Effe voedingschema 8 maanden checken

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Gwendo, 1 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gwendo

Gwendo Actief lid

9 jun 2009
    106
    0
    0
    Ik zou graag even iets checken want de kinderarts en het kinderdagverblijf hebben me vandaag beiden iets anders verteld. Aangezien ik in spanje woon, weet ik niet of dit spaans is maar ik betwijfel om hun raad te volgen. Momenteel is dit het schema voor mijn meisje dat net acht maanden is geworden.
    6.30 - 7.00 - papfles 240ml
    10.00 fruitpap met beetje melk om te drinken / vocht
    13.30 groetenhapje met water
    15.30/16.00 wat melk, 180ml maar dit drinkt ze niet helemaal op
    18.30 groeten met kip of vis en water
    20.00 papfles 180ml

Is dit te veel. Mijn dochtertje weegt 7,5 kg en heeft een gezonde trek. Ze lust alles. Nu zeggen de kinderarts en onthaalmoeder het volgende:
    Papfles smorgens
    Dan smiddags groetenhapje met kip of vis
    Om vier uur fruithapje
    En dan savonds papfles, geen groenjes meer
    Ik vind dit persoonlijk niet genoeg.

Kan iemand me helpen aub want ik ben wat verloren. Hartelijk dank

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Wat vervelend dat je tegenstrijdige adviezen krijgt.
    Je kindje krijgt met 600 ml opvolgmelk zeker niet te veel binnen volgens Nederlandse maatstaven, deze hoeveelheid bevat ook nog alle vitamines en mineralen die je kindje nodig heeft. 2 groentehapjes is niet gebruikelijk, vanaf 7 maanden mag een kindje ook een begin gaan maken met brood. Verder lijkt je schema mij prima hoor.
    Groeten eveline

3. Gwendo

Gwendo Actief lid

9 jun 2009
    106
    0
    0
    Haretelijk dank. Dat stelt me wat gerust. Zal ik dan een groetenhapje vervangen door brood? Ze heeft nog geen tandjes of mix je dit brood met het fruit? Bruin brood veronderstel ik? Dankje!!

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je kunt kiezen voor lichtbruin brood. Wanneer je kindje nog geen tandjes heeft kun je het brood ook zacht laten worden in de opvolgmelk.

Groetjes eveline

Deel Deze Pagina