Genoeg kleertjes 50/56?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kittycat2018, 25 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kittycat2018

    Kittycat2018 Actief lid

    28 nov 2018
    105
    69
    28
    Vrouw
    Er zullen intussen wel al 100 van deze vragen zijn gesteld

    Op het moment hebben we in maatje 50

    1 pakje incl mutsje en sokjes

    2 setjes met korte mouwen

    2 extra mutsjes en 3 paar sokjes 50/56

    8 rompertjes in maat 50/56 korte en mouwloze en 2 rompertjes met lange mouwen
    1 romper in maat 50

    In maatje 56

    6 setjes met lange mouwen
    2 setjes met korte mouwen

    2 boxpakje 1 met korte mouw en korte broek en 1 lange mouwen en lange pijpen


    Heb zo het idee dat ik echt nog wel te kort kleding in huis heb

    Verwacht zelf geen groot kindje. Uitgerekend 4 augustus
     
  2. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.867
    7.811
    113
    Amsterdam
    Eerlijk nu voor de tweede hebben we alleen 2 pakjes in 50 gekocht. En kopen we daarna wel wat we dan nodig hebben.
    Rompers etc hebben we nog.
    Maar als ik het zo lees heb je genoeg en als ze zo klein zijn kan je ook nog de pijpen en mouwen omslaan.
     
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Tjah het zo persoonlijk. Ik vind het veel te weinig. Mijn dochter spuugde flink en was hier in twee dagen doorheen ongeveer ;). Ik heb dus veel meer in huis nu voor de tweede. Al was bij dochter zo van alles bij besteld hoor, vandaag besteld is morgen in huis. Zij heeft ook wel zeker 3 misschien wel 4 maanden in 50/56 gezeten.

    Edit: pijpen/mouwen omslaan wat hiervoor genoemd wordt vind ikzelf echt geen porum. Ik heb liever passende kleertjes.
     
    AnnevandePol vindt dit leuk.
  4. Kittycat2018

    Kittycat2018 Actief lid

    28 nov 2018
    105
    69
    28
    Vrouw

    Heb je vooral setjes met korte mouwtjes aangeschaft of lange mouwen?
     
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik heb van alles wat. Ook wel omdat ik nog dingen had.
     
  6. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik vind het wel weinig.

    Ik heb qua rompers alleen korte mouwen en 20 stuks in maat 50/56.
    Broekjes een stuk of 8 in maat 50 en shirtjes ook.
    2 Boxpakjes maat 50.
    En dan nog heel wat kleding in maat 50/56.
    Das allemaal unisex.
    Na de bevalling bestel ik de kleding die in de winkelmandjes staan voor een jongen of meisje.

    Mijn zoon was een flinke poepert en die scheet gerust 3 broekjes per dag vol.
     
  7. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Ik zou nog wat halen. Of 2e hands of bij de Zeeman/Wibra. Zeker als je geen groot kindje verwacht, dan zijn een paar extra pakjes in maat 50 geen overbodige luxe. Onze dochter spuugde ook flink (vruchtwater ingeslikt, ze was erg misselijk) en na 3 dagen heb ik m'n moeder op boodschap gestuurd omdat ik niet genoeg kleertjes had :roflmao:.
     
  8. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Heb je voornamelijk korte mouw in maat 50? Als ze net geboren zijn kunnen ze snel flink afkoelen. En het is niet gezegd dat je dan ook heel weer heb.

    Wij kregen onze kids in oktober en februari.
    Ik had zeker wel 6 stelletjes/pakjes in maat 50 en 11 stelletjes/pakjes in maat 56
    En rompers 8 in elke maat..

    Dus ik zou er zeker wat bij halen..
     
  9. Kittycat2018

    Kittycat2018 Actief lid

    28 nov 2018
    105
    69
    28
    Vrouw
    Dank jullie wel voor het advies

    Vandaag 4 setjes en 1 boxpakje erbij gekocht in maatje 50.

    3 lange mouw 1 korte mouw en 1 boxpakje met korte mouwen.
     
    littlemunchkin vindt dit leuk.
  10. littlemunchkin

    littlemunchkin Fanatiek lid

    12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Ik zou bijkopen. Zeker wat lange mouwen erbij. Ze koelen nog zo rap af in het begin. Verder hebben beide meiden bij mij maat 50 en 56 ook vrij lang aangehad en hebben een hoop gespuugd de eerste maanden. Ik vond het heel irritant om van was naar was te moeten leven en last minute dingen bij te kopen. Bij de jongste dus ook gezorgd dat ik ruim zat, veel minder stress gehad en ze heeft alles aan gehad alsnog wat ik had gekocht.
     
  11. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Wij hebben ook zoiets in huis gehaald, omdat ik niet weet wat het weer in juli doet. De baby kan zich in elk geval de eerste week redden met kleren en anders is het snel bij gekocht.
     
    Kittycat2018 vindt dit leuk.
  12. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Ik had ook 8 setjes in beide maten. Rompers iets meer. Ik vond de overslag rompers zo fijn! Romper lange mouw en broekje is ook een optie.
     
  13. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik zou voor maat 50 nog bijkopen. Je weet niet hoe groot je kindje is. Mijn zoontje was 48 cm en zat pas na een hele tijd in 56. Eerst heb je dan nog 50-56.
    Ik had destijds voor mn gevoel veel te weinig en vind dat heel vervelend (in die eerste dagen ook geen zin om te bestellen, hoofd stond er niet naar). Mijn zoontje spuugde ook heel veel dus moest soms 3 x per dag omkleden. Heb liever teveel dan te weinig :D
     
  14. Sophiex

    Sophiex Actief lid

    26 okt 2016
    375
    325
    63
    Ik heb heel veel kleertjes gehad voor beide kids in maat 50/56. Ze hebben daar ook beide zeker nog wel 2 a 3 maand ingezeten! m'n dochter is nu 9mnd en zit nu nog in maatje 62 maar draagt zelfs nog broekjes maat 56. Dus ik ben blij dat ik daar niet op bezuinigd heb. ze spuugden allebei ook heel veel waardoor we zo 4 keer per dag aan het verschonen waren. Toen was ik wel heel blij met veel setjes kleren :) Succes met de laatste loodjes!
     
  15. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zou ook nog wat bijhalen.
    Ik heb ook niet veel in maat 50, maar toch zeker wel een stuk meer om 56.
     
  16. Caro25

    Caro25 Bekend lid

    16 jan 2017
    542
    354
    63
    Vrouw
    Wij hadden heel weinig kleertjes en nu ook bij deze baby niet. Ik ga er nog wel 1 bijhalen. Ik heb nu 3 setjes in 50. Ik ga ook nog een pakje 56 ophalen. Dit komt ook omdat we het geslacht niet weten. Wil ook geen wekenlang alleen maar neutrale kleertjes aan doen haha. Wel van tevoren met mijn moeder wat setjes in de winkel uitgezocht en afgesproken dat zij een paar setjes zou halen in de juiste maat. Uiteindelijk zijn een stuk of 10 setjes wel handig. Regelmatig wel spugen of een spuitluier.

    Koop niet teveel met korte mouwen. Onze dochter is vorig jaar juli met 39 graden buiten geboren, maar kon zich niet warm houden. Korte mouwen heeft zij nooit aan gehad.
     
  17. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik zou zelf nog een stuk of 3 pakjes in maat 50 bijhalen, gewoon van die onesies. Die van de Hema en Zeeman vallen best groot en die kon de baby echt nog wel even aan.

    Ik wist het geslacht beide keren ook niet, niets leuker dan in je kraambed online shoppen voor je baby :D
     
    Momma2b vindt dit leuk.
  18. peque

    peque Bekend lid

    26 feb 2013
    828
    827
    93
    Vrouw
    Omg. Arnhem
    Lange mouw over lange mouw is echt een crime dus hier veelal rompertjes met korte mouw en de shirtjes met lange mouw.
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  19. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Precies dit , hoewel met dit weer ervoor gekozen om witte lange mouw rompers te doen met alleen een broekje dus geen shirtje , vond 2 lagen met dit weer van afgelopen dagen wel veel , ivm de kleine meid haar temperatuur was dit een goede keuze.
     
  20. Tortoise

    Tortoise Lid

    15 jun 2019
    39
    9
    8
    Vrouw
    Ons kindje van bijna een maand draagt nog steeds maat 50 terwijl het een flinke baby was bij de geboorte (bijna 4 kilo). De onze heeft gemiddeld twee verschoningen per dag nodig (nieuw rompertje en nieuw pakje) door spugen / poepen / soortgelijke ongelukjes. En dan moet je bedenken hoe vaak je wil en kan wassen. Wij hadden zeven rompertjes maat 50, en acht setjes / pakjes, en hebben er nog drie rompertjes zonder mouwen bijgekocht.
     

Deel Deze Pagina