Hallo, Mijn zoontje is vandaag 12 dagen oud. Op dag 10 heeft hij zijn geboortegewicht bereikt (3.890) + zelfs extra 10 gram. Maar sinds gisteren, dag 11 verliest hij langzaam zijn gewicht. Nu is hij 60 gram onder zijn geboortegewicht (3.840). Ik voed hem op verzoek. Hij drinkt heel snel en na circa 10-15 minuten valt hij in slaap. Aan de tweede borst komt hij niet toe. Volgende voeding begin ik met de overgeslagen borst. Ik ben een beetje bezorgd of mijn melk voldoende voedzaam is omdat hij al 2 dagen aan het "afvallen" is. Weet iemand of dit oké is of moet ik de VK bellen? Alvast bedankt voor de snelle reactie!
Hoi, Ik ben erg benieuwd hoe het nu is. Je melk is altijd voedzaam genoeg. Graag zou ik nog willen weten hoe vaak hij per etmaal aan de borst gaat en hoe het met zijn natte en vieze luiers is. Weeg je hem iedere dag? Groeten Rieneke
Beste Rieneke, Mijn kindje is weer langzaam aan het groeien en weer terug op zijn geboorte gewicht. Soms zit er 45 - 60 min tussen de voedingen. Is dat normaal? Hij kan ook 60 min aan de borst blijven, af en toe drinken, slapen, sabbelen, drinken etc. Als ik hem probeer weg te halen, begint hij te huilen - dus weer aan de borst, even drinken en weer in slaap. Is dat niet te "zwaar" voor de tepels? Ik heb echter gemerkt dat hij last heeft van de vitamine D en K op oliebasis. Sinds we ze toedienen is bijna elke luier een poepluier en de poep lijkt op een beetje "jus". Vitamine D hebben we inmiddels op waterbasis gevonden. Verder heeft hij veel last krampjes, wat hij eerst niet had (voor het beginnen met de vitamines). Is er toevallig een relatie tussen de vitamines en krampjes/veel ontlasting?
hALLO, Inmiddels ruim een week verder. Hoe gaat het nu? Ik dnek dat je je niet te druk hoeft te maken. Omdat hij meer aankomt is het ook logisch dat er meer ontlasting is. En BV poep ziet en soms inderdaad zo uit als je beschrijft. 60 min aan de borst is wat lang. Als hij de tepel goed pakt is dat niet erg maar het kost wel veel tijd zo. Probeer eens het voeden te beperken. Aanleggen. laten drinken, als hij in slaap valt, hem wekken en wisselen van kant. Als de pauzes langer duren dan het effectieve drinken dan is de voeding klaar. Evt kan jen og een keer wisselen als je het idee hebt dat hij te weinig heeft gedronken. Daarna kan je hem wegleggen. Natuurlijk kan er protest zijn, hij ligt immers lekker bij jou.......wat wil je je nog meer wensen..... Je moet er zelf een weg in vinden maar ikwil je alleen meegeven dat zo lang aan de borst niets meer met voeden te maken heeft. Hij sabbelt/tuttelt wat en als je hem aanraakt of beweegt gaathij als een reflex ineens weer even hard zuigen om vervolgens weer in te dommelen. Dat is heerlijk slapen maar niet drinken. Succes Ilse