genitale verminking

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Niekepiek, 24 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chibiRoron

chibiRoron Niet meer actief

Syrische vrouw gestenigd door ISIS-leden om overspel - Nieuws - VK

;) hier. En ik vind het raar dat moslims het altijdover Gaza hebben en nooit over Afghanistan,Irak de koerden etc. Zooo vreemd:(

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat laatste wat je zegt ben ik het ook mee eens hoor. Heb daar vandaag nog met mijn man een discussie over gehad.

3. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Tja ik vind het besnijden van mannen (voorhuidje) net zo zielig en onnodig. En net zo goed kindermishandeling. Dan mag het wel ergens in staan, maar je kan als moeder toch zelf wel nadenken. Laat je kind lekker zelf beslissen wat hij/zij met zijn lichaam doet op latere leeftijd maar maak niet zulke grote beslissingen voor je kind. Dan ben je in mijn ogen echt verkeerd bezig!

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Dames,

Ik zou zeggen lees eerst boeken, maar dan goede boeken over de Islam en dan pas hier neerzetten hoe slecht de Islam is.

Besnijdenis van de vrouwen in de islam is verboden. Mensen vermoorden is ook verboden.

Die nieuwe Isis groep hoort niet bij de islam. En ik geloof dat zij niet eens islamitisch zijn.

5. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.172
    1.848
    113
    Nou het is dan wel een nep bericht maar het gebeurt helaas wel..
    Paar maanden geleden was er een serie over waargebeurde verhalen waar een vrouw zo veel blaas onstekingen had en de dokter haar ab bleef geven tot ze naar een gyn ging omdat het bleef komen zij bleek dus dicht genaaid te zijn en haar cliptoris weg was.
    waardoor ze niet goed kon uit plassen en het ging broeien..

maar waarom ze dit doen misschien om te verkomen dat de vrouw vreemdgaat om dat zij zich schaamt...???? Gruwelijk gewon

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Snap nu ook waarom Nederland zo vol loopt met buitenlanders.
    Ze vluchten allemaal hun landje uit!!

Edit: en terecht,zou ik ook doen!

Ps: ik heb verder niks tegen "buitenlanders" ofzo maar sommige dingen vind ik echt te ver gaan.
    Zoals al niet meer mogen lachen in Turkije!!

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Valt wel mee hoor, hier zijn ze juist met bosjes aan het vetrekken. Verder moet niet iedereen zo naief zijn wat betreft nieuws en alles meteen geloven, ook niet dat niet mogen lachen verhaal in Turkije, het is bijna verkiezingstijd daar en dan komt er zo'n sensatiekrant die dat verspreid en de media hier smult ervan.

8. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk

Soms is een besnijdenis gewoon nodig. Er zijn een hoop mannen waarbij de voorhuid te strak is en dus niet om hoog wil.

De reden dat vrouwen worden besneden is omdat die mensen die het doen vinden dat een vrouw niet mag genieten van s*ks. Dit is alleen bedoelt om zich voort te planten.
    Meestal wordt de clitoris verwijdert en schaamlippen aan elkaar vast genaaid. Met een een klein gaatje zodat de urine en bloed en nog langs kan(lekker hygiënisch).
    Als een vrouw getrouwd is worden de schaamlippen weer los gesneden. Zodat zij er een kind gemaakt en gebaard kan worden.

Dit wordt in Afrika erg veel toegepast.

Heeft niets met het geloof te maken. Meer met machtsmisbruik

9. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

begrijp me niet verkeerd als er om medische redenen een kind wordt besneden dan is dat niet anders. Gezondheid en veiligheid gaat boven alles. Maar je kind besnijden omdat het volgens de islam moet dat vind ik pure kindermishandeling. Mijn mening! Ik zal nooit zulke grote beslissingen maken voor mijn zoon. Hij mag als hij volwassen is kiezen wat hij gelooft en dan mag hij deze keuzes maken.

Wat betreft de vrouwen dat is natuurlijk heel erg. Geen woorden voor. Of het nou wel of niet met geloof te maken heeft zoiets moet heel erg snel afgeschaft en bestraft worden. Kan me niet voorstellen hoe impact dit op je moet hebben. Je bent getekend voor het leven!

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    En in Amerika dan? Waar 60% besneden wordt? Niet alleen moslims worden besneden hoor.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.799
    113
    Wat ik niet snap is waarom dit politieke/geloof topic open blijft.....

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Dag dames,

Na goed overleg met ons team, hebben wij besloten dit topic te sluiten, daar hij tegen de regels van zwangerschapspagina ingaat.

Groet,
    Babii

Deel Deze Pagina