Hallo zwangere damens, Vanaf morgen nog 5 weken tot de uitgerekende datum, Spannend! We hebben in ons huis 3 katjes, 1 hond en 1 konijn. Nou is het konijn niet zo van belang wat betreft de zwangerdchap en bevalling maar de katjes en hond lopen constant bij me in de buurt. Ze zijn niet van me lichaam af te slaan bijna! Hoe hebben jullie je huisdieren laten wennen en voor het eerst kennis laten maken met de kleine uk? De kraamverzorgende zij de eerste luier en de vk zij het eerste mutsje na de bevalling .. De luier vind ik zo'n vies idee!? 😱 Vrienden van ons hebben ook een kleintje van nu 14 weken en komen geregeld langs dus aan baby geluidjes zijn ze eigenlijk al gewend maar kan me ook indenken dat het anders voor hem is als het 24/7 in huis is. Tips zijn welkom! Liefs!
Hier is het eigenlijk zo goed als vanzelf gegaan ( wij hebben twee katten). Toen ik de avond van de bevalling even lekker met baby op de bank zat heb ik ze geroepen en laten ruiken aan het hoofdje. In het begin moesten ze weinig van zoontje weten ( vooral rijden huiluurtjes 😇. Nu komen ze ook bij hem voor een aai of een spelletje. Wb honden heb ik vaak gehoord dat hetzelfde handig is. Hond erbij roepen, laten ruiken, evt aparte aandacht geven de eerste dagen...
Hier is het eigenlijk ook heel natuurlijk gegaan. Ik kwam na 3 dagen thuis uit het ziekenhuis na een keizersnede en 1 van de katten had mij zo gemist dat ie meteen bij me op schoot kroop toen ik met baby op de bank ging zitten. Hij had niet eens door dat ik een baby bij me had. De katten hebben weinig interesse gehad in de baby, begint nu een beetje te komen nu ze wat ouder wordt.
Geen luier aan de hond geven hoor, dat is zo'n achterhaald bakerpraatje. Ik ben bevallen in het ziekenhuis en man heeft toen het mutsje van onze dochter mee genomen en die aan de hond gegeven. Na dat grondig onderzocht te hebben was het hem prima. Toen ik na 3 dagen thuis kwam, en onze hond ook later binnen kwam. Had hij eerst alleen maar oog voor mij 😂 ik ben zijn alles 😂 nadat hij mij uitgebreid had begroet, ging hij naar man en dochter. Snuffelde even, gaf haar een lik. En kwam weer naar mij.
Toen wij na de bevalling naar huis gingen ben ik boven met onze dochter op bed gaan liggen. Zodra mijn broer er was met de hond, is de hond meteen naar boven gegaan en heeft mijn man haar op bed gezet. Ging meteen goed ze snuffelde even en daarna probeerde ze onze dochter wat verder onder de deken te stoppen met haar neusje. Nog nooit geen problemen gehad met die 2
De belangrijkste tip die ik je kan geven is, is gewoon rustig en relax te zijn. Niet er teveel een ding van maken. Zo was het hier vanaf het begin Bekijk bijlage 445478
Ik lees even mee! Wij hebben een boxer van 3 jaar. Enorme blijhoofd en zo druk! Ik heb al een traphekje aan geschaft zodat hij niet naar boven kan tijdens de bevalling of als de visite en de Kraamzorg er is. Hij loopt normaal altijd gezellig achter me aan. Als ik boven de was ga doen enz dan ligt hij altijd dicht bij me. Maar als er visite komt is hij zo blij, druk en springerig dat ik hem zo hel hele bed over zie rennen haha! En dat toch maar liever niet Dus maar hopen dat het traphekje helpt. Hij zal er vast achter gaan zitten piepen maar we gaan het alvast oefenen nu, nog 6 weekjes tot uitgerekende datum, en hopen dat het dan mee valt
Oke, wel fijne positieve verhalen dus! We hebben nu een amerikaanse stafford pup van 8 maandjes en hijs meer een doetje dan een stuggeling zoals ze aangezien worden. Hij weet zn plek en ook wanneer hij voorzichtig moet doen gelukkig 😇. Ik denk dat het eerste mutsje de beste oplossing is, en rustig aan aan elkaar laten wennen door inderdaad het eerste contact. Ik ga ook in het ziekenhuis bevallen, dus hij zal sowieso merken dat er wat aan de hand zal zijn! Hoelang hebben jullie het eerste contact laten duren? Bv een half uurtje ff wennen aan elkaar, het mutsje 1 nacht mee in de bench?
Wij hebben ook een traphekje en het werkt prima! Onze stafford gaat ook gezellig mee soms, maar als het hekje dicht is gaat hij zitten piepen en jengelen tot we weer terug beneden zijn, maar hij blijft heeel netjes plat op zn billen zitten! Binky is nu 8 maanden oud, heb training met hem gevolgd in het begin van de zwangerschap en hij is helemaal aan mij gehecht dus ben benieuwd allemaal!
Aaah super lief! Honden weten ook wel dat het klein en kwetsbaar is! Komt helemaal goed bedankt voor je tip!
Zeker wel hoor. Onze hond staat ook bekend om zijn lompheid 😇 maar als ik hem zie hoe hij soms zijn lijf in houdingen weet te gooien uit angst vol onze dochter te raken 😊 valt die lompheid best wel mee. En ja hoor natuurlijk ze heeft wel eens zijn staart vol in het gezicht gekregen of is omgegooid. Maar eigenlijk was het meestal haar eigen schuld 😶
Fijn om goede ervaringen te lezen. Heeft iemand nog positieve kattenverhalen? Wij hebben een kat, voor ons het liefste beest ter wereld maar ze moet niet echt iets van vreemden hebben. Ze reageert dan best gestresst en ik maak me er best druk over hoe ze op de baby en in de kraamweek op de kraamhulp gaat reageren. Ik heb in andere topics wel eens gelezen over dit probleem maar dan roepen sommigen (kattenhaters?) meteen dingen als "weg doen" of "ander baasje zoeken". Dit maakt mij erg verdrietig want dit gaan we nooit doen. Dus kom maar op met tips en positieve verhalen! Naar mij toe is de poes op dit moment erg beschermend en ze vind de babykamer geweldig. Ze mag er alleen naar binnen als wij ook binnen zijn maar ze zit dan steeds te snorren. Goed teken?
toevallig heb ik net feliway verdamper gekocht dat is een anti stress ding voor in de stop contact ik heb namelijk ook 4 katten waarvan 1 nu van de stress loopt te sproeien (verbouwing in huis) en dan zijn de baby's er nog niet eens.. ik hoor goeie verhalen hierover dus ik ga het maar uitproberen
Bij ons is het helemaal vanzelf gegaan, na de bevalling een nacht gebleven en toen we de volgende ochtend thuis waren ben ik eerst met de kleine uit gaan rusten in ons eigen bed. Wel merkte onze hond gelijk dat er iets was en was gelijk een stuk waakser dan anders. Toen ik die avond naar beneden kwam met ons mannetje heeft mijn man de hond vastgehouden en een beetje laten snuffelen en het was gelijk prima en hij voelde zich helemaal het mannetje, tegen alles visite harder blaffen en er met de neus voor blijven zitten wanneer de familie ons kleintje op de arm had. Geweldig om te zien en ik denk dat het bij die beestjes gewoon instinct is. En het ligt eraan hoe je zelf verandert mbt de omgang met je huisdier
Ik heb 3 katten (en ben dierenartsassistente en doe aan nascholingen kattengedrag). Heb sowieso een feliway verdamper in huis en de spray om bijvoorbeeld de maxi cosi mee in te sprayen. Ook wil ik de sokjes, of bij de voetjes feliway sprayen als hij er eenmaal is en ik met hem de kamer in kom. En in het begin heel veel voertjes/snoepjes geven als de baby maar in de kamer is of aan er huilen slaat, zo hoop ik een positieve associatie te maken. Je zou ook nu al babygeluiden zachtjes op kunnen zetten bij elke voerbeurt. Wat betreft bezoek (ik heb 1 erg angstige, dove kat). Die instrueer ik om ze compleet te negeren. Met name in de ogen aanstaren is voor katten not done en vaak houden katten helemaal niet zo van aaien. Dus laat ze lekker gaan en laat ze jou kopjes geven.
Wij hebben een hond. Niet het makkelijkste ras. Toen mijn dochter geboren is en we terugkwamen uit het ziekenhuis hebben we de maxi cosi op de grond gezet en de hond laten snuffelen. Eerste dag was ie wel wat onrustig. Verder visite de instructie gegeven om eerst de hond te begroeten en daarna pas de rest. En het ging eigenlijk direct super. Het zijn nu de beste vriendjes.
Bedankt voor de tips. Zo'n feliway-verdamper komt er sowieso en de kraamhulp (in ieder geval de dame die de intake kwam doen) is inderdaad al geinstrueerd om de kat met rust te laten. Verder willen we haar zoveel mogelijk overal bij betrekken. We geven een kraamfeest dus het bezoek dat vlak na de bevalling komt zal ze al kennen. Dat scheelt denk ik wel. En dan maar hopen dat ze snel aan de baby went.
Hoi, wij hebben 4 katten en 2 honden. Onze jongste is te vroeg geboren en heeft 3 weken in het zh gelegen. De dag dat we thuis kwamen zijn we met de maxicosi op de grond gaan zitten en de honden er eventjes een voor 1 bij gelaten, zo deden we dit met onze middelste ook en ging perfect. Onze katten hebben we vanaf t begin af aan bij hem in de box laten snuffelen, 3 van onze katten hebben niks met hem, komen dus ook niet bij em, maar 1 ervan is zn lieveling vanaf begin af aan kunnen ze al super goed samen, en nog steeds al gaat ons ventje boven op de kat liggen ze vind t allemaal wel prima. Super schattig om te zien
Ik weet niet of dit er ook aan meehelpt maar vanmiddag heb ik de babykamer nog schoongemaakt, heb van te voren de hond en de katten eventjes laten rondsnuffelen en rond laten kijken. Natuurlijk doen we dat niet op het moment dat kleintje ligt te slapen maar dacht dat dit misschien ook zou kunnen helpen aan het wennen
Hier zijn er katten, en tot nu toe eigenlijk weinig moeite gehad om ze te laten wennen. De eerste vond onze oudste kat heel eng, dus die kwam de eerste weken niet in de buurt. Op rustige momenten hebben we hem af en toe even laten snuffelen, en dat vond hij genoeg. Nog is hij niet zo´n kindervriend Bij de tweede vonden ze vooral de visite spannend, maar de baby op zich hebben we eigenlijk amper gemerkt dat ze daar erg aan moesten wennen. De jongste kat is wel wat vrijer, komt wat sneller in de buurt.