Genoeg drinken op een dag

Discussie in 'De lounge' gestart door Doula, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ja mijn vriend zegt ook vaak tegen me als ik weer eens hoofdpijn heb, drink dan ook meer wat ben je toch eigenwijs:D
    Tja hij heeft een punt haha rare ik:p

2. rabarber

rabarber Niet meer actief

Haha dat is ook een optie :D jammer genoeg doet mijn vriend dit niet (hoeft hij ook niet te proberen hoor) ;)

Maar die hoofdpijn daar heb ik ook best veel last van helaas. Heb net een bakje komkommer op, daar zit ook lekker veel vocht in!

3. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Als ik straks lekker buiten in de zon ga zitten met mn boekje om te lezen neem ik een literkan mee met ranja er in en dan moet die gewoon op :)

en 's avonds laat ik vaak een pak sap of fris op tafel staan zodat ik steeds bij kan schenken. het scheelt namelijk wel als je het ziet staan dan pak je sneller nog een glas.

's ochtends neem ik vaak eerst een thee glas ranja en schenk daarna er thee in (dan heb je gelijk 2 glazen drinken op) bij het ontbijt.
    en dan meteen op het werk voor de collega's weer koffie/thee inschenken.
    en zo gaat dat zon beetje de hele dag door

als ik te weinig drink krijg ik ook steevast koppijn, dan stuurt manlief me meteen naar de kraan ;)

4. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik drink meer dan genoeg...pies me dan ook een ongeluk ;)

5. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik vergeet vaak om te drinken, kan ook regelmatig een glas drinken de hele middag/avond laten staan waar maar 1 slokje uit is. vaak kom ik erachter dat ik een droge bek heb en dan gaat er zo een heel glas naar binnen.

6. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Net terug van het bootschapjes doen en zou het bijna vergeten, ff een glaasje drinken:D
    Dames niet vergeten he:p

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

heel herkenbaar ik drink ook te weinig. Ik denk er niet aan/heb geen dorst. Ik ga niet een glas drinken pakken om maar genoeg vocht binnen te krijgen. dat lukt me gewoon nit. Eerder dronk ik nog minder, maar nu ik Emma heb en echt rustmomentjes heb drink ik wat meer. Ik drink vooral thee en een glas melk bij het eten. Mijn man is er gelukkig die af en toe thee zet voor me anders denk ik er gewoon niet aan.

8. Ka85

Ka85 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.587
    0
    36
    Ik drink ook altijd te weinig. Doe nu dat ik bij het ontbijt, de lunch en het avondeten een glas extra water drink. En als ik een tussendoortje pak ook een glas water drinken. Dat helpt bij mij.

9. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Ik heb heel lang te weinig gedronken, meestal omdat ik 's ochtends geen dorst had.. zo kwam het dat ik soms tot 5 uur geen druppel had gedronken!

Ik heb toen besloten elke maaltijd een glas drinken te nemen.. intussen heb ik het mezelf aangeleerd en drink ik juist heel erg veel :D niet zozeer omdat ik dorst heb dus, maar omdat ik het mezelf heb aangeleerd :)

10. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik vul nu 'sochtends een litermaat water. Die MOET van mezelf op. Lukt vaak voor 15.00 uur. daarna pak ik water uit de kraan, drink ik koffie, roosvicee 50/50 en crystal clear. Denk dat het eerst iets is wat je je zelf moet verplichten en dat het daarna vanzelf gaat. zeker nu het warmer wordt

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik vergeet ook altijd te drinken, nu ik dit topic lees neem ik een slokje omdat ik er aan herinnert wordt ;).

Heb vaak hoofdpijn aan het eind van de dag die weer weg gaat als ik wat drink, niet erg gezond. Mijn urine is soms ook heel donker van kleur.

Wat bij mij wel werkt is zo'n flesje spa meenemen, op een gegeven moment ga je dan automatisch drinken! Tot je een keer je flesje vergeet, dan is die gewoonte weer weg ;).

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Elke keer als je naar het toilet bent geweest een groot glas water drinken. Kan je niet vergeten en je gaat er meer van plassen en dus meer drinken ;)
    Meer plassen neemt na een dag of 3 wel af hoor, dan is je vochtbalans hersteld.

13. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ook hier een slechte drinker,ik heb in 2006 nierstenen gehad en de ha vertelde mij dat dit dus mede komt door te weinig drinken.
    Ik moest van hem echt meer gaan drinken en nam het mezelf ook voor na de nierstenen maar helaas tot op heden drink ik nog te weinig 3 bekers thee en een glas appelsap.
    Ook mij luk het niet om meer te drinken als ik geen dorst heb drink ik dus gewoon niet.

14. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Oh gelukkig, moet me daar vaak:$

Deel Deze Pagina