Ik heb zwaar last van me hooikoorts weet iemand wat je mag nemen? Jammer genoeg mag ik mijn eigen medicatie niet. Weet iemand wat zou kunnen helpen want ik zie af en toe niets meer en ik begin bloed te niesen omdat alles zo beschadigt is.
Pff ik heb er ook gigantisch veel last van.. begin ook al bloed te snuiten omdat ik zo vaak moet snuiten.. Ogen helemaal rood en staan op half 7, constant niezen.. Ik ga zelf morgen de dokter bellen en dan schrijft die maar een recept uit.. Ga zo niet een paar maanden lopen
In overleg met de huisarts kun je misschien Beclometason neusspray gebruiken. Dat is een corticosteroïde, maar niet zo heftig omdat het via de neus gaat in kleine doses, aldus de arts. Het kan gebruikt worden bij zwangerschap maar is alleen op recept verkrijgbaar. Ik heb dit gekregen nadat ik op de huisartsenpost belandde omdat mijn neus dicht bleef zitten door overprikkeling (hooikoortsklachten tijdens een luchtweginfectie) en ik daardoor ging hyperventileren. Ook ik had aanhoudende bloedneuzen doordat alles kapot was. Ik moet het bij overprikkeling een paar dagen gebruiken, tot de klachten verminderen. Het verlicht ook jeuk in ogen, keel en oren. Eigenlijk is het onderhoudsmedicatie maar het werkt erg snel waardoor een paar dagen vaak genoeg is, zodat je niet teveel troep binnenkrijgt. Dat vind ik wel prettig, want ik ben juist met mijn onderhoudsmedicatie gestopt vanwege de zwangerschap omdat er van dat middel te weinig bekend was en ik liever niets gebruik tijdens de zwangerschap.
Ik heb gebeld en na een hoop gepuzzel krijg ik lopernogwat Kan ze zo ophalen eindelijk kan ik dan weer eens een gesprek voeren zonder genies en gesnotter
ik vanmorgen op recept die cetrizine tabletjes ophalen bij de apotheek... prima, vertrouw erop dat dat gewoon mag.. ook al staat in de gebruiksaanwijzing dat t niet is aan te raden bij zwangere vrouwen
Ik heb gelezen dat alleen tavegyl mag de stofnaam clemastine. Dat is een oude antihistaminica. Van de nieuwe zoals ceterizine is geen onderzoek bij gebruik tijdens zwangerschap daarom raden ze het af. Dat vertelde mijn huisarts.
Ik neem geen risico en gebruik alleen homeopathische neusspray van dr. Vogel...niet dat dat helpt, maar goed
Ik heb vandaag van mijn ha Loratadin pilletjes voorgeschreven gekregen. Is ook zonder recept verkrijgbaar. Geen idee of het gaat werken
owh ja, dat dilemma had ik ook 2 x. op een gegeven moment kon ik het zonder niet volhouden en heb ik er voor gekozen toch af en toe (op de piekdagen) een tabletje te nemen (telfast). De ene huisarts was furieus, terwijll de andere zei dat het geen kwaad kon. Soms is het kiezen tussen twee kwaden. Mensen zonder hooikoorts, en dan bedoel ik niet een keer een druipneusje, onderschatten het wel eens volgens mij.
hier nog iemand die helemaal GEK wordt van de hooikoorts!!! Ik durf niet die dingen van de drogist te gebruiken omdat dat wordt afgeraden. En heb gister de huisarts gebeld maar die waren weer dicht ivm hemelvaart. Ik durf die cetrizine ook niet zomaar te gebruiken hoor alhoewel ik dat graag zou willen haha. Morgen toch maar de huisarts bellen voor de zekerheid
ah, jullie hebben nog hoop met middeltjes. Ik heb echt al zoveel dingen getest/gebruikt maar niks werkt. Ik zit hier nu te tikken terwijl ik ALWEER een druppel uit mijn neus voel glijden. Bah. Ben er zo zat van. Alles jeukt en irriteert en zeker als je dan ook nog eens slecht slaapt. Als iemand ooit het medicijn heeft wat werkt...tell me! Wel begon het bij mij dit jaar later dan normaal. Had gedacht/gehoopt dat ik er nu na 10 jaar vanaf zou raken haha helaas, verkeerd gedacht. Ik heb nog hoop dat als ik zwanger raak, dat het dan misschien minder gaat worden.
Ik kreeg van de KNO-arts een recept wat volgens haar mocht tijdens de zwangerschap. Kwam bij de apotheek vertelde dat ik zwanger was en zij ging het nakijken. Toen bleek dat ik dat helemaal niet mocht gebruiken. Ze zou met de apotheker overleggen en hij zou me terug bellen. Paar dagen later belde hij idd terug. Hij had het nieuwste boek met wat er allemaal was voor hooikoorts besteld en er was idd vrij weinig wat veilig was. Volgens hem mocht alleen de Prevalin oogdruppels en neusspray. Deze waren zeker veilig en over de rest was te weinig bekend.
Ik heb van de week toch een beetje neusspray gebruikt van prevalin......ik hield het echt niet meer uit. Ik ben blij dit bericht nu te lezen....ben ik niet heeeeel slecht bezig geweest haha. Maar dan ga ik voortaan alleen die neusspray een beetje gebruiken......dat haalde tenminste de grootste irritatie weg.
ik heb van de week ook de huisarts gebeld en ik krijg niks omdat ik nog in het begin van de zwangerschap zit. voor de 12 weken moet ik het proberen vol te houden. de vorige zwangerschap had ik de laatste 14 weken last van voorhoofd holte ontsteking en de ab die je dan mag hielp niet. wat was ik blij dat mijn dochter 2 weken te vroeg kwam en dat de borstvoeding niet goed ging en dat ik aan de ab mocht.
Ik weet hoe erg het is... heb ook mega last van hooikoorts. Ook een kapotte neus/bloed snuiten/s nachts niet slapen etc. Kreeg aantal weken geleden van de huisarts ook tavegil, hierbij mag je echter geen auto rijden (als het zo'n invloed heeft op je rijvermogen vraag ik me af wat voor invloed het heeft op de baby...) Na overleg van de apotheek met de arts kreeg ik loratidine. Maar in de bijsluiter stond dat het gebruik ervan tijdens zwangerschap af te raden is en alleen indien hoogst noodzakelijk! Die heb ik na overleg met vk dus ook niet genomen. Wat ik geprobeerd heb en wel mag: - homeopatische korrels, hooyfree, verkrijgbaar bij De tuinen - tabletten en oogdruppels dokter vogel. - acupuntuur (5x, helemaal geen effect) - gisteren bij homeopaat geweest. Moest vanalles weten, wel een uur gezeten en ook nog een test gedaan met een vaag apparaat... uiteindelijk twee buisjes vloeistof (medicijn) meegekregen waar in elke dag aan moet ruiken. Tja, of dat gaat werken? Tja, je probeert vanalles. Als het enigzins kan probeer ik een volgende zw zo te plannen dat ie niet in het hooikoorts seizoen valt. Sterkte allemaal!