steriliseren kolf

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jenna09, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Ik heb de kolf van avent. Heb vandaag voor de eerste keer gekolfd en al onmiddelijk 100cc, was supertrots!
    Ik ben een voorraadje melk aan het aanleggen om binnenkort eens proberen de melk via een flesje te geven, voor als we eens weg moeten of zo...

Nu is het zo dat de kolfmaterialen elke keer gesterileseerd moeten worden hé, maar hoe doen jullie dat precies met drogen?
    Ik heb de kolf en het flesje in de magnetronsterilisator gestopt. Er werd me verteld dat je dan de materialen gewoon aan de lucht kunt laten drogen, maar dat gaat nooit droog zijn tegen de volgende kolfbeurt...

Want gisterenavond heb ik alles gesteriliseerd en laten drogen, maar de binnenkant was deze morgen nog steeds niet droog...

Hoe doen jullie dat, gebruiken jullie de materialen dan als ze nog vochtig zijn of drogen jullie ze nog even na met een propere handdoek?

Groetekes Larreke

2. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Wauw goed hoor 100cc...mooie score! ;)

Over de kolf ..... Nog met vocht...het is gecondenseerd stoom dus bac. vrij en beetje water extra kan geen kwaad ;) ....als het erg nat is haal ik er een keukenpapiertje er langs (1x gebruik dus lekker makkelijk) maar dan gebruik ik hem meestal ook meteen...

3. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.017
    0
    0
    Ah zo, je gebruikt het gewoon met stoom, oké dan ben ik gerust. Als het gesteriliseerd is en je wilt hem mee nemen, schroef je dan ook gewoon de afsluitdoppen erop met het vocht er nog in?

Mercikes voor je antwoord!

4. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Shud ff het overtollige vocht eraf boven de gootsteen...anders wordt ik zelf ook zo nat ;)

5. Birdie

Birdie Bekend lid

16 sep 2008
    528
    0
    0
    Die van Avent had ik ook, kreeg er niets mee uit, maar zit ook in andere situatie.

Maar goed, wij lieten de kolf aan de lucht drogen of met hydrofiele luier afdrogen na steriliseren.

6. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik doe de kolfonderdelen na het uitkoken gewoon nat in een pannetje, en dat zet ik in de koelkast.

7. Nemo

Nemo Niet meer actief

Als je een op tijd geboren en gezond kindje hebt hoef je écht niet na elke kolfbeurt te steriliseren hoor. Iemand die het weet hoe het wel precies zit ? Eenmaal per dag of per week ?
    Na elke kolfbeurt spoel je je kolf af met koud water om de eiwitten weg te spoelen daarna spoel je met heet water om de vetten weg te spoelen. Dan de kolf onderdelen even afslaan en drogen met een hydrofiele luier/theedoek of op een hydrofiele luier/theedoek laten staan te drogen.

8. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    In het ziekenhuis was het einde van de dag het spul inleveren en volgende morgen kreeg je een steriel zetje terug ;)
    En geduurende de dag was het precies zoals nemo zegt eerst koud water afspoelen en dan warmwater na spoelen....
    Nu Kolf ik niet meer zo vaak dus doe het thuis vaak nog ff voordat ik hem gebruik...anders staat ie al een tijdje :rolleyes: Op me werk spoel ik idd en savonds in de magnetron ;)

9. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik kook mijn kolf 1x in de 2 dagen uit. eerst iedere dag maar nu niet meer...
    Na het uitkoken ff afdrogen met een schone hydrofiel en dan in een plastic zak in de koelkast.
    tussen het kolven door idd schoonspoelen met water en afdrogen en weer in de koelkast..

10. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    ik dacht dat de kolf nooit in de koelkast mocht want daar zijn veel meer bacteriën!

11. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    maar als hij in een schone plastic zak zit toch niet? of zie ik dat nou verkeerd? Heb het ook maar geleerd van mijn kraamhulp ;)

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ja ik heb het ook ongeveer zo geleerd... mijn kraamhulp deed alles in een pan met het deksel erop, en dan in de koelkast.

Deel Deze Pagina