Dat lijkt mij ook. In zulk soort gerechten (macaroni, nasi, bami e.d.) gooi ik ook altijd minimaal 600 gram groenten. Die zijn na het klaarmaken echt niet verdwenen. Ik eet denk ik bij lange na niet genoeg groenten en fruit. Ik lust écht geen rauwe groenten. Zelfs komkommer met grote moeite. Fruit ook veel te weinig. Soms hele dagen niet. Ik vind fruit ook verschrikkelijk duur. Mijn kinderen komen niets tekort, maar ik doe mezelf wel tekort. Shame on me!
Wij hebben altijd rauwkost en fruit in huis om te snacken. Dus dat helpt al goed. En verder let ik totaal niet op hoeveelheden groente. We eten gevarieerd genoeg en ik geloof dat we meestal genoeg groente binnen krijgen. En als dat een keer niet zo is, kan ik me daar ook niet druk om maken.
Ah ja fruit duur? Ik koop peren en appels altijd de buitenbeentjes van de appie. En bananen in zo'n zak. En dan wat fruit wat in de bonus is. Maar ik herken het. Ik heb van de zomer kilos blauwe bessen, aardbeien, watermeloen etc gekocht maar eet ik dat? Nope... Dat gaat naar de kindjes..
Echt he, dan heb je weer een bakje aardbeien en verdeel ik ze over 2 bakjes i.p.v. 3. Anders vind ik het voor hen weer een beetje weinig. En dat terwijl je dan een pond hebt