Doorgaan met borstvoeding of niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Wereldjongetje, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wereldjongetje

27 jan 2011
    88
    0
    0
    Mijn zoontje is inmiddels 3 weken oud en krijgt eigenlijk vanaf het begin 2 keer per dag bv. De eerste dag kreeg hij volledige bv maar hierdoor was hij ontzettend afgevallen. Ik werd hier erg onzeker van en had besloten om dan maar over te gaan op een flesje.
    Maar na een dag had ik zoveel stuwing dat ik hem toen toch maar aangelegd heb. Omdat ik onzeker werd van alleen bv heb ik toen samen met de kraamverzorgster besloten om het een beetje om en om te doen. Toen was dit nog 3 keer per dag, nu de kraamverzorgster weg is geef ik 2 keer per dag bv. De voeding van rond 9.00 uur en de voeding van 18.00 uur zijn de bv en de rest krijgt hij dus een flesje.

Nou merk ik alleen dat al ruim een week hij erg onrustig is na de borstvoeding. Ik hoor hem slikken en drinken maar hij ligt bijna een uur aan de borst en als ik hem er dan afhaal is het gelijk weer huilen. Leg ik hem er daarna weer aan drinkt hij weer gewoon door.
    Maar toch lijkt me een uur drinken toch te lang? Zeker om daarna nog ontevreden te zijn.

Vorige week is het cb langs geweest en hij was goed aangekomen. Ik was bang dat hij misschien niet genoeg binnen zou krijgen maar volgends haar was er geen reden om te stoppen met de bv, omdat hij in ieder geval met de fles ook nog genoeg binnen krijgt. Nou mag ik wel na de bv als hij ontevreden blijft nog een flesje geven, ik geef dan nog 60 cc maar ook als dat op is wil hij nog meer. Ik heb het idee dat als ik hem de normale hoeveelheid (120cc) geef hij dit ook opdrinkt.

Maar ja wat moet ik nou....ik vind het een fijn momentje samen en zou graag de 2 keer bv vol willen houden maar op deze manier? Een uur voeden vind ik best vermoeiend en daarna een huilende baby lijkt me niet helemaal de bedoeling.
    Wat kan ik doen? De bv toch nog doorzetten? Of heb je andere tips voor mij?
    Ik voel trouwens ook geen stuwing meer...als ik een beetje duw komt er wel wat uit....maar in het begin had ik veel last van natte zoogcompressen maar echt nat zijn ze niet meer.

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Om borstvoeding goed op gang te houden is er minsten 6 keer per dag een stimulatie nodig. Volgens mij heb jij dat niet gedaan. Met 2 keer per dag kan borstvoeding niet op peil blijven. Dit lukt alleen na bijvoorbeeld een half jaar volledige borstvoeding na geleidelijk afbouwen.

Dat is dus het probleem.
    Natuurlijk is het gezellig hem af en toe aan te leggen, maar er zal zeker onvoldoende melk zijn. Dus je kunt hem meer uit de fles geven nadat hij aan de borst heeft gezogen. Of je legt hem na de fles nog even aan voor de gezelligheid.

Wil je de productie weer op gang krijgen dan is daar echt intensief stimuleren voor nodig.
    vr gr
    Linda

Deel Deze Pagina