Harde buiken 14,5 week zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Dais77, 15 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dais77

Dais77 Actief lid

22 nov 2010
    102
    0
    0
    managementassistente
    Groningen
    Hoi meiden,

Helaas heb ik al uren last van koude rillingen, harde buiken en een soort van menstruatiekramp. Ik ben vrij kalm maar wordt wat onrustiger want dit had ik ook bij mijn vorige zwangerschap en toen waren het weeen (33 weken).

Mijn eigen verloskundige heb ik gebeld en ze denkt aan weeen of aan een blaasontsteking. Ik moet mijn temperatuur in de gaten houden en mijn urine inleveren. En het nu kalm aan doen.

Wat zeggen jullie? En heb ik verhoogde kans op weer zo'n gecompliceerde zwangerschap?

Alvast bedankt.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Dais77,

je hebt wel een iets grotere kans op vroegtijdige weeen als je het de vorige keer ook hebt gehad, maar dit zou wel heel vroeg zijn. Als je al een kindje hebt, kun je al in een heel vroeg stadium harde buiken krijgen, die er gewoon bij kunnen horen en best vaak voorkomt. Het is dan inderdaad belangrijk op tijd je rust te pakken en misschien wel even een lekker warme kruik tegen je buik of een warm bad/douche voor de ontspanning. Inderdaad je urine laten nakijken en verder kun je er niet veel aan doen. Zolang je geen bloedverlies hebt of dat de harde buiken erg pijn gaan doen, zou ik me niet teveel zorgen maken en lekker rustig aan doen.

Groetjes Brigitte

3. Dais77

Dais77 Actief lid

22 nov 2010
    102
    0
    0
    managementassistente
    Groningen
    Bedankt voor je reactie.

Helaas gaat het niet over ook niet na warmte. Het voelt echt als mentruatiekramp en ik weet niet zo goed wat ik moet denken. Natuurlijk is 15 weken veel te vroeg. Mijn urine staat op kweek, vanmiddag de uitslag.

Deel Deze Pagina