiken vanaf 6 maanden
    - met één hand op te vouwen
    - voorzien van een lichtgewicht aluminium frame
    - uitwabare zitting
    - kan mee op de fiets met de buggydrager lux
    - 1 stand.

16. Ellin

Ellin Actief lid

Aug 3, 2010
    323
    13
    18
    NULL
    NULL
    Wederom bedankt voor jullie reacties! En Tukker, bedankt voor je overzichtje!
    Ben vandaag in de winkel geweest en even gevraagd of ze een aantal kon inklappen, soms moet je het ook even zien, maar ik had even mn achterbak op moeten meten, dan was ik nog meer wijzer :) Ben dr nu achter dat eentje van 104-106 cm net wel, net niet gaat passen, haha, dus eigenlijk nog niets wijzer!
    Ik ga de aanbiedingen en/of marktplaats maar goed in de gaten houden en dan zie ik het wel! Heb m niet per direct nodig, maar denk wel steeds vaker voor kleine boodschappen: was handig geweest als ik een buggy had die ik achterin kon gooien :)

17. noena

noena Fanatiek lid

Nov 4, 2007
    1,114
    0
    0
    Nuna pepp!! Maar als je zapp als prijzig vindt dan deze ook denk ik..

Ik heb voor mijn andere dochter, chicco lightway die met 2 dunne wieltjes voor.. Een erg handen ding.. En kan echt veel heel veel hebben kwa gewicht... En deze kan je vaak tussen de 80 en 99 euro vinden

Share This Page