Genoeg eten voor spontane visite?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 11 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoes79

snoes79 Fanatiek lid

9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Goh ik heb altijd wel veel in huis. Standaard een pak of 6 pasta, in de vriezer ook gehakt en groenten. Ook een voorraad blik en pot.
    Ik kan alla minute een maaltijd voor 50 man maken.
    Ik heb ook altijd wel iets bij de koffie of iets voor bij de borrel.

Dat is overigens nooit echt bewust, maar eerder uit angst om niets te hebben. Heb het al eens in een ander topic geschreven, maar in mijn jeugd was er echt vaak helemaal niets te eten in huis. Dus moet nu alles in overvloed. Is ook niet best, en probeer daar wel aan te werken. Maar aan de andere kant, als nu de pleuris uitbreekt hebben wij voor een paar weken eten in huis:roflmao:

tuc vindt dit leuk.
  2. Haver11

Haver11 Fanatiek lid

3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Ja hier altijd wel genoeg in huis.
    Veel voorraad.
    Maar meestal als er mensen blijven eten word het de snackbar.

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik heb altijd genoeg eten. Ook koek, chips, snoep etc. Hier een man die gek is op al die dingen ( en ik ook wel :roflmao: ).
    Ook hebben we altijd 4/5 broden in de vriezer, en ik denk wel 10 maaltijden. Zelfgemaakte nasi, chili con carne, macaroni, pasta’s.

4. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.775
    3.125
    113
    Vrouw
    Ja hier kan een hele familie mee eten.
    Vriezer zit vol met vlees, koelkast is heel erg vol.

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.287
    17.348
    113
    Ik kook niet altijd afgepast, verschilt per dag... Als ik eten in de slowcooker maak, maak ik vaak voor 2-3 keer genoeg. Restanten gaan dus in porties de vriezer in. Ook heb ik voor de kinderen behoorlijk wat maaltijden in de vriezer, voor het geval wij (last-minute) besluiten met z’n tweeën iets te bestellen als de kinderen op bed liggen :)
    Dus al met al: behoorlijk wat porties in de vriezer.
    Daarnaast ben ik nogal een hoarder en heb dus altijd een behoorlijk gevulde voorraadkast met houdbare producten en is de koelkast ook behoorlijk vol.

Onverwacht bezoek hoeft dus niet te verhongeren :p

6. MaritS

MaritS Actief lid

5 dec 2015
    469
    398
    63
    Bijna nooit extra eten in huis, maar niet te gierig om pizza (of wat dan ook) te bestellen.

7. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Ik maak een week menu en doe op zaterdag de boodschappen. We kopen dan ook precies wat we nodig hebben, afgemeten. Hier kan er dus ook zelden iemand mee eten.

8. Waterlelies

Waterlelies Niet meer actief

Vaak wel, omdat we weekboodschappen halen. Aan het einde van de week hebben we dus niet altijd iets over. Maar de snackbar en Chinees zijn dichtbij. Dan kan ik daar óf een hele maaltijd halen voor mijzelf of de gast afhankelijk wat de gast wil, óf ik kan alleen aanvullend patat of rijst halen.

9. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Ik heb het niet in huis meestal maar de winkel is gewillig :D

10. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Als je niet verwacht een perfecte driegangenmenu te krijgen dan kan je hier altijd blijven eten. Een blikje tonijn/tomaten oid met pasta is er altijd wel in huis en dan verzinnen we wel wat.

11. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Ik vries nooit maaltijden in, maar heb wel genoeg in huis om iets te maken. En anders inderdaad even naar de AH.

12. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.812
    4.586
    113
    Hier eigenlijk altijd wel een bakje bami/nasi/macaroni in de diepvries, dat maak ik altijd voor een heel elftal. Wat over blijft gaan in porties de vriezer in. Ow en een diepvriespizza of iets hebben we hier meestal ook wel altijd een of twee in de vriezer, als 'reserve'.

Ook altijd wel boterhammen/broodjes in de vriezer, pot knak hebben we altijd wel in huis. Als ik kook, kook ik voor ons 4en en daar zou een grote eter normaal gesproken niet mee kunnen eten... Maar er is altijd wel iets te improviseren... Uiteraard! Overal is een mouw aan te passen, toch?

13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.219
    4.519
    113
    De ah is tot 22 u open, en op zondag, anders is er wel een frituur/cafetaria of chinees open of thuisbezorgd.nl
    Gasten zullen echt wel iets te eten krijgen

14. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Ik kook afgepast, maar ik heb altijd wel pasta, rijst, eieren, ui, knoflook, tomaat, blikjes tonijn, mais, knakworst, diepvriesspinazie, diepvriespizza, oid in huis, dus daar valt wel iets van in elkaar te flansen als het nodig is. En anders is er inderdaad zo een pizza bezorgd of wat gehaald.

Nataly1972 vindt dit leuk.
  15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik doe op donderdagochtend boodschappen voor de hele week. Dus kom je donderdag tot en met zondag/maandag zit je sowieso goed. Daarna wordt het wel steeds krapper. Maar ik haal met liefde wat bij, of we eten allemaal een hapje minder en kunnen delen.

16. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.917
    9.434
    113
    Gelderland
    Bij onverwachte mee eters halen wij patat, Chinees, pizza of shoarma. Ik heb vast wel genoeg in huis om iets in elkaar te fixen maar daar heb ik dan echt geen zin in ;)

17. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.676
    807
    113
    Hier niets extra’s in huis maar wij gaan dan gewoon dan iets halen. Geen enkel probleem

18. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wij hebben een kelder, daarin staan alle vormen rijst, pasta, risotto, wraps, peulvruchten, blikken tomaten, driedubbele voorraad broodbeleg. Daar staat ook een vriezer met vlees.

Verder hebben we kippen, dus eieren. Groente haal ik altijd een week vooruit. Na het weekend moet ik de verse zaken altijd aanvullen maar maandag is niet zo’n dag dat een kudde mensen de deur plat lopen.

1 a 2 extra eters los ik meestal op met wat ik al aan het maken ben.

Ik vind een beetje voorraad hebben ook zalig als ik eens een dag besluit mijn huis niet uit te willen door slecht weer of een ziek kind.

19. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Ik kook altijd afgepast. Eet niet graag uit de vriezer.
    En heb een hekel aan voedsel weggooien.

Spontane mee-eters zijn van harte welkom. Kan zo wat bij elkaar improviseren voor ze. En anders halen we gewoon wat.

Annedore vindt dit leuk.
  20. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.672
    8.415
    113
    Vrouw
    Normaal wel. Ik hamsterde wel vaak als het kon. Op dit moment is de voorraadkast vrij leeg. Maar ik zou het zelf niet erg vinden om een boterham te eten ipv avond maaltijd.

Deel Deze Pagina