Mijn dochter eet ook zoiets en vaak zelfs vaak minder vlees. Eigenlijk zou zij iets meer moeten eten zodat ze iets aankomt want ze is nu veelste ligt. De ka zegt in dat je het niet kan afdwingen. Misschien ietss meer jus erover dat helpt goed bij mijn dochter om het wat beter weg te krijgen.
Ik vind dit een prima hoeveelheid, kinderen hoeven niet meer dan hun eigen hand te eten hoor, zeker niet dezelfde hoeveelheden als volwassenen (zoals ik weleens voorbij zie komen). Mijn zoon at ook liever boterhammen met pindakaas en kaas, worst etc dan avondeten. Hij eet nu met 6,5 jr nog steeds die hoeveelheid op het bord. Inmiddels eet hij wel veel rauw, als ik aan het koken ben (paprika, komkommer, radijs, witlof etc) Ik zou hem wel extra supplementen geven, omdat hij zo witjes en ziekelijk is. (goede geen davitamon ofzo).
Mijn kinderen zijn ook geen grote eters, mijn zoon van 8 eet nog minder dan dit (maar ook een eet-probleem). Dochter van 6 zou dit wel opkrijgen denk ik, maar dan heeft ze ook echt genoeg. Maar ondanks matige eters hier wel gezond qua energie en kleur, lengte en gewicht. Dus goed dat je het verder laat onderzoeken, succes! En natuurlijk super gedaan van je kind, ik zou er ook trots op zijn
Lijkt mij een prima hoeveelheid. Mijn meiden zijn redelijk tot goede eters, de jongste eet gemiddeld iets meer dan op de foto maar het scheelt weinig. Oudste eet een dergelijk bord en dan nog een half bordje.
Krijgt mijn 4 jarige bijna niet weg hoor, de hoeveelheid op de foto. En ook eet ze geen 2 boterhammen als ontbijt of lunch. Maak me verder totaal geen zorgen, ze groeit goed en is gezond.
Qua vlees vind ik het wel wat veel. Onze dochter (3,5) eet met avondeten ook niet zoveel, maar overdag eet ze wel goed. Ook veel fruit.
Ik vind het ook een prima hoeveelheid. Hier gaat er, uitzonderingen daargelaten, bij allebei echt niet meer naar binnen tijdens het avondeten. Qua brood eten ze hier ook niet super veel. Fruit eten ze wel goed (al is de jongste erg selectief).
Mijn dochter eet zoveel niet. Bij mijn zoon wisselt het. Dochter eet overdag 3 broodjes en een beker pap en 2 stukken fruit. Avondeten hooguit 3 hapjes. Omdat ze nu toch echt wel aan het afvallen is en moe/futloos is krijgt ze toetjes van nutrini. Een fase is leuk zolang het geen effect heeft op energie en groei..
Ik vind dat best veel hoor. Mijn dochter eet vaak een half of heel stuk vlees (ligt eraan wat het is) 1 of 2 happen aardappel, paar happen groente. Alleen rijst eet ze super goed.
Ze hebben hier minder gegeten, ik vind dit dus prima. (De jongste eet alleen knakworstjes, 'kale pasta' (pasta zonder saus of iets dus), 'plakrijst' (sushirijst ) en komkommer heel goed. Snijbonen, broccoli en bloemkool kosten wat tijd, maar gaan uiteindelijk wel naar binnen - paar happen dan. Meer dan niets dus. )
Hier eet onze 3-jarige flink meer groente en minder vlees (eten wij niet veel). Maar ze is dol op groente, fruit en brood dus niet echt te vergelijken. Zo op het oog vind ik het een best ok hoeveelheid.
Ik ben al blij als mijn dochter van 3,5 jaar dat op eet! Al gaat het de laatste tijd gelukkig wel beter. Mijn 5 jarige eet iets meer.
Ik vind het een hele normale portie. Kindermaagjes zijn niet zo groot hoor! Wel zou ik het vlees flink minderen (maar hij heeft dit zelf opgeschept nu dus ik snap dat je het zo hebt gelaten) en dan aansturen op een grotere portie groente. Mijn kinderen eten kleinere porties. Maar op de dag eten ze erg goed en hier is 's avonds de kleinste maaltijd. Je kunt proberen bij elke maaltijd wat extra groente maar zeker ook vet te geven. Roomboter, goede olie, avocado etc. Vet is heel belangrijk en smeert makkelijk weg op brood en door groente.
Mijn dochter van 8 is een goede eter. We moeten haar soms remmen, omdat ik haar wil leren dat genoeg, ook genoeg kan zijn. Mijn zoon van 6 is een slechte warm eter. Brood gaat wel en komkommer ook, maar verdere groenten gaan er niet in. Als hij zoveel zou eten als er op dat bordje lag zou ik omvallen denk ik! Onze zoon heeft koemelkallergie en vooral in zijn eerste jaar een aversie tegen eten ontwikkeld. We liepen hiervoor bij de kinderenarts, diëtiste en logopedist. Inmiddels eet hij dus wel wat, maar avondeten bijna niets. Hij heeft ook epilepsie waardoor we nog steeds om de 2 á 3 maanden bij de kinderarts komen. Hij is geprikt op vitaminen tekort enz. maar hij is verder helemaal gezond, krijgt genoeg vitaminen binnen. Zolang hij niet afwijkt van zijn eigen groeicurve maakt zij zich geen zorgen. Ik heb besloten dat wanneer zij dat niet doet, ik dat ook niet zal doen. Mijn man heeft hier wel wat meer moeite mee hoor. Die is ook van huis uit opgevoed met het idee van je moet je bord leegeten enzo. Maar de sfeer aan tafel werd er niet gezelliger op en na een goed gesprek hebben we afgesproken dat zoon mag opscheppen en opeten wat hij wil, dat wij er niets meer van zeggen. Maar dat we hem wel bij de volgende controle bij de kinderarts ook willen laten prikken op vitaminen te kort (hij moet dan toch geprikt worden). Als dat goed zit, dan kan hij het blijkbaar toch prima zelf bepalen.
ik vind dit wel gewoon een redelijke portie hoor Hij eet goed groente snacks sn goed fruit zeg je... Ik snap niet waarom er dan zon gigantische druk op dat avondeten ligt? Hij krijgt van alle voedingsstoffen iets gedurende de dag, geef er nog een multivitamine bij. Geef na het eten evt Griekse yoghurt ofzo Dat hij afvalt ligt echt niet aan het avondeten hoor... Ik zou het dus wel een beetje proberen los te laten en het leuk proberen te houden, voor hij dalijk nooit meer wat wil eten