Hallo, We zijn hier echt aan het puzzelen op het volgende probleem: Onze bijna 3 wk oude baby is sinds een paar dagen ineens erg onrustig. Na de borstvoeding spuugt ze minstens 2/3 keer en dan geeft ze melk op. Daarnaast hikt ze veel (ook een keer of 2 na iedere voeding-die hikperiode houdt soms wel 10 minuten aan) en ze heeft het zichtbaar moeilijk. Is onrustig. Ze verslikt zich vaak tijdens het voeden. Ik ben een beetje ongerust dat ik misschien teveel melk aanmaak, of dat het te snel gaat voor haar om te drinken. Ze slikt zich in het begin helemaal suf en is vaak buiten adem. Deze problemen lijken in de avond toe te nemen. Het hikken, verslikken en spugen speelt zich de gehele dag af, maar de onrust is vooral 's avonds groot. Overdag slaapt ze na iedere voeding rustig, 's avonds krijgen we haar niet meer in haar bedje omdat ze zo onrustig blijft en het op een krijsen zet. Ik hoop dat u me kunt helpen. Wat kan ik hiermee en hoe kom ik erachter of het inderdaad een overmaat aan melk of te snel lopen van de melk is? Ik heb echt medelijden met onze uk. Ik houd haar al zoveel mogelijk rechtop tijdens voeden en pauzeer regelmatig om te proberen haar te laten boeren (wat overigens heel slecht lukt). Ik ben ten einde raad zo langzamerhand!
Ik denk ook dat je veel moedermelk aanmaakt. Misschien kun je het volgende een keer uitproberen. Kolf ongeveer 40 tot 50 cc melk af en leg daarna je baby aan die borst aan. De eerste krachtige melkstroom is uit de borst en het kan zijn dat de rest van de voeding dan rustiger verloopt. Je baby komt op deze manier ook beter bij de achtermelk, die is wat vetter en ligt wat zwaarder op de maag. Succes Linda