Help! Ik weet het ook niet meer

Discussion in 'Flesvoeding' started by Jubbos, Aug 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Sinds 3 weken hadden we een mooi schema 5 flessen van 150/5 tijden 06.00-10.00-14.00-18.00-22.00 maar gister vergeten:) wekker te zetten voor fles van 06.00 en dus kwam de kleine zelf om 07.00 toch zijn schema getracht aan te houden, maar nu drinkt hij de fles van 10.00 niet op, die van 14.00 wel, 18.00 niet en 22.00 wel.

Nu wil ik hem graag om 07.00 de 1e gaan geven maar ook om 21.00 de laatste, hij gaat altijd om 21.00 uur slapen en dan moet ik hem een uur later weer wakker maken.

Hoe kan ik dit nu doen, al over op 4 flessen en dan 07.00 180/6 geven en overdag dan 150/5 en 21.00 weer 180/6? dan zou hij 730 cc in totaal krijgen terwijl hij nu op 825 zit, maar toch bij die 2 flessen die hij niet opdrinkt per x wel 50 laat staan. Zijn gewicht is 5100 gram (vorige week)

en hoelaat ga ik dan die 150/5 geven?

kortom HELP!!!:)

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,204
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Je moet zeker niet overgaan op 4 flessen, daar is jouw kindje nog veelte klein voor. Dat mag pas vanaf 4 maanden en 6kg. Jij zegt dat hij bij de fles van 10 uur en 18.00 zijn flessen niet goed opdrinkt? Hoeveel laat hij dan staan?

Wij hebben zelf nooit volgens schema gevoed en hij regelde het altijd prima zelf. Pas als hij honger had gaven wij de fles dus ongeacht of daar nou 2 uur tussen zat of 4 uur. Ik denk dat je misschien op de tijden dat hij minder drinkt minder voeding moet geven en op tijden dat hij wel heel goed drinkt wat meer. Misschien te 1e en laatste fles iets ophogen en de rest overdag iets minder?

3. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Wij deden in het begin ook op verzoek maar ineens zat hij op deze tijden van de 5 flessen.
    Hij laat vaak zon 50 cc staan van de flessen...hij heeft net 30 laten staan maar ga nu om 14.00 weer geven en dan 17.00 en dan 21.00 en dan die 180/6

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,204
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Maar als hij 50cc laat staan of 30cc en hij krijgt dan ook nog gewoon nog voeding in totaal dan zou ik me er niet druk om maken dat hij zijn fles niet leegdrinkt. als hij over de gehele dag maar genoeg heeft toch?

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Als je het CB-sommetje bekijkt: aantal CC is kilo*150cc. Dat zou bij 5,1 kilo 765.
    Hij krijgt nu 825cc. Dus hij mag best wel wat laten staan.
    Kindjes kunnen vaak zelf ook wel goed aangeven dat ze genoeg hebben. Zolang hij zelf niet aangeeft dat hij meer honger heeft, en een beetje in de buurt van die richtlijn zit. Dan zou ik het gewoon zo laten..

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik zou het voorlopig lekker zo houden. Hij had een perfect schema en nu wil je dezelfde flessen in minder tijd gaan geven.

Wij maakten Joey ook altijd wakker voor de laatste, ook als hij net pas een uurtje sliep. Zolang ze hem opdrinken hebben ze hem nodig. Bovendien moet je kleintje het van 21.00 tot 7.00 doen op de laatste voeding wat ik veel te lang vind.

7. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

misschien wil ik dan te snel...hou mijn schema zoals eerst maar aan en dan variabel de ochtendfles...

8. joanita

joanita Fanatiek lid

Oct 7, 2008
    2,027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hier slaapt mijn zoontje sinds een week ook door van half 10 tot ongeveer half 8 meestal,
    ik ga hem echt niet wakker maken voor zijn fles hij komt echt wel wanneer hij honger heeft,

9. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Ik heb zelf een strak voedingsschema tot zo ver!
    Sochtends zet ik geen wekker dan laat ik dr zelf komen.
    En dat is meestal 5 a 6 uur.
    En dan ga ik daar weer 4 uren bij optellen!
    Dus de ene keer kom je savonds wat later uit dan de andere keer.

10. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    mamalous, ik geloof dat wij de kleine tot 6,5-7 maand 's avonds wakker hebben moeten maken, anders haalde hij de ochtend niet. Hij sliep dan gelijk al na het avondeten, en wilde dan niks meer. Maar kwam dus wel om 4.00. Dus dan maar wakker maken om 22.00

11. Damian123

Damian123 Nieuw lid

Aug 2, 2009
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey mamalous,

Zag dat je bijna t zelfde probleem hebt als wat wij hebben.
    Zomaar ineens kwam ie vanochtend weer eerder en lijkt ie weer op schema te zitten.
    We hebben gister naar t CB gebeld en die zeggen dus dat je hem snachts wakker moet maken voor de fles, nou dat werkt dus helemaal niet, krijg je weer n ander probleem dat ie niet wil drinken en klaarwakker is, als ie honger heeft komt ie vanzelf wel toch?
    We proberen vanaf vandaag echt goed te kijken naar wat hij zelf wil, deden we eerst ook wel maar toen keken we toch wat meer naar de klok, dus ben erg benieuwd...
    Soms hoop k stiekem wel s dat ie gewoon iedere dag volgens t zelfde schema komt, maja t zijn natuurlijk ook geen robots..:p
    Ben benieuwd naar hoe t bij jou gaat!
    Succes!!

Share This Page