Hallo, Mijn zoontje van 7,5 maand vond altijd zijn fruit heerlijk en at netjes alles op zonder problemen. Echter sinds 2 weken eet hij het ineens niet meer! Of met pijn en moeite de helft van zijn portie.. maar zoals vandaag, na 1 hap krijsen en niks meer willen. Dit doet hij bij zowel vers fruit als een potje, verschillende smaken geprobeerd maar het helpt niks. Kan het te maken hebben met zijn tandjes? Er zijn er al vier doorgekomen in zes weken, en er zijn nog meer onderweg vermoed ik. Maar zijn avondmaaltijd eet hij wel met smaak helemaal op... ik snap er niks van! Hoe krijgen we hem zover dat hij weer fruit gaat eten? Een paar dagen geen fruit vind ik niet erg, maar als het lang zo door blijft gaan vind ik het wel vervelend.. hij heeft ook zn vitamientjes nodig!
Hoi! Ik kan me goed voorstellen dat je het vervelend vindt dat je zoontje zijn fruit niet meer wil eten. Dat kan heel goed te maken hebben met zijn tandjes. Fijn dat hij zijn avondeten wel goed eet. Als zijn tandjes door zijn, dan gaat het weer wat beter. Ondertussen kan je het gewoon blijven aanbieden en er geen strijd van maken. Je kan misschien eens proberen om er een fruitsmoothie van te maken en deze in een flesje te geven. Misschien gaat dat wat beter. Groetjes Linda
Dat is wel een idee, een smoothie. Ga ik eens proberen. Met opvolgmelk mengen dan? of met yoghurt? (tis een grote yoghurt-fan. maar dan wordt t wel een hele zware maaltijd lijkt me haha.)
Ben ik weer even.. helaas gaat het nog niks beter met fruit eten, hij wil nog steeds niks, op wat voor manier dan ook. Hij eet inmiddels al 1,5 maand dus amper (of geen..) fruit. Hij gaat zolangzamerhand voedingsstoffen missen vrees ik. De eerder gegeven tip van een smoothie trapt ie dus ook niet in. Nog meer gouden tips??? het enige wat tot nu toe een KLEIN BEETJE werkt is de yoghurt met banaan en druif van olvarit (vijf happen kreeg ie weg), een ligakoek verkruimeld in een uitgeperste sinaasappel (ook vijf happen), en heeeel soms een half potje fruit met water in zijn tuitbeker, maar dat gaat 9 van de 10 keer ook boos over de grond.. Wat kan ik hem geven als alternatief? Hij krijgt zijn fruit smiddags rond 15.00 (sochtends slaapt ie meestal de hele ochtend, dus dat lukt niet). Als hij het niet wil, geef ik 'm een beker water/thee met een soepstengeltje ofzo, maar daar redt hij het echt niet op tot zijn avondeten...toch maar een klein flesje geven dan?
Hallo! Blijven proberen, aanbieden in ieder geval. Helaas werkt het echt zo dat hij dan weet dat hij een dergelijke strijd wint. Ze komen echt niks te kort nog hoor ook al duurt het nog veel langer. Het is al zo goed dat hij wel avondeten eet. Evt banaan op brood nog een optie of ander geprakt fruit? HIj is nog maar 7,5 maand, veel kindjes hebben een dergelijke periode, komt goed! Succes groeten Femke