hallo, ik had even een vraag over het voedingsschema van mijn zoon. hij krijgt momenteel 4 flessen; 7.00 150+5 (meer gaat er niet in 's ochtends) en om 11-15-20 180+6 en bij de laatste fles een schepje rijstebloem. verder krijgt hij een boterham tussen de middag en avondeten. vaak krijgt hij ergens in de ochtend ook wat fruit. nu zegt het cb dat ik nog niet met friso 2 had mogen beginnen, dat mocht pas als hij 3 flessen drinkt. nu vinden ze dus dat hij 3 flessen moet drinken. hij is prima tevreden en niet te dik. ik wil eigenlijk met dit schema nog even doorgaan, we zijn nog maar net overgestapt van friso 1 naar friso 2 en nog maar kort op 4 flessen (eerder had ik de voeding verdeeld over 5 flessen). wat is jullie mening? groet justme
Hoi, Een kindje van 7 maanden mag ook nog 700-800 ml opvolgmelk drinken, ik kan me voorstellen dat de stap van net 5 voedingen naar 3 voedingen nu erg groot is. Misschien kun je aan je CB vragen wat de achterliggende gedachte van hun advies is. Groetjes Eveline
dank je! ik blijf nog lekker bij 4 flessen. tegen de tijd dat hij 8 maanden is gaan we wel terug naar 3 flessen.