Enorm dikke voeten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door moonlight159, 6 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ooh.....pfff ik heb echt elke avond enorme dikke voeten van het vocht...
    Het doet gewoon pijn met lopen en ik heb zelfs in mijn birkenstocks een gaatje bij moeten maken, omdat het gewoon niet past!

Kan ik nog meer doen, dan voeten regelmatig omhoog houden en voldoende water drinken?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Heb je het voeteneinde van je bed al wat omhoog gedaan, zodat ook snachts je benen/voeten hoger liggen? Dat heeft mij nl ook veel goed gedaan.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Wisselbaden met koud en warm water heb ik toevallig gelezen. Mijn voeten zijn ook erg dik maar mijn slippers gaan nog net....

4. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hoe zou ik dat kunnen doen, want we hebben maar 1 matras. Lijkt me niet echt lekker liggen voor m'n vriend...?

5. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Je wilt het misschien niet horen maar het enige wat echt helpt is steunkousen , je voeten omhoog helpt altijd maar even , ik heb als ik dan weer mijn benen naar beneden doe , zakt het gewoon weer terug :)

Liefs Edith
    Mama van mees*

6. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Bij mij hielp het om met mijn voeten in een emmer met koud water te zitten. Af en toe er uit en er weer in.

7. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Klopt, zei mijn fysiotherapeute inderdaad ook. Heb ik bij mijn oudste wel gedragen aan het eind, maar die is begin januari geboren met -18. Nu met sommige dagen +25 graden, niet echt een optie. Ik heb het al zo warm...:(

8. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Je kan ook een voedingskussen onder je voeten doen als je op bed ligt, dan wordt je 's ochtends in ieder geval niet wakker met dikke voeten. Maar in de loop van de dag zal het inderdaad wel weer dikker worden. Warm en koud water afwisselen helpt ook goed, voor even...

9. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Hou het alleen bij water. Vanaf 's ochtends. Weinig zout maar ook weinig tot geen suiker.

10. angela87

angela87 Actief lid

13 mei 2011
    138
    0
    0
    thuis mama
    Deventer

dat is niet verstandig! je voeten/benen op een kussen kun je trombose van krijgen en in een zwangerschap is die kans nog iets hoger!
    dus dat niet doen

heb je der echt heel erg last van steunkousen ja
    enne kwa warmte valt het wel mee volgens mijn moeder dan die draagt steunkousen voor haar trombose.

en een andere optie nog even uit zitten tot het einde van de zwangerschap!

11. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Maarre.....steunkousen in m'n slippers die ik op het moment alleen nog maar pas....hahaha moet al lachen bij de gedachten. Zie mezelf al lopen ;).
    Tja als het niet anders kan, dan moet het, maar charmant is het niet hihihi.

Ik ga de tip met warm en koud water eens uitproberen. En het scheelt dat ik alleen deze week nog maar hoef te werken, kan ik daarna met de voetjes omhoog, relaxen (voor zover dat kan met een stuiterende peuter :D)

12. boerderijmama

boerderijmama Bekend lid

6 jun 2011
    926
    46
    28
    NULL
    België
    Ik at alles zoutloos op het einde, echt zoutloos brood en al.
    Steunkousen droeg ik ook hoor, twee jaar geleden in juni!
    Ik kocht goedkope schoenen (schoenenreus) in twee maten groter, anders ging het echt niet!
    s nachts wel met voeten omhoog slapen hoor, moest van mijn gyn.
    Ik moest ook vaak op controle voor mijn urine, omdat mijn bloeddruk ook verhoogd was en er dus risico was op zwangerschapsvergiftiging.
    En oefeningen doen; kringetjes draaien met voeten in twee richtingen, links en rechts schudden, ... ook na de bevalling nog hoor! Ook al lijkt het alsof je huid gaat knappen :D

Maar... goed nieuws: uiteindelijk komt alles terug goed! (bij mij pas na een tijdje omdat ik borstvoeding gaf en dan kunnen ze geen vochtafdrijvende middelen geven, anders is het sneller weg)

13. Mumm84

Mumm84 Niet meer actief

Vriendlief of manlief s´avonds lief aankijken of hij het vocht in je voeten richting je hart wil masseren. Merk duidelijk het verschil in de ochtend!! En het is nog ontspannend ook :).

Wel even de voetjes wassen op warme dagen, dan werkt hij vast wat sneller mee :p.

En weinig zout inderdaad. En....heb dit zelf nooit geprobeerd maar een zwangere vriendin dronk veel vochtafdrijvende thee.

Succes!

14. sjaandiaan

sjaandiaan Actief lid

1 mrt 2007
    484
    0
    0
    hier ook last van hele dikke voeten, benen...
    ik merk dat als ik met mijn voeten in koud water ga, de pijn minder wordt, maar de zwelling niet.
    als ik heb geslapen, dus niet heb gesteund op mijn voeten zijn ze de helft minder dik. maar als ik weer 10 minuten wakker ben en gelopen heb, zijn we weer bij af.
    uitzitten tot de baby komt. na de vorige zwangerschap ging het vocht niet direct weg. dat duurde toch wel een paar dagen.

succes x

15. moonlight159

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ja de vorige keer na de bevalling was ik helemaal opgezwollen, gezicht, handen, voeten, alles. Heb toen heel veel vocht en vaatvulling gehad, doordat ik veel bloed verloor....man man man, wat zag ik er uit. Ik kon niet eens zelf meer mijn tandenpoetsen, omdat ik geen tandenborstel vast kon houden. Dit was gelukkig binnen een paar dagen over, dus het wordt inderdaad even uitzingen.

Hebben jullie ook last dat je voeten altijd warm zijn?

16. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    Ik heb ook last van die olifantenpootjes zoals als wij ze genoemd hebben.. Ik zit te wachten op steunkousen heb ze 2 weken geleden aan laten meten. Ik merk dat de klachten weggaan onder een warme douche maar niet de zwelling.. Ik lig elke avond met mn benen omhoog maar als t erg warm is werkt dat ook niet.
    Steunkousen zijn volgens mn HA wel erg belangrijk want het vocht knelt op de aderen in je benen.

Warme voeten wordt er gek van alleen de laatste paar dagen valt t wel mee.

Groetjes Nalia

Deel Deze Pagina