hallo, wij zijn sinds deze maand bezig om een brusje voor ons zoontje (2,5 jaar) te mogen maken. ik vertrouw helemaal op mijn cervixslijm dus hou het goed in de gaten. het zit zo: op 19-4 tot 23-4 cyclus gehad. tijdens de pil altijd precies 27 dagen. deze week is mijn vruchtbare week. eergister (30-4) gevreeen en volgens de berekeningen gister(1-5) mij ovulatie gehad. gister heb ik 1 dag helder rekbaar slijm gehad! en idd mijn eisprong gevoeld. ook vandaag wel veel krampjes gehad. Dus even kort: cyclusdag 12 gevreen, cyclusdag 13 het beruchte cervixslijm gehad en volgens de berekeningen mijn ovulatie gehad, cyclusdag 14 krampen. verder geen andere dag als cd 12 gevreeen. kan het eitje toch nog bevrucht zijn?? of zijn we net een dag telaat?? snap het even niet meer. vanavond kan er niet gevreeen worden helaas..anders hadden we nu nog wel ren feestje gebouwd haha! alvast bedankt dames!
Dat zit helemaal goed hoor. De zaadcellen overleven vaak zo'n 4 dagen, maar sommigen 'slechts' 2 dagen. Dus dat zit goed. Als op 1 mei jou eisprong was, dan was 30 april dus een perfecte dag om te vrijen. Weetje: Zelfs als je vandaag nog had gevreeƫn had je nog kans gehad op een bevruchting. Je eitje blijft namelijk ook nog 24 tot 48 uur in leven...
Een berekening is berekening! Je ei kan ook dag later komen of eerder volgens berekening zou me ei 4e komen en volgens andere berekening de 3e Ik ben met ovutestten bezig geweest en me cervixslijm goed in de gaten gehouden nu had ik van 1 tot 3 april heeel veel slijm Maar 3 april had ik me 1e positieve ovutest (savonds laaat geklust en dag erna ook geklust) 4 april sochtends ook nog positief en uur later negatief ook me cervixslijm was weg en steekjes en die dag is me ei ook gesprongen Dus hier net andersom op de dag van me ei geen cervixslijm meer!!! meestal is dag voor eisprong goede dag!! hier op de dag van eisprong geklust en paar uur na eisprong en het was raak maar van welke ? geen idee 1 x raak schieten zeggen ze is genoeg!! spannend duim voor je dat het genoeg is vertrouw op je eigen lichaam en niet op berekeningen
Nou hier heb ik ook wel een over nagedacht. Ik weet gewoon niet wanneer mijn ei is. Ik ga niet aan de ovulatietesten en slijm heb ik eigenlijk niet echt!!?? Ik snap het ook niet. Wij "klussen" om de dag. Denken jullie dan dat ik ook safe zit? De reden dat ik niet aan de ovulatietesten zit is omdat ik er nog even mee wil wachten omdat ik blijkbaar wel zwanger kan worden. Zie mijn handtekening. Dames ik hoop dat het snel raak is en dat we gauw kunnen genieten van iets dat in ons buik groeit x
Jeetje zeg heftig hoor! Om de dag is altijd goed, ik zou wel om de dag in de vruchtbare week doen !! Hoop (trouwens voor iedereen) maar dat je gauw een hele mooie test heb en dat je na 9mnd je kleine mag vasthouden
Nou ik weet dus niet echt wanneer mijn ei is. Dus vandaag om de dag en heb ik even gekeken in de vorige cyclussen wanneer mijn ei was. Dus ik dacht als we tussen dag 10 en dag 25 om de dag doen dan zitten we goed. (25 met die gekke lange cyclus van 38 dagen) Ik ben een controlfreak ik weet het hahaha. Maar je denk dat ik hem nu niet kan missen? x
Dan zit je wel goed hoor Stel je heb op dag 25 je ei tel er 14 dgn bij je LF dan zit je op 39! Dank je wel