Gisteren en vandaag drinkt mijn zoontje(3,5 week) heel onrustig aan de borst. Hij 'bijt', trekt aan mijn tepel en laat veel los. Het drinken gaat ook al snel over in sabbelen, maar als ik hem loskoppel, begint hij direct weer met zoeken en komt hij nog hongerig over. Na een paar mislukte pogingen leg ik hem weer terug in bedje, maar hij blijft dan heel onrustig en huilerig. Wat kan hier aan de hand zijn? Zijn dit regeldagen? Dit doet zich overigens zowel overdag als 's avonds/ 's nachts voor. Ik zie in zijn mondje geen tekenen van spruw. Wel heb ik zelf pijnlijke tepels. Alvast bedankt voor de reactie.
Hoi, Hoe is het nu? Klinkt als regeldagen. Hoe snel treedt het op of is het nu voorbij? Mogelijk kun je je productie een boost geven? Laat maar horen of het nog nodig is of dat je kindje zelf heeft bijgeregeld!
Hoi Heidi, Inmiddels verschilt dit per voeding. Soms is er niets aan de hand, maar vooral in de avond en nacht is hij heel onrustig en ontevreden tijdens het drinken. Denk je dat dit te maken heeft met m'n productie/tsr? Groetjes
Probeer hem dicht bij je te houden in de avonduren tot hij in diepe slaap is. Veel kindjes clusteren in de eerste twee maanden, vaak is dat in de avonduren. Ieder half uur een slok willen, alleen maar op de arm willen slapen. Het hoort er bij en maakt dat je productie mooi op peil blijft. Wat je tijdens een voeding kunt proberen is wisselen van kant wanneer je merkt dat de pauzes wat langer gaan duren. (en dus voor hij in slaap valt) en eventueel compressie geven tijdens het drinken op de borst: houd je borstweefsel vast zolang je kindje slikt. Succes!